Militiare versie van de Airbus

Gestart door D819, 08/05/2003 | 10:19 uur

StrikeFalcon

Citaat van: Marvin op 10/05/2003 | 00:20 uur
ik begrijp dat de RAF liever meer C-17's zou willen kopen/leasen dan dit frans/duits/engels kwaliteitsprodukt - vnl omdat de tijdsbalk te lang is...  
De RAF heeft een contract getekend voor 25 A400m. Die in het jaar 2011 in gebruik moeten worden genomen.

Frankrijk- 50
Spanje- 27
England- 25
Turkije- 10
Belgie- 7
Luxemburg- 1

[verwijderd door de admin]

Venz

Er gaan zeer sterke geruchten (zelfs de Generaals hoor je al hardop denken) om er een DC-10 bij te kopen. Deze zal dan niet omgebouwd gaan worden tot KDC-10. Nu moet de KLu nog té vaak charters inhuren omdat ze het werk niet aankunnen.

Als ze er een 3de DC-10 bij willen dan zou het nu (ondanks alle bezuinigingen) wel een goede tijd zijn. De DC-10's gaan nu bij menig airline de deur uit dus zijn er legio van die kisten in de aanbieding.
Bovendien kost het inhuren van zo'n charter ook enorm veel geld, dus de aanschaf van een extra DC-10 zou zichzelf alleen maar terug gaan verdienen in de toekomst.

We zullen zien....

Of Nederland nou weer moet participeren in de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig weet ik zo net nog niet. Eerst eens zien of we er beter op gaan worden door de deelname aan de JSF. Ik denk dat het makkelijker is ergens nog een gebruikte C-130 vandaan te halen. Maarja...wie verkoopt nu zo'n ding in het zelfde model?


Cobra4

De hercules en KDC-10 worden zeker efficient gebruikt.  De KLu zou het liefst zien dat ze het dubbele aantal hadden. Er is meer werk dan kisten op dit moment. :)
Peloton 3 602 Sqn

Jørgen

Citaat van: Cobra4 op 16/05/2003 | 22:12 uur
Er gaan geruchten binnen de KLu om de fokkers de deur uit te doen en extra zwaardere transport toestellen te kopen. Of dit dan de hercules weer wordt of misschien wel de Airbus. Wie weet!?

Mag ik hier ook uit concluderen dat de zware transport vliegtuigen (Fokker 60, Hercules, DC10) ook efficiënt gebruikt kunnen worden? Ik zelf had er destijds mijn twijfels over of de Nederlandse Luchtmacht de kosten ook zou kunnen dragen.

Cobra4

Er gaan geruchten binnen de KLu om de fokkers de deur uit te doen en extra zwaardere transport toestellen te kopen. Of dit dan de hercules weer wordt of misschien wel de Airbus. Wie weet!?
Peloton 3 602 Sqn

Kleintje Pils

Ik had dit plaatje trouwens al in een ander topic ook geplaatst...
Mzzls Remco

Marvin

kijk wel ff naar de datum invoering: aflevering vanaf 2009 (da's pas over 6 jaar) als iedereen tenminste bij zijn voornemens blijft...
ik begrijp dat de RAF liever meer C-17's zou willen kopen/leasen dan dit frans/duits/engels kwaliteitsprodukt - vnl omdat de tijdsbalk te lang is...  
confused...? so am i....

Kleintje Pils

Van mij mogen die antonov's weer komen, was wel lachuh in 1991 toen ze hier op soesterberg waren, kon je gewoon 5 minuten niets tegen elkaar zeggen omdat dat ding of ging landen of de lucht in kwam ;D
Mzzls Remco

Ton de Zwart

Van dit toestel zou Nederland er wel een stuk of 4 kunnen gebruiken voor luchttransport. De 2 Herculessen zijn nu zwaar overbelast door voortdurende inzet, bovendien is er een van de twee voor de helft van Ontwikkelingshulp, waardoor defensie slechts gedeeltelijke zeggenschap heeft.  De Fokkers zouden dan mooi naar de Antillen kunnen, dan kunnen ze daar ook eens wat transporteren zonder oneigenlijk gebruik te hoeven maken van de Orions.

Binnenkort is er weer een hoop capaciteit nodig om in een luchtbrug te kunnen voorzien naar Irak. Net als vorige keer (1991) zal men wel weer een Antonov inhuren, of, liefst gratis, leentjebuur spelen bij de Amerikanen.....

StrikeFalcon


D819

#1


http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3007415.stm



European engine beats off rival
A European-made engine has been chosen to power the new military Airbus, beating off a rival bid from North America.

The European aerospace company EADS, made its choice after the price was dropped.

The engines will be made by Europrop International, a consortium of the French state-owned engine maker Snecma, Rolls Royce in the UK, MTU of Germany and Spain's ITP.

On Wednesday Snecma said it was unlikely to make much money out of the contract.

"Our objective is to earn money but if you asked me if we would make a lot, the answer is probably not," chairman Jean-Paul Bechat told reporters at a briefing.

He said the initial value of the contract was 2bn euros (£1.4bn) but it could be worth 3-4bn euros including maintenance over the plane's lifetime.

Safeguarding jobs

Originally rival bidder Pratt & Whitney of Canada had put in a bid 20% cheaper than the one from Europrop.

A statement from EADS said its board of directors was unanimous in its decision to opt for the European engine "in light of a substantial effort" to make the price more attractive.

Both EADS and Airbus were reported to have come under pressure from European governments to choose the European TP400-D6 engine over its Pratt & Whitney rival.

The decision should safeguard jobs in the defence industry in Europe.

Airbus already has 180 orders for the A400M transport plane and the aircraft is due to come in to service in 2009.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/business/3007415.stm

Published: 2003/05/07 11:59:58

© BBC MMIII