Defensie niet in staat militairen tijdig van kleding te voorzien

Gestart door Lex, 09/02/2010 | 17:34 uur

Pascal2702

Citaat van: StormTrooper op 02/07/2010 | 10:53 uur
Stof leek wel spons, zoog water op ipv afstoten  ;)
Dat is nog eens opgaan in je omgeving  :P

Volgens mij komt het er dus op neer dat ze nu bezuinigen en dus slecht materieel leveren en als dat volgende week kapot is moet dat nogmaals enzovoorts,  zodat je uiteindelijk veel duurder uit bent dan wanneer je nu goed materiaal levert en het over een jaar (of langer) pas hoeft te vervangen. Het zijn wel een stelletje (heel) korte-termijn-denkers :sick:
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

StormTrooper

Citaat van: dudge op 02/07/2010 | 09:15 uur
Citaat van: StormTrooper op 02/07/2010 | 02:30 uur
Citaat van: A.J. op 02/07/2010 | 00:33 uur
Zou dit dan ook de reden kunnen zijn waarom ik mijn tankoverall, die ik al 15 jaar in mijn bezit heb, plotseling in moest leveren omdat die niet in mijn pakketrechten zat?

Willen ze die dan nog opnieuw uitleveren.  :'(
Wat een zooitje.
Volgend jaar maar weer bezuinigen? Zal mij benieuwen hoe men er dan bij gaat lopen. :crazy:

Gerust, ik heb (in 2007) een broek uit 1993 gekregen. Volgens mij was dat ding nog meegeweest naar bosnie ofzo. Ook de parka's en Bila's zijn vaak genoeg 2e hansjes.

Te triest voor woorden dat men met 2e hansjes moet gaan lopen.
Een broek uit 1993, dat was toch de oude camo?
Wij waren de eerste lichting (Korps Mariniers '88) die camo kregen. Het materiaal was belabberd. Stof leek wel spons, zoog water op ipv afstoten  ;)

Ap

Citaat van: A.J. op 02/07/2010 | 00:05 uur
Citaat van: SMI de Boer op 01/07/2010 | 23:13 uur
Da's rug tegen de muur...
Ik heb er nog geeneen op z'n gympies in het veld gezien, is dat een teken?

Dan hadden ze aan mij een vreemde snuiter gehad, ik zou met dit weer net zo makkelijk in korte broek met badslippers op appel gaan staan. Wat willen ze doen dan? Mij plotseling wel de juiste kleding verstrekken? Want volgens mij mag je nog steeds geen burger combineren met militair, ergo, het eigen aangeschafte schoeisel is niet militair correct, dan maar compleet in burger.

Komop, hoe triest kan een organisatie zijn die kleding- en gedragsregels oplegt en verzuimt om daar de randvoorwaarden voor in te vullen. Dan maak je jezelf toch volkomen belachelijk?

100 punten... maar helaas niks nieuws.....

Probleem met nieuwe gasten  die net opkomen is dat ze wel goed gemotiveerd zijn en dus zelf maar kisten en sokken etc gaan aanschaffen... opzich te prijzen natuurlijk maar te triest voor woorden...
Luctor et Emergo

StormTrooper

Citaat van: A.J. op 02/07/2010 | 00:33 uur
Zou dit dan ook de reden kunnen zijn waarom ik mijn tankoverall, die ik al 15 jaar in mijn bezit heb, plotseling in moest leveren omdat die niet in mijn pakketrechten zat?

Willen ze die dan nog opnieuw uitleveren.  :'(
Wat een zooitje.
Volgend jaar maar weer bezuinigen? Zal mij benieuwen hoe men er dan bij gaat lopen. :crazy:

A.J.

Zou dit dan ook de reden kunnen zijn waarom ik mijn tankoverall, die ik al 15 jaar in mijn bezit heb, plotseling in moest leveren omdat die niet in mijn pakketrechten zat?

KapiteinRob

Sta dan niet gek te kijken als het kader ook zo bij staat. Want ook wij, het kader, hebben te maken met de gevolgen van de KPU-shitzooi, die trouwens niet alleen de KPU, maar natuurlijk ook defensie zelf te wijten is.

StormTrooper

Citaat van: A.J. op 02/07/2010 | 00:05 uur
Citaat van: SMI de Boer op 01/07/2010 | 23:13 uur
Da's rug tegen de muur...
Ik heb er nog geeneen op z'n gympies in het veld gezien, is dat een teken?

Dan hadden ze aan mij een vreemde snuiter gehad, ik zou met dit weer net zo makkelijk in korte broek met badslippers op appel gaan staan. Wat willen ze doen dan? Mij plotseling wel de juiste kleding verstrekken? Want volgens mij mag je nog steeds geen burger combineren met militair, ergo, het eigen aangeschafte schoeisel is niet militair correct, dan maar compleet in burger.

Komop, hoe triest kan een organisatie zijn die kleding- en gedragsregels oplegt en verzuimt om daar de randvoorwaarden voor in te vullen. Dan maak je jezelf toch volkomen belachelijk?

Dat zou ik wel heel erg humor vinden. Complete klas op de eerste dag aantreden in strandtenue (zwembroek, badjas, slippers, petje en zonnebril).
Staat het kader raar te kijken. ;D

A.J.


KapiteinRob


A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 01/07/2010 | 23:13 uur
Da's rug tegen de muur...
Ik heb er nog geeneen op z'n gympies in het veld gezien, is dat een teken?

Dan hadden ze aan mij een vreemde snuiter gehad, ik zou met dit weer net zo makkelijk in korte broek met badslippers op appel gaan staan. Wat willen ze doen dan? Mij plotseling wel de juiste kleding verstrekken? Want volgens mij mag je nog steeds geen burger combineren met militair, ergo, het eigen aangeschafte schoeisel is niet militair correct, dan maar compleet in burger.

Komop, hoe triest kan een organisatie zijn die kleding- en gedragsregels oplegt en verzuimt om daar de randvoorwaarden voor in te vullen. Dan maak je jezelf toch volkomen belachelijk?

michielnr

Citaat van: Ap op 01/07/2010 | 22:12 uur
Er zijn nu lichtingen in Eefde bezig waar betrokkenen helemaal geen gevechtslaarzen verstrekt hebben gekregen. Degenen die diit vervolgens op eigen rekening aanschaffen kunnen fluiten naar hun centen.

Twee weken geleden gekleed voor AMO (NATRES) die volgende week begint, ook groot aantal zonder laarzen naar huis gegaan (waaronder ik)
NR

KapiteinRob

Citaat van: HM op 01/07/2010 | 23:18 uur
Ik begrijp niet hoe je kan voorstellen dan maar een vergoeding te geven voor zelf aan te schaffen spullen. Geld is toch het probleem juist?

We hebben bij de KM jaren lang een vergoeding gehad en sinds anderhalf jaar zitten wij ook in de ruilmodus die de KL(u) al jaren kennen. Ik denk zomaar dat ruilen defensie meer geld kost dan dat miezerige aantal euro's dat we tot 2009 kregen. Dus verbaas je niet als e.e.a. inderdaad naar de KM-oude-stijl zou overgaan......

HM

Ik begrijp niet hoe je kan voorstellen dan maar een vergoeding te geven voor zelf aan te schaffen spullen. Geld is toch het probleem juist?

En die bezuinigingen beginnen me wel de keel uit te hangen, op alles maar dan ook alles word bezuinigd. Ipv 1 ding dan maar geheel stil te leggen is alles ronduit K*t. Niet eens zin om hier een opsomming te maken..
Alleen berusting kan ons verslaan

KapiteinRob

Al dat geklaag; het duurt gewoon iets langer, da's alles. Ik ben een tevreden mens; vorige week kreeg ik mijn BT dat ik niet zo lang geleden (najaar 2009) had besteld en waar ik maar 34 keer voor heb hoeven mailen en bellen. Uiteindelijk via het ons-kent-ons circuitje de zaak kunnen versnellen.....

Ik denk dat ik dus maar alvast nieuwe kisten ga bestellen, zodat ik die in het najaar van 2011 misschien al heb......  :P

SMI de Boer

Da's rug tegen de muur...
Ik heb er nog geeneen op z'n gympies in het veld gezien, is dat een teken?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend