20% vóór 1 augustus

Gestart door SoldaatDion, 29/07/2010 | 17:20 uur

cabez

Dat is eigenlijk v/d zotte
Bij mij kwamen weleens ldr"s en dafs binnen voor een oliebeurt die soms 1000 km hadden gereden na hun vorige beurt.
Die voertuigen steurde ik weg als je daar aan gaat werken is dat pure kapitaal vernietiging.

Diesel

Citaat van: Enforcer op 29/07/2010 | 17:31 uur
Citaat van: ZitStuk op 29/07/2010 | 17:30 uur
Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit

Dus schiet je er niks mee op.

Je schiet er wel iets mee op. Normaal gesproken zouden deze voertuigen na een jaar weer bij Herstel binnenrollen voor onderhoud. Dan word er - ook al hebben ze weinig gereden - toch weer al het wiellager vet vervangen. Bij een YPR word dan bijvoorbeeld ook weer alle loopwielen voorzien van nieuwe olie etc.

Plus natuurlijk het feit dat als het stilstaat niks kapot gereden kan worden.. want daar zijn die lui natuurlijk het allerbeste in.  ;)

Tanker

Te triest voor woorden, voor mij weer een bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt in 2006 door de KL te verlaten.

:'(

ZitStuk

Je schiet er helemaal niets mee op als je een peloton CV90s stil moet zetten. Dan kun je dus niet meer trainen. En aangezien die dingen als voertuig zijn opgeschreven staan ze stil. Misschien moeten ze wat meer gaan bezuinigen op sponsorgelden en vervoer etc.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

Citaat van: SoldaatDion op 29/07/2010 | 17:20 uur
Is dit verstandig volgens jullie? Na een jaar heeft die oude MB of YPR echt wel startproblemen hoor,wat ook weer veel kosten met zich mee brengt.

Als je een motor van een voertuig 10 minuten per maand laat draaien heb je geen problemen met startproblemen.

Dat weet ik van een neef die automonteur is.

Lex

Ik had verwacht dat je wel wist waar je de Defensiekrant on-line kan nalezen. :angel:

SoldaatDion

Citaat van: HM op 29/07/2010 | 17:39 uur
Citaat van: Enforcer op 29/07/2010 | 17:31 uur
Citaat van: ZitStuk op 29/07/2010 | 17:30 uur
Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit

Dus schiet je er niks mee op.

Hahaha

Dion check defensiekrant 24. Je haalt wat dingen door de war. Niet elk defensie onderdeel doet hetzelfde.

edit. Ik vraag me nog af of er ergens in detail uitgelegd word waar en wanneer we terecht zijn gekomen in deze financiele situatie. Iemand hier info over?

Ik zie alleen een mooie foto van een Generaal staan hoe hij het zal oplossen.. maar hoe kwam het zover?

Defensiekrant wordt niet meer bezorgd bij mij,al jaar niet meer (?) Zou je mij kunnen verlossen en verlichten?(a)

HM

#5
Citaat van: Enforcer op 29/07/2010 | 17:31 uur
Citaat van: ZitStuk op 29/07/2010 | 17:30 uur
Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit

Dus schiet je er niks mee op.

Hahaha

Dion check defensiekrant 24. Je haalt wat dingen door de war. Niet elk defensie onderdeel doet hetzelfde.

edit. Ik vraag me nog af of er ergens in detail uitgelegd word waar en wanneer we terecht zijn gekomen in deze financiele situatie. Iemand hier info over?

Ik zie alleen een mooie foto van een Generaal staan hoe hij het zal oplossen.. maar hoe kwam het zover?
Alleen berusting kan ons verslaan

StormTrooper

Citaat van: ZitStuk op 29/07/2010 | 17:30 uur
Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit

Hoe doe je dat?
Iets stil zetten wat al stil staat? ;)

Enforcer

Citaat van: ZitStuk op 29/07/2010 | 17:30 uur
Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit

Dus schiet je er niks mee op.

ZitStuk

Bij ons worden de aanhangwagens en YPR vracht van de mortieren stil gezet. Die gebruik je toch nooit
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

SoldaatDion

Voor 1 augustus 2010 moeten alle defensie-onderdelen 20% van hun voertuigen stil laten staan i.v.m. bezuinigingen. Deze verplichting geldt tot 1 januari 2011 met de kans op 1 jaar verlenging.

Is dit verstandig volgens jullie? Na een jaar heeft die oude MB of YPR echt wel startproblemen hoor,wat ook weer veel kosten met zich mee brengt.

Waar zouden jullie op bezuinigen?