Helicopter bewapening

Gestart door Ace1, 11/04/2010 | 11:25 uur

AGM-65 MaverickĀ“s en Anti Ship Missiles zijn een goede aanvulling op de NH90?

Ja
15 (78.9%)
Nee
3 (15.8%)
Geen Mening
1 (5.3%)
Andere optie
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Ace1

Dat ziet er nog eens goed uit 80% van de stemmen is het eens met de stelling.

Ace1

#7
Citaat van: IPA op 11/04/2010 | 20:06 uur
Een ASM en een lichter systeem als de Hellfire lijkt me een goed idee.
Alleen de NH-90 zelf betwijfel ik.

Een hellfire zie ik niet zo zitten omdat je dan weer aparte vleugels aan de helicopter moet maken. Het gaat erbij mij om dat je naast een torpedo nog de optie hebt om er een AGM-65 Maverick of Anti Ship Missiles in dezelfde launcher te gebruiken.
Overigens kun je de AGM-65 Maverick heel goed gebruiken om een amfibische operatie te ondersteunen.

IPA NG

Een ASM en een lichter systeem als de Hellfire lijkt me een goed idee.
Alleen de NH-90 zelf betwijfel ik.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Enforcer op 11/04/2010 | 11:33 uur
Lijkt mij wel handig. Ik verwacht dat die piraten zich steeds verder zullen gaan bewapenen en met grotere schepen gaan varen om hun kansen te vergroten.
Ik denk dat je dan aan een missile van formaat Hellfire of zelfs kleiner meer dan genoeg hebt. Ik zie piraten niet snel CIWS aanbrengen. Dan worden ASMs pas nodig.

Ik zie nut en noodzaak van het kunnen afvuren van een AGM-65 Maverick ook niet direct. Of het moet een bezuinigingsmaatregel zijn...zodat de ASMs eruit kunnen en men munitie van de luchtmacht gebruikt voortaan.

Dat de NH90 ASMs kan afvuren lijkt me wel wenselijk. Zeker met de komst van de OPVs.

Ace1


Enforcer

Lijkt mij wel handig. Ik verwacht dat die piraten zich steeds verder zullen gaan bewapenen en met grotere schepen gaan varen om hun kansen te vergroten.


Ace1

Ik heb deze topic geopend omdat ik overtuigd ben van het nut van AGM-65 Maverick of Anti Ship Missiles als extra bewapening op de NH90.

http://www.kamanaero.com/images/PDFs/09-16-08%20NZAF-Navy%20Validate%20SH-2G%20MavMissileCapa.pdf