Zuid-Afrika wil militaire dienst herinvoeren

Gestart door Lex, 04/05/2010 | 18:31 uur

Dubbele

Het invoeren van een algemene dienstplicht in Zuid-Afrika zou een goede zaak zijn.Het Afrikaanse continent is een zeer onrustig en rumoerig werelddeel.In het noorden gist de Arabische wereld en ook in het centrum van Afrika borrelt het nog steeds.Het is nog altijd zo dat wie de vrede lief heeft bereid zich voor op een oorlog.Het afschaffen van een defensie apparaat staat mi gelijk aan het opzeggen van een brand/inbraak verzekering.In Zuid-Afrika is de apartheid naar mijn mening nog niet helemaal verdwenen.Enige tijd geleden logeerden wij met een groep in Graaf Reinet.Het viel ons op dat het bedienend personeel in ons hotel nogal ouderwets gekleed was in een soort dienst kleed.Het was uiteraard zwart personeel dat alleen het dessert mocht serveren en de tafels afruimen.Dat heeft niets te maken met de dienstplicht maar het zette mij wel aan het denken.Zolang de onrust en ontevredenheid aanwezig is,is een defensie organisatie geen luxe.

Ros

Het kan wenselijk/nodig zijn om een discussie per PM voort te zetten. De voorwaarde is wel dat dit gebeurd met goedvinden van beide partijen. Als een van de forumleden dit niet wenst kan hij/zij dit kenbaar maken aan het andere lid. Verwacht kan/mag worden dat de PM uitwisseling dan direct stopt. Lukt het niet op deze manier dan kan het forumbeheer gevraagd worden om passende maatregelen te nemen.

groet,

Ben
Forumbeheer

onderofficier

#7
Citaat van: Marc1966 op 11/08/2011 | 22:27 uur
Ik hoor een echo, aanname(?)



geen aanname  want ik heb het zelf gezien............  dus een feit


ps wil je niet meer per PM antwoorden en hier onzinnige korte antwoorden neerzetten....het is een forum   geen msn of oid.  
forumbeheerders/mods als u dit onjuist vind mag u dit laatste weg halen.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc1966


onderofficier

Citaat van: Marc1966 op 11/08/2011 | 20:17 uur
Zou hier in Nederland ook goed zijn, de herinvoering van de opkomstplicht. Er bestaat, m.i., geen betere leerschool of integratieschool dan blank en zwart samen een doel te laten halen. In een tijd van stress geloof ik niet dat blank en zwart zich druk gaan maken over welke godsdienst nu de juiste is. Wanneer blank en zwart hetzelfde tenue dragen zul je zien, ziet niemand meer verschil tussen blank en zwart, dan ziet men, zeker die in tenue, alleen het tenue en dat tenue maakt hen tot een groep en DAT is belangrijk!

Alleen werkt dat ONDER diensttijd.....................meteen NA diensttijd gaat men zich weer apart scheiden..... 

Een paar jaar geleden was ik in Baumhouder  (oid)  en daar hadden de afro-amerikanen, blanken hun eigen bars........


Alsof een teneu het toverding is.............................

Je kan er in geloven.............in wonderen



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc1966

Zou hier in Nederland ook goed zijn, de herinvoering van de opkomstplicht. Er bestaat, m.i., geen betere leerschool of integratieschool dan blank en zwart samen een doel te laten halen. In een tijd van stress geloof ik niet dat blank en zwart zich druk gaan maken over welke godsdienst nu de juiste is. Wanneer blank en zwart hetzelfde tenue dragen zul je zien, ziet niemand meer verschil tussen blank en zwart, dan ziet men, zeker die in tenue, alleen het tenue en dat tenue maakt hen tot een groep en DAT is belangrijk!

Pascal2702

Ik weet niet hoe ernstig het zal zijn, maar kan er dan niet ook misbruik van gemaakt worden? Bijvoorbeeld het smokkelen van wapens etc. Maar nogmaals, ik weet niet of dit erg risicovol is.

Verder denk ik dat het niet voor een erg grote groep effect zal hebben, diegenen die opgegroeid zijn in een bepaald milieu zullen niet zo snel veranderen. Diegenen waarvoor het nog niet zeker is of ze de verkeerde kant op gaan zal het waarschijnlijk wel een goede zaak zijn.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

IPA NG

Ik denk dat dit positief is voor een land als Zuid-Afrika met hun sloppenwijken en raciale spanningen. Misschien kunnen ze de jongeren gelijk een soort (vrijwillige) basis opleiding geven (denk AntMil) en de sociale cohesie bevorderen?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

JOHANNESBURG - De Zuid-Afrikaanse regering wil de militaire dienst opnieuw invoeren om de vele werkloze en gefrustreerde jongeren van straat te krijgen. Volgens minister van Defensie Lindiwe Sisulu vormt het gebrek aan discipline bij de jeugd het grootste probleem van Zuid-Afrika, berichtte dagblad The Star dinsdag.

Sisulu stelt dat Zuid-Afrika zich geen ,,boze jeugd'' in de straten kan veroorloven. De dienstperiode moet van deelnemers vooral ,,betere burgers'' maken en wordt niet verplicht.

Volgens Sisulu moet het defensiebudget flink worden uitgebreid voor de plannen. Ze hoopt die uiterlijk binnen twee jaar ten uitvoer te kunnen brengen.

Telegraaf, di 04 mei 2010, 18:20