Weer militair aangehouden op Aruba

Gestart door KapiteinRob, 22/04/2010 | 03:37 uur

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 22/04/2010 | 20:02 uur
Lezen ze zeker bij RTLnieuws ook de Telegraaf?

De oorspronkelijke bron, zou het AD van 21 april kunnen zijn.

Militair verdacht van drugsbezit

Van een onzer verslaggevers
Oranjestad - Een vrouwelijke
matroos van marinierskazerne
Savaneta op Aruba is aangehouden
wegens het gebruik van
drugs. De zaak is nog in onderzoek.
Dat bevestigde marinevoorlichter
Vanessa Strijbosch
gisteren.
'Uit respect voor de betrokkene'
wil Strijbosch geen nadere
details over de zaak prijsgeven.
,,Het is al spijtig genoeg dat er
weer een dergelijk geval op kazerne
Savaneta speelt." Bijna
een maand geleden werden vier
militairen gearresteerd op Aruba
vanwege het gebruik van
drugs, in dit geval cocaïne. Het
viertal werkte op de marinierskazerne
Savaneta en werd na de
ontdekking en het onderzoek
van de Koninklijke Marechaussee
direct geschorst. Dit is een
gevolg van het zero-tolerance beleid
bij Defensie. Die nieuwe
zaak zou geen verband houden
met de nieuwe ontdekking.
Tegenwoordig wordt bij vermoeden
van drugsgebruik direct
de Koninklijke Marechaussee
ingeschakeld en volgt schorsing
en in het geval van militairen in
de Nederlandse Antillen en Aruba
repatriëring van de betrokken
militairen en hun gezin.
Als uit het onderzoek door het
Openbaar Ministerie daadwerkelijk
blijkt dat iemand drugs
heeft gebruikt volgt ontslag zonder
eer.

Antilliaans Dagblad, 21 april 2010

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2010 | 20:30 uur
Citaat van: SMI de Boer op 22/04/2010 | 20:02 uur
Lezen ze zeker bij RTLnieuws ook de Telegraaf?

In plaats van af te geven op de diverse media, die overigens vaak "rammelende" defensie-informatie geven, zou je je af kunnen vragen hoe de media te weten komt wat er intern op een kazerne gebeurt, dat een defensiewoordvoerdster reageert maar dat op de MINDEF-site er met geen woord over gerept wordt.....
Zoals met zo veel berichten, waar ik je ook wel een keer over gePB't heb, hebben die specifieke media aan het luiden van de klok genoeg om er zelf een klepel in te liegen. Geef ik dan af of constateer ik een leugen? dat het met enig cynisme gepaard gaat hoef je natuurlijk niet mee eens te zijn.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2010 | 13:05 uur
Citaat van: Gozo op 22/04/2010 | 09:24 uur
Voor def personeel gelden nu eenmaal andere regels dan voor de gemiddelde burger; oud nieuws.

Aha, zit dat zo. Maarruh, waarom is voormalig Sgt van Gelder dan niet "aangehouden"? Dat defensie andere regels heeft voor zijn personeel is me al een tijdje duidelijk en vaak vind ik dat nog logisch ook (hoewel defensie z'n uiterste best heeft gedaan of moeten doen om zoveel mogelijk "burger regels" juist in te voeren). Maar zodra het raakvlakken heeft met justitie, snap ik niet dat militairen in deze worden aangehouden en burgers niet.

Ja zo zit dat. Dat heb ik niet verzonnen en ik zeg ook niet dat ik het daar mee eens ben, ik stel het gewoon vast. Wat Van Gelder ermee te maken heeft, weet ik niet, want voor zo ver ik heb begrepen uit de berichtgeving toen, was er geen sprake van bezit, dus dat de man opgepakt is terwijl hij het in zijn neus aan het stoppen was. Hij is gewoon betrapt bij de dopingcontrole, als ik me goed herinner. Dan is het strafrechtelijk lastig vervolgen op bezit.

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 22/04/2010 | 20:02 uur
Lezen ze zeker bij RTLnieuws ook de Telegraaf?

In plaats van af te geven op de diverse media, die overigens vaak "rammelende" defensie-informatie geven, zou je je af kunnen vragen hoe de media te weten komt wat er intern op een kazerne gebeurt, dat een defensiewoordvoerdster reageert maar dat op de MINDEF-site er met geen woord over gerept wordt.....

SMI de Boer

Lezen ze zeker bij RTLnieuws ook de Telegraaf?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

cabez

Het hele verhaal klopt voor geen meter,de matroos is niet aangehouden.
Ze was "uitgenodigd" voor een gesprek bij de kmar.
Die andere vier zijn nog steeds op aruba,wachtend op afronding van het onderzoek.

KapiteinRob

Citaat van: Gozo op 22/04/2010 | 09:24 uur
Voor def personeel gelden nu eenmaal andere regels dan voor de gemiddelde burger; oud nieuws.

Aha, zit dat zo. Maarruh, waarom is voormalig Sgt van Gelder dan niet "aangehouden"? Dat defensie andere regels heeft voor zijn personeel is me al een tijdje duidelijk en vaak vind ik dat nog logisch ook (hoewel defensie z'n uiterste best heeft gedaan of moeten doen om zoveel mogelijk "burger regels" juist in te voeren). Maar zodra het raakvlakken heeft met justitie, snap ik niet dat militairen in deze worden aangehouden en burgers niet.

Gozo

Voor def personeel gelden nu eenmaal andere regels dan voor de gemiddelde burger; oud nieuws.

KapiteinRob

Citaat van: RTL nieuws op 22/04/2010 | 03:37 uur
Een vrouwelijke matroos van marinierskazerne Savaneta op Aruba is aangehouden wegens het gebruik van drugs.

Wordt je daar tegenwoordig voor aangehouden? Of hebben alleen militairen dat "voorrecht"?

KapiteinRob

Een vrouwelijke matroos van marinierskazerne Savaneta op Aruba is aangehouden wegens het gebruik van drugs. De zaak is nog in onderzoek. Een marinewoordvoerster op Curaçao wil verder niets zeggen over de zaak.

Bijna een maand geleden werden vier militairen gearresteerd op Aruba voor het gebruik van cocaïne. Het viertal werkte op de marinierskazerne Savaneta.

Na de ontdekking en het onderzoek van de Marechaussee werden ze direct geschorst en naar Nederland teruggestuurd. Dit is een gevolg van het zero-tolerance beleid bij Defensie.

Bron: RTL-nieuws dd. 220410