officier marinier

Gestart door NACBREDA, 04/03/2010 | 15:17 uur

joe 010

De opleiding start 17 augustus 2010, ik geloof dat deze nog niet vol zit. Je bent echter wel redelijk laat. Je komt overigens nog niet in aanmerking voor de verkorte opleiding van anderhalf jaar, aangezien je hier 19,5 jaar oud voor moet zijn. Lang model is wel mogelijk aangezien het dan toch eerst nog vijf jaar duurt voordat je daadwerkelijk aan het werk gaat.

Mocht je te laat zijn van de opleiding in 2010 dan heb je, net als wat G'vdB zegt, twee keuzes: werken of leren. Thuiszitten is geen optie en V&V ligt inderdaad ver beneden jouw niveau.

GvdB

Je hebt vrij laat in het schooljaar gesolliciteerd zo te horen. Als ik jou was zou ik een jaartje HBO gaan volgen en je P proberen te halen of gewoon gaan werken, wat ervaring opdoen. Meeste functies zijn al vergeven dus al wordt je aangenomen is de kans nog groot dat je pas in augustus 2011 op mag komen (neem aan dat je MWO wilt gaan volgen gezien je vooropleiding).

NACBREDA

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijde op dit forum maar heb nu zelf een aantal vragen.

Ik zit in het examenjaar van vwo, ben 17 jaar en wordt 24 Juli 18 jaar.
Ik ben van plan mijn examen te gaan halen. Nu heb ik een paar vragen omtrent het korps mariniers.

Ondanks dat ik had gehoord dat het KIM vol zat heb ik toch gesolliciteerd voor officier der mariniers. Ik heb per mail een vragenlijst ontvangen en deze ingevuld. Op dit forum lees ik echter dat je minimaal 19 jaar moet zijn om hiervoor te kunnen solliciteren. Is dit ook echt zo of niet? 

Nu vraag ik me echter af, wanneer het KIM toch vol zit voor komend jaar, wat is dan slim om te gaan doen in het komende jaar? Ik wil namelijk voor 2011 wel graag solliciteren. Ik heb gebeld naar de landmacht of het orientatiejaar van de landmacht misschien een optie is, de vrouw die mij hielp zei echter dat dit zeer beneden mijn niveau was en dat ik misschien beter een jaar een 'burger' opleiding kan gaan doen. Graag hoor ik jullie reacties hierop.

M.v.g.