Marine naar ‘Africa Partnership Station’

Gestart door hdevreij, 10/09/2009 | 16:19 uur

mikemans

Nee, het lijkt niet alleen op het scheepje van de tydeman, het is het. Men gaat als onderdeel van de missie samen met de african peaceparners naar de bodem turen.

Ace1

en die speedboot moet die Rhib's vervangen dan of is die voor een land in afrika bestemd?

Lex


Ace1

Lex, weet jij of er een Lynx aan boord is van de Johann de Witt?

Ace1

Citaat van: Lex op 20/09/2009 | 22:57 uur
Citaat van: Ace1 op 20/09/2009 | 22:30 uur
Zag vandaag een foto in de Telegraaf van zaterdag staan, waarop men liet zien dat er een speedbootje op het helidek van Johan de Witt werd geladen,
het leek wel op een speedbootje wat vroeger op de Tydeman werd gebruikt, wie weet daar meer over?
Zou je die kunnen scannen en posten?
Wat wel bekend is , is dat er veel vracht a/b gebracht is. Van brandweerwagen tot vaartuigen, maar de exacte gegevens ontbreken.

Lex, die brandweerwagen, zal wel een afgedankte brandweerwagen zijn, het komt regelmatig voor dat gemeentes oudere brandweerwagens van 20 jaar oud schenken aan landen in Oost-Europa of Afrika.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 21/09/2009 | 00:42 uur
Citaat van: Ace1 op 20/09/2009 | 23:07 uur
moet ik morgen de krant even bij mijn ouders ophalen, hoop dat ze hem dan nog hebben.
Het stond bij het commentaar wat andere ervan denken.
Op http://www.telegraaf.nl/telegraafi/ kun je de krant beperkt "doorbladeren"...zag een klein plaatje op pagina 2...dat inderdaad wat weg heeft van het bijvaartuig van de Hr.Ms. Tydeman...Als dat tenminste is wat Ace1 bedoelt..


Dit plaatje bedoel ik.

http://www.navyinside.nl/oceanograaf.html

Op bovenstaande link zie je een duidelijkere foto.

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 20/09/2009 | 23:07 uur
moet ik morgen de krant even bij mijn ouders ophalen, hoop dat ze hem dan nog hebben.
Het stond bij het commentaar wat andere ervan denken.
Op http://www.telegraaf.nl/telegraafi/ kun je de krant beperkt "doorbladeren"...zag een klein plaatje op pagina 2...dat inderdaad wat weg heeft van het bijvaartuig van de Hr.Ms. Tydeman...Als dat tenminste is wat Ace1 bedoelt..



Ace1

moet ik morgen de krant even bij mijn ouders ophalen, hoop dat ze hem dan nog hebben.
Het stond bij het commentaar wat andere ervan denken.

Lex

Citaat van: Ace1 op 20/09/2009 | 22:30 uur
Zag vandaag een foto in de Telegraaf van zaterdag staan, waarop men liet zien dat er een speedbootje op het helidek van Johan de Witt werd geladen,
het leek wel op een speedbootje wat vroeger op de Tydeman werd gebruikt, wie weet daar meer over?
Zou je die kunnen scannen en posten?
Wat wel bekend is , is dat er veel vracht a/b gebracht is. Van brandweerwagen tot vaartuigen, maar de exacte gegevens ontbreken.

Ace1

Zag vandaag een foto in de Telegraaf van zaterdag staan, waarop men liet zien dat er een speedbootje op het helidek van Johan de Witt werd geladen,
het leek wel op een speedbootje wat vroeger op de Tydeman werd gebruikt, wie weet daar meer over?


Ace1


Elzenga

#11
Citaat van: Telegraaf op 18/09/2009 | 13:15 uur
Knops vermoedt dat het marineschip zal worden ingezet bij bestrijding van piraterij in de regio.
Dat zou nog best eens kunnen...Er is alle reden toe te verwachten dat piraterij zal toenemen en ook in andere regio's zal opkomen. Gezien de lucratieve kant ervan. De genoemde landen liggen ook bij zo'n drukke scheepvaartroute... Mogelijk wil men dit op deze wijze dus al tegen gaan...

boekje_pienter

Citaat van: Kapitein Rob op 18/09/2009 | 13:17 uur
Citaat van: CDA-kamerlid Knops in De Telegraaf op 18/09/2009 | 13:15 uur
,,Deze missie heeft het karakter van een militaire operatie"

Goh, dat krijg je ervan als je defensie te vaak koppelt aan wederopbouw en humanitair. Dan vergeet je dat het eigelijk een militair bedrijf is.....  :P

Super  ;)

KapiteinRob

Citaat van: CDA-kamerlid Knops in De Telegraaf op 18/09/2009 | 13:15 uur
,,Deze missie heeft het karakter van een militaire operatie"

Goh, dat krijg je ervan als je defensie te vaak koppelt aan wederopbouw en humanitair. Dan vergeet je dat het eigelijk een militair bedrijf is.....  :P