China-India border talks highlight rising tensions

Gestart door VandeWiel, 17/08/2009 | 12:26 uur

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 19/08/2009 | 02:33 uur
Ik moet je sort of gelijk geven..... Ik heb lopen zoeken, maar je hebt zo "belachelijk veel" gepost over Europa en EU, onder meer in de DRIE JSF-topic's met honderden postings, dat ik die niet allemaal door ga spitten. Ik vond wel de opmerking dat je het niet de komende 20 jaar verwacht (in dit topic), maar dat is inderdaad wat anders dan nooit.
Ok...duidelijk. 20 jaar lijkt me wel de maximale termijn voor zo'n prognose. De tijd gaat immers snel..zeg defensieopbouw tot 2030. Maar goed...hoort hier niet...terug on topic.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/08/2009 | 19:32 uur
ik zeg dit soort dingen meestal niet zo stellig en in dat soort absolute termen.

Ik moet je sort of gelijk geven..... Ik heb lopen zoeken, maar je hebt zo "belachelijk veel" gepost over Europa en EU, onder meer in de DRIE JSF-topic's met honderden postings, dat ik die niet allemaal door ga spitten. Ik vond wel de opmerking dat je het niet de komende 20 jaar verwacht (in dit topic), maar dat is inderdaad wat anders dan nooit.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/08/2009 | 19:16 uur
Ik ga er later naar zoeken, want ik ben er vrij zeker van dat je dit min of meer wel gezegd hebt in een discussie over Europese veiligheid o.i.d. Ik meen me te herinneren dat je daarbij hebt verkondigd nimmer meer oorlog in Europa te verwachten.
be my guest...ik zeg dit soort dingen meestal niet zo stellig en in dat soort absolute termen. Daarbij is een verwachting niet hetzelfde als een zekerheid....wacht ik bij het andere topic op je redenering en argumentatie en scenario's rond die Russische dreiging ;)...want het alleen op de vrijheid van meningsuiting gooien..... ::)

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/08/2009 | 16:27 uur
ik zei nergens dat het nooit zou gebeuren

Ik ga er later naar zoeken, want ik ben er vrij zeker van dat je dit min of meer wel gezegd hebt in een discussie over Europese veiligheid o.i.d. Ik meen me te herinneren dat je daarbij hebt verkondigd nimmer meer oorlog in Europa te verwachten.

Elzenga

Citaat van: VandeWiel op 18/08/2009 | 13:24 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 18/08/2009 | 00:13 uur
Citaat van: Elzenga op 17/08/2009 | 23:59 uur
Westerse landen zijn er echt niet minder oorlogszuchtig op geworden..zie Afghanistan zie Irak.

Vreemd dat westerse oorlogszucht in deze door jou alleen in den verre vreemde wordt geconstateerd waarbij je er vrijwel van overtuigd bent dat het in onze achtertuin nooit meer zo zal zijn dat er gegromd gaat worden.  ;)

We hebben in Europa toch ook al bijna 65 jaar geen oorlog meer gehad?


Joegoslaviƫ

;)
ik zei nergens dat het nooit zou gebeuren laat staan dat het niet is gebeurd...die mening werd mij "toegeschreven"....maar goed..

VandeWiel

Citaat van: Kapitein Rob op 18/08/2009 | 00:13 uur
Citaat van: Elzenga op 17/08/2009 | 23:59 uur
Westerse landen zijn er echt niet minder oorlogszuchtig op geworden..zie Afghanistan zie Irak.

Vreemd dat westerse oorlogszucht in deze door jou alleen in den verre vreemde wordt geconstateerd waarbij je er vrijwel van overtuigd bent dat het in onze achtertuin nooit meer zo zal zijn dat er gegromd gaat worden.  ;)

We hebben in Europa toch ook al bijna 65 jaar geen oorlog meer gehad?


Joegoslaviƫ

;)

Laurens

Citaat van: IPA op 17/08/2009 | 23:28 uur
Grote conventionele oorlogen toch komen nooit meer voor, de wereldmarkt zorgt daar immers voor :-X

....Dat geloof je toch werkelijk zelf niet :-X

Beide golfoorlogen  misschien ff tussen het typpen door vergeten, van de 2e voelen ze minimaal eens in de week nog een nasputtering op de markt in Bagdad.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/08/2009 | 01:40 uur
En als jij stelt dat die dreiging er nog steeds is of weer mogelijk kan worden, dan moet je dat natuurlijk wel kunnen onderbouwen dunkt mij..

Als ik van mening ben dat die dreiging er nog steeds is of weer mogelijk is, hoef ik dat helemaal niet te onderbouwen...... ;) Maar genoeg daarover in dit topic.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/08/2009 | 01:31 uur
Ik weet dat jij in aangehaald topic graag wilt bomen over de in jouw ogen niet-bestaand hebbende en ook in de toekomst ondenkbare KO-dreiging (of meer) vanuit het oosten.....
Zo zwart-wit zie ik het niet ;)....maar ik denk dat het wel goed is die situatie nog eens te analyseren..omdat er wat snel nu wordt verwezen naar een mogelijke terugkeer van de Koude Oorlog situatie en dan welhaast automatisch blijkbaar wordt uitgegaan van een wederom grote Russische militaire dreiging. Terugkeer naar een KO situatie is denkbaar, maar misschien ligt het wat betreft die dreiging dan wederom toch iets genuanceerder/anders ;) Maar dat is meer discussie voor dat topic lijkt me. Als onderdeel van een bredere dreigingsanalyse. En als jij stelt dat die dreiging er nog steeds is of weer mogelijk kan worden, dan moet je dat natuurlijk wel kunnen onderbouwen dunkt mij..

KapiteinRob

Ik weet dat jij in aangehaald topic graag wilt bomen over de in jouw ogen niet-bestaand hebbende en ook in de toekomst ondenkbare KO-dreiging (of meer) vanuit het oosten.....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/08/2009 | 00:13 uur
Vreemd dat westerse oorlogszucht in deze door jou alleen in den verre vreemde wordt geconstateerd waarbij je er vrijwel van overtuigd bent dat het in onze achtertuin nooit meer zo zal zijn dat er gegromd gaat worden.  ;)
ik hoor graag welke scenario's jij in dat kader dan nog voor mogelijk ziet ;)...
Is een speciaal topic voor...
http://www.defensieforum.nl/Forum/herijking_nl_defensiebeleid_de_veiligheidsanalyse-t16855.0.html

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 17/08/2009 | 23:59 uur
Westerse landen zijn er echt niet minder oorlogszuchtig op geworden..zie Afghanistan zie Irak.

Vreemd dat westerse oorlogszucht in deze door jou alleen in den verre vreemde wordt geconstateerd waarbij je er vrijwel van overtuigd bent dat het in onze achtertuin nooit meer zo zal zijn dat er gegromd gaat worden.  ;)

Elzenga

Citaat van: IPA op 17/08/2009 | 23:28 uur
Grote conventionele oorlogen toch komen nooit meer voor, de wereldmarkt zorgt daar immers voor :-X
;) in die regio is het stabiliserende effect nog niet zo uitgekristalliseerd...al is die bij ons ook alleen maar ontstaat tussen democratische staten onderling...Westerse landen zijn er echt niet minder oorlogszuchtig op geworden..zie Afghanistan zie Irak.

Lex

Woodstock viert dit weekend haar 40e verjaardag.  ;D

KapiteinRob

Citaat van: IPA op 17/08/2009 | 23:28 uur
Grote conventionele oorlogen toch komen nooit meer voor

Love & peace, flowers in your hair......