Overhandiging Geloofsbrieven onder barre weersomstandigheden

Gestart door KapiteinRob, 12/02/2010 | 21:14 uur

KapiteinRob

Citaat van: Cigarz op 12/02/2010 | 21:24 uur
Hoe doen ze dat dan in Noorwegen? De Marns zijn toch de Artic goeroe's...?  :P

Ik heb het natuurlijk niet over het trotseren van een beetje sneeuw en een briesje. Ik heb het over het feit dat er, buiten de complete marinierskapel, 2 detachementen uit Den Helder worden aangerukt voor zoiets stompzinnigs als het "aanbieden van geloofsbrieven". Of de marinierskapel niets beters te doen heeft is iets waar ik me niet over uit durf te spreken, maar als een paal boven water staat voor mij dat er voor de vlootcollega's wel wat meer te doen is dan een beetje voor tjoema naar Den Haag glijden rijden. Laat ze lekker 2 marechaussees neerzetten (die staan er toch al?) die een beetje met een sabel zwaaien....

Cigarz

Hoe doen ze dat dan in Noorwegen? De Marns zijn toch de Artic goeroe's...?  :P


KapiteinRob

#1
De militaire erewacht, bestaande uit de Marinierskapel der Koninklijke Marine, de Tamboers en Pijpers van het Korps Mariniers en 2 detachementen van Hr. Ms. De Zeven Provinciƫn, heeft gisteren sneeuw en gladheid getrotseerd om het ceremonieel bij het aanbieden van de geloofsbrieven te verzorgen.

De ambassadeurs van Iran, Qatar en Griekenland kwamen onder barre omstandigheden naar paleis Noordeinde in Den Haag voor hun eerste audiƫntie, als nieuwe ambassadeur, bij Hare Majesteit de Koningin.

Bevriezing
Het spelen van de volksliederen, in sneeuwbuien en bij temperaturen onder het vriespunt, was voor de muzikanten een bijzondere situatie. De koperblazers moesten tussentijds hun instrumenten opwarmen om bevriezing van de ventielen te voorkomen. Niet eerder heeft de Marinierskapel onder deze omstandigheden, tijdens het aanbieden van Geloofsbrieven, moeten optreden.

Bron: MINDEF-site dd. 110210