Zwangerschap verboden voor militairen VS

Gestart door Ros, 22/12/2009 | 10:25 uur

Enforcer

Citaat van: SMI de Boer op 22/12/2009 | 22:50 uur
Tsja, dan komen er ook geen kleine soldaatjes meer

Eerst de ene missie afmaken, en dan pas de andere starten. Anders naai je ook nog iemand anders....

SMI de Boer

Tsja, dan komen er ook geen kleine soldaatjes meer
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

pewe64

Citaat van: Sine Pari op 22/12/2009 | 17:33 uur
Citaat van: Laurens op 22/12/2009 | 17:10 uur
Nee inderdaad, Amerika is qua handelingen een toonbeeld van respectvol gedrag jegens het menselijk lichaam  :angel:

Hou toch op met je kortzichtige politieke gekakel, en beperkje op het topic.  :mad:

Of zijn ze zich bewust van de consequenties van onbedacht handelen. En is het opzettelijk ongeschikt maken voor de dienst niet een krijgstuchtelijk vergrijp.
Of is het zwanger worden tijdens een uitzending de normaalste zaak van de wereld?
Ik vind dat die generaal een punt heeft.
Je bent militair en weet waar je mee bezig bent.

Sine Pari

Citaat van: Laurens op 22/12/2009 | 17:10 uur
Nee inderdaad, Amerika is qua handelingen een toonbeeld van respectvol gedrag jegens het menselijk lichaam  :angel:

Hou toch op met je kortzichtige politieke gekakel, en beperkje op het topic.  :mad:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Laurens

Citaat van: Sine Pari op 22/12/2009 | 16:54 uur
Of ligt het er aan dat jij niks van de Amerikaanse grondwetten afweet, of wilt weten. ;)

Nee inderdaad, Amerika is qua handelingen een toonbeeld van respectvol gedrag jegens het menselijk lichaam  :angel:

Sine Pari

Citaat van: Laurens op 22/12/2009 | 11:23 uur
Kennen of willen ze daar niet kennen.
Of ligt het er aan dat jij niks van de Amerikaanse grondwetten afweet, of wilt weten. ;)

Citaat van: Kapitein Rob op 22/12/2009 | 15:20 uur
Ik vind het allemaal een storm in een glas water.
Precies. Men heeft als werkgever zonder meer het recht om bepaalde niet werk gerelateerde acties te verbieden, dan wel te reguleren. Is het in Nederland (en elders) bv. ook niet geregelt dat men niet op/of tijdens het werk mag roken? Het is niet meer dan schappelijk dat beide partijen in een dienstverdrag alle termen nakomen, dus ook de damens en heren op uitzending hebben zorg te dragen dat zij (en hun materieel) in zo een staat zijn dat dit de dienst niet behindert. Daartoe komt het nog eens dat een vrouw binnen 14 dagen uit het operatie gebied moet worden gezonden, als vast komt te staan dat deze zwanger is, met alle gevolgen van dien.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

KapiteinRob

Ik vind het allemaal een storm in een glas water. Ook in Nederland mag er geen lichamelijk contact zijn tijdens "werk". Vul zelf maar in wat "werk" is als je op missie bent. Dat ben je namelijk 24 uur per dag.....

Ros

Het mooie is......................

Citaat
Bij overtreding moet de schuldige voor de krijgsraad verschijnen

Wie dan ?......... man, vrouw of beide.

Reinier

Citaat van: dudge op 22/12/2009 | 11:35 uur
Volgens mij is het ook NL militairen niet toegestaan gewenste danwel ongewenste intimiteiten te hebben op militair terrein. Dat dit in de VS blijkbaar anders geregeld was verbaasd mij eerlijk gezegd, amerikanen kennende...

(On)gewenste intimiteiten is iets anders dan zwangerschap. Dat het een kan leiden tot het ander.....

Reinier

Universal Declaration of Human Rights

Article 16

1. Men and women of full age, without any limitation due to race, nationality or religion, have the right to marry and to found a family. They are entitled to equal rights as to marriage, during marriage and at its dissolution.


Ook ondertekend door de VS.

Nogmaals ik ben geen jurist, noch juridische achtergrond, maar lijkt mij (bijna) onmogelijk iemand te verbieden zwanger te worden, of bij zwangerschap voor de krijgsraad/ rechter te brengen.

Laurens

Citaat van: Reinier op 22/12/2009 | 10:52 uur
Rechten van Mensen (integriteit van het lichaam).

Kennen of willen ze daar niet kennen.

Reinier

Ik ben geen jurist, maar ik vraag mij af of dit wettelijk kan/ mag rekening houdend met de Rechten van Mensen (integriteit van het lichaam).

Ros

Het moet wel heel bont zijn daar in Irak om een dergelijke "middeleeuwse" regel in te voeren  8)

Ros

#1


WASHINGTON - Volgens een nieuw bevel van de Amerikaanse legeraanvoerder in Noord-Irak is het verboden voor vrouwelijke militairen om tijdens hun missie zwanger te worden.

Voor mannelijke collega's is het niet toegestaan hun vrouwelijke kompanen te bezwangeren, ook al zijn de twee getrouwd. Bij overtreding moet de schuldige voor de krijgsraad verschijnen.

''Ik heb elke militair nodig die ik heb'', verdedigde generaal-majoor Anthony Cucolo de nieuwe regel van 4 november, waar Amerikaanse media maandagavond over berichtten.

''Iemand die voortijdig afhaakt tijdens de twaalf maanden durende uitzending, belast zijn kameraden'', sprak de legeraanvoerder. Hij staat aan het hoofd van 22.000 manschappen.

Eigen regels

Volgens een woordvoerder van de bevelhebber heeft Cucolo net als andere Amerikaanse commandanten het recht zijn eigen regels op te stellen en te handhaven. ''Onder zijn commando is dat zijn zaak'', aldus de zegsman.

Zwangerschap als gevolg van verkrachting is niet strafbaar

www.nu.nl