ANG Indiana (VS) vervangt F16's door A-10's

Gestart door Gozo, 01/07/2010 | 08:00 uur

Lex

Citaat van: AP op 03/07/2010 | 21:05 uur
Col. Chris Luithly says the F-16s are nearing the end of their lifespan and are expensive to maintain. He says the conversion to the A-10 Warthogs keep more jobs at the base.
Het heeft dus ook iets te maken met de ouderdom van de F16's.  :angel:

Elzenga

Citaat van: Gozo op 13/07/2010 | 09:24 uur
Dank Lex. Ik had een andere bron waarvan ik de url niet meer heb.
Maar iemand een antwoord op mijn vraag?
ik kreeg de indruk uit de artikelen, dat het een kwestie was van of de A-10 of opgeheven worden...en dat zou het verlies van veel banen betekenen.

Gozo

Dank Lex. Ik had een andere bron waarvan ik de url niet meer heb.
Maar iemand een antwoord op mijn vraag?

Lex

1st new jets arrive for Indiana Air Guard unit

FORT WAYNE, Ind.

The first replacement fighter jets have arrived at the Indiana Air National Guard base in Fort Wayne.

Four A-10 fighters landed at the base Wednesday as the military starts phasing out the F-16s now flown by pilots with the 122nd Fighter Wing.

Col. Chris Luithly says the F-16s are nearing the end of their lifespan and are expensive to maintain. He says the conversion to the A-10 Warthogs keep more jobs at the base.

The unit expects it will have about 20 A-10s when the conversion is completed.

Officials say more hangar space will be built at Fort Wayne International Airport to accommodate the larger planes.

Associated Press

8:27 AM CDT, July 1, 2010

Northern_Darkness

Wellicht  worden A-10's gebruikt omdat de vlieguren daarvan goedkoper zijn?

Lex

Volgens mij ben je de verwijzing vergeten. ;)

Gozo

In het artikel, zie hieronder, lees ik dat de F16's van de Indiana ANG einde levensduur zijn. Dat zou kunnen, maar ze kunnen volgens nooit heel veel ouder zijn dan 'onze' F16's. Maar goed, vervangen worden ze. Wat ik niet begrijp is dat dat gebeurt door naar mijn idee oudere A-10's. Uit het artikel blijkt niet welk toesteltype wel of niet een udate oid heeft gekregen. Kan iemand hier meer over vertellen? En waarom van F16 naar A10?