Wiskunde A2

Gestart door Martin, 14/05/2003 | 17:02 uur

Maverick

Jongens,

Ik heb hier ook nog eff wat over te zeggen!!

Ik sprak laatst met een piloot in opleiding en die vertelde dat hij eerst zijn HBO diploma had gehaald, en dan wel in een opleiding waar min. 40% wiskunde bij zit, want anders kan je wel leuk die 8-10 jaar uitzitten, maar anders wordt je toch echt de deur gewezen, en ik vroeg nog heel expliciet of je ook nog ergens anders bij de KLu dan nog terecht kon, maar hij zei van niet. Zelfs niet als grondbewaker.

Je kan uiteraard nog wel daarna bij de KM of KL solliciteren en aangenomen worden, maar de KLu was volgens hem echt uitgesloten!!! >:(

Ik vind dat ikzelf in een hele goede positie zit want ik ken ex-jachtvliegers, jachtvliegers die nu nog in dienst zijn
(o.a. een Amerikaanse F-15E Strike Eagle piloot) , piloten uit de commerciele luchtvaart.
En dat vind ik erg mooi, want ik wil tenslotte ook enorm graag piloot worden!!!! En ik ben bijna zover dat ik mezelf goed genoeg acht om te solliciteren

*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Falcon

Ik doe MBO ICT op niveau 4 na deze opleiding ga ik naar HBO ik denk dat het beter is 10 jaar is ook niks ,beter is dat je langer blijft bij de KLu ;)

Airpower

Citaat van: StrikeFalcon op 01/06/2003 | 21:36 uur
In principe kun je met alle MBO 4 voor officier vlieger solliciteren als je maar een voldoende staat voor Engels, Nederlands en Wiskunde.

Klopt. Het beste is een technische opleiding

CitaatMaar ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou door gaan voor je HBO want het gaat niet zo goed met de Klu als je dan 10 jaar gedaan heb en je kan dan niet je contract verlengen zit je met een wat lager diploma, maar je kan dan natuurlijk ook voor wat anders gaan soliciteren bij de Klu.

Gewoon voor vlieger gaan! Zou zonde zijn als je zo'n kans laat liggen (als je door de selectie komt tijdens je MBO). Ik denk dat je bij de burgerluchtvaart met KLu op je CV best snel aan de bak komt. En anders zijn er nog andere functies binnen de KLu die je daarna zou kunnen doen.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

StrikeFalcon

Citaat van: Falcon op 01/06/2003 | 21:14 uur
Kun je met een MBO niveau 4 Communicatie (of een andere richting )soliciteren naar officier vlieger??
In principe kun je met alle MBO 4 voor officier vlieger solliciteren als je maar een voldoende staat voor Engels, Nederlands en Wiskunde. Maar ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou door gaan voor je HBO want het gaat niet zo goed met de Klu als je dan 10 jaar gedaan heb en je kan dan niet je contract verlengen zit je met een wat lager diploma, maar je kan dan natuurlijk ook voor wat anders gaan soliciteren bij de Klu.

Falcon

Kun je met een MBO niveau 4 Communicatie (of een andere richting )soliciteren naar officier vlieger??

Wout

Loi kan je in je eigen tempo doen, anders moet je op google zoeken naar "avondschool" of "volwassenenschool" o.i.d..

Bovendien zitten nu alle functies voor vlieger vol, je zou pas volgend jaar aan de slag kunnen.

Martin

Hoi,

Weet iemand waar ik een Wiskunde A2 diploma kan halen?
Ik wil namelijk vlieger worden maar ik heb MBO Communicatie niveau 4 gedaan en daar zit geen Wiskunde bij.
Op de voorlichtingsavond in Woensdrecht werdt mij vertelt dat zo´n cursus makkelijk te vinden is op google.com maar ik kan er nix over vinden. De cursus zou iets van 6 weken duren.
Op LOI.nl staat wel een wiskunde cursus maar die duurt 6 maanden!
Weet iemand een site?