Van welke vakbond bent u lid?

Gestart door -Peter-, 27/01/2003 | 14:09 uur

Van welke vakbond bent u lid?

ACOM
6 (20%)
AFMP
6 (20%)
VBM/NOV
10 (33.3%)
BBTV
1 (3.3%)
CTO
0 (0%)
KNMB
0 (0%)
KVMO
1 (3.3%)
Overige
6 (20%)

Totaal aantal stemmen: 0

Leo2

Acom en waarom? Waren eerder op de kamer, tijdens de opleiding, dan de andere.
Alleen was de naam toen St Martinus geloof ik.

Gr Ton  :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Anubis

Caspar, je kunt als burger ambtenaaar van defensie lid worden van nagenoeg iedere militaire vakbond. De vraag is alleen of je er echt wijzer van wordt, gezien de rechtspositionele verschillen.
Bewezen is in de geschiedenis dat niet-militaire groepen (daar schaar ik voor het gemak ook de post-actieven onder) binnen een militaire vakbond stemmingen zodanig kunnen beinvloeden dat de actief dienende militair ernstig in zijn rechtspositie wordt aangetast.
Burgerambtenaren kunnen staken, militairen niet.
Het VBMNOV was daar nog niet zo lang geleden een lichtend voorbeeld van. (Ging accoord met ophogen functioneel leeftijdsontslag, bij gebrek aan actief dienende stemmen in de vergadering). Dat is omgekeerd dus ook voorstelbaar.
Defensie heeft geen CAO. De minister kan in overleg het Burger of Militair ambtenarenregelement BARD en AMAR aanpassen, maar dat kan hij ook eenzijdig.

Big IE

#12
Citaat van: Caspar op 27/02/2003 | 19:13 uur
Citaat van: jeffrey op 27/02/2003 | 19:11 uur
hoe kan je lid zijn van zo'n vakbobd? :)

Als je militair bent, geloof dus niet dat jij al in aanmerking komt ;D

Daarom ben ik als burgerambtenaar ook lid van de VBM/NOV omdat je als burger daar nog terecht kan als lid. Ik snap ook nog steeds niet waarom er, met zoveel duizenden burgers in de gelederen, nog immer wordt gesteld dat alleen militairen lid kunnen worden van een vakbond.  ???

De defensie-CAO, waarvoor de 'militaire' vakbonden ook om de tafel zitten, wordt immers ook afgesloten ten behoeve van de burgerambtenaar bij Defensie!!!  >:(


Sidewinder

Was het maar zo simpel Eric. Maar veel zaken zijn niet met een rechtsbijstandsverzekering te verhelpen. Denk maar eens aan je arbeidsvoorwaarden. Zeker in de huidige tijd van bezuinigen.
Signallers do not die ... they fade away

ericwalstra

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die lid worden van een vakbond. Een rechtsbijstandverzekering is ten eerste goedkoper en ten tweede zijn er meer juridische conflicten verzekerd.

En als je de balen hebt dat al die tussenpersonen zomaar geld aan jou verdienen dan heb ik  nog wel een suggestie: http://www.rechtsbijstanddirect.nl

Gert

#9
KNMB is GEEN militiare vakbond

Groetjes Gert


[verwijderd door de admin]

D819

#8
Ach, ik was vroeger lid van de VBZ, als milicien bij de Marine was het niet al te slim om bij de VVDM te gaan.
De schipper stond bij een vergadering van de VVDM in de kantinedeur.
Met een boekje. Je had nu eenmaal geen zin om je diensttijd te vedoen als paai schijthuis. :(

De VBZ heet tegenwoordig VBM/NOV.

In het bedrijfsleven ben ik lid van het FNV, maar dat is ook een instituut geworden. Met lede ogen zie ik hoe de belangen van werknemers als sneeuw voor de zon wegsmelten.
Och, misschien is het wel goed als de jongeren moeten leren om voor zichzelf op te komen, een vakbond helpt alleen als die genoeg steun krijgt. En daar ziet het in ons land van eigenheimers niet naar uit.
Nou ja, hebben we ook precies wat we verdienen.

 

Sidewinder

Of snuffel is rond bij de andere vakbonden, zoals vbmnov, acom, etc.
Gewoon www. er voor en .nl er achter.
Signallers do not die ... they fade away

Caspar

Simpel gezegd, het opkomen voor de rechten van militairen. Gewoon hetzelfde als een normale vakbond alleen dan voor militairen.
Kijk anders eens op een site van zo'n vakbond, daar staat genoeg informatie over dingen die ze kunnen betekenen voor militairen.
www.afmp.nl

jeffrey

Wat is het nut eigenlijk van zo'n millitaire-vakbond ???

Sipko

Lid van de ACOM, de CNV bond van militairen.

Caspar

#3
Citaat van: jeffrey op 27/02/2003 | 19:11 uurhoe kan je lid zijn van zo'n vakbobd? :)

Als je militair bent, geloof dus niet dat jij al in aanmerking komt ;D

jeffrey

hoe kan je lid zijn van zo'n vakbobd? :)

-Peter-

Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...