Militaire grootmachten

Gestart door Blue Storm, 15/06/2003 | 23:38 uur

D819

Citaat van: ruiz op 11/07/2003 | 13:46 uur
Reinaert: Beste Ruiz, als je militair bent, dan wordt het eens tijd om je voelhorens uit te steken.
Maar ik vermoed, dat je banden hebt met Amerika, en dat daarom je geest vertroebeld is.



Die Reinaert heeft me meteen door he. Inderdaad, ik heb banden met de VS. Ik treed samen met hun op in Afghanistan, Irak en Bosnië.
Ik geloof dat wij ons geheime pact de "NATO" noemen. Ik hoop dat je het niet verder doorverteld!!

En ik geloof toch niet dat m'n geest (doordeweeks) vertroebeld is. Op zondagochtend soms wel ja ;)

Greetzz

Tja, dan moet je het Nato handvest toch eens lezen.

De VS is niet eens aangevallen door een buitenlandse mogendheid!
Dat artikel 5 was een farce!

Dus waar praat je over ?

Nederland is nooit verplicht om aan een verdedigingsactie mee te doen, als niet duidelijk is wie de daders zijn, of waar ze zich bevinden.
Die hele Osama is ook een farce.
In feite moeten de raddraaiers in Saoedi Arabië gezocht worden!
De meeste kapers kwamen daar namelijk ook vandaan.
Als er überhaupt sprake is van kapers ;)
Er is altijd nog de mogelijkheid, dat de vliegtuigen van op een afstand gehackt zijn, en via een geheim remote control systeem naar hun doel zijn gestuurd. ;) Maar dat gaat natuurlijk wel hééééél ver voor gewone stervelingen ;)

Nochthans was er in de jaren 70 wel sprake van een systeem om een vligtuig over te nemen, als het door kapers in bezit genomen wordt.
Een revolutionair systeem, dat nog steeds in heel wat toestellen zit ingebouwd.
Een bepaalde Europeese luchtvaartmaatschappij heeft die systemen ontdekt, en ze laten vervangen.. Leuk hè ;)



ruiz

Reinaert: Beste Ruiz, als je militair bent, dan wordt het eens tijd om je voelhorens uit te steken.
Maar ik vermoed, dat je banden hebt met Amerika, en dat daarom je geest vertroebeld is.



Die Reinaert heeft me meteen door he. Inderdaad, ik heb banden met de VS. Ik treed samen met hun op in Afghanistan, Irak en Bosnië.
Ik geloof dat wij ons geheime pact de "NATO" noemen. Ik hoop dat je het niet verder doorverteld!!

En ik geloof toch niet dat m'n geest (doordeweeks) vertroebeld is. Op zondagochtend soms wel ja ;)

Greetzz


D819

Citaat van: Mourning op 10/07/2003 | 19:46 uur
;D ;D ;D  ja, nou ja, kan wel blijven komen met argumenten, maar als deze gewoon genegeerd, ontkend of belachelijk gemaakt worden laat staan dat ze goed worden weerlegd lijkt het mij vrij zinloos  ;).

Overigens lijkt het me sterk om mij van inflexibel gedrag te beschuldigen.

Regards,

Mourning 8)

Tja, je wil dus zeggen, dat het gewoon paarlen voor de zwijnen is ? ;)

Ach, er blijft toch wel iets van hangen, denk ik =)

Mourning

 ;D ;D ;D  ja, nou ja, kan wel blijven komen met argumenten, maar als deze gewoon genegeerd, ontkend of belachelijk gemaakt worden laat staan dat ze goed worden weerlegd lijkt het mij vrij zinloos  ;).

Overigens lijkt het me sterk om mij van inflexibel gedrag te beschuldigen.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

D819

Citaat van: Mourning op 10/07/2003 | 00:11 uur
Zucht!  :(

Regards,

Mourning 8)

Tja, met zo'n argument kom je er wel ;)

Hoe staat het eigenlijk met low level flight oefeningen bij de luchtmacht ?
Is er ook al eens gedacht aan de mogelijkheid om een paar schepen te vernietigen ? Vermoedelijk actiegebied.. Far Oer.

Je begrijpt er ook niks van geloof ik.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je aan oude concepten blijft vasthouden!!

Geloof me nou! Amerika is een bedreiging voor Europa!  8) ;D  ::)

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)   ::) ::)

Mourning

Zucht!  :(

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

D819

Citaat van: ruiz op 09/07/2003 | 22:16 uur
Ik hoop wel dat het je imponeert enzo ja. Dan voel ik me ook een echte vent. Nee reinaert, het gaat erom dat jij denkt dat de VS ECHT een bedreiging is voor ons. Je ziet dingen die er niet zijn. Denk je nou werkelijk dat zij ons ooit zullen aanvallen om welke reden dan ook?
dat kleine beetje vertrouwen heb ik wel in de United States of America.
Ik wil de topic niet bevuilen door mezelf (weer) te verlagen tot beledigingen.
Ik weet namelijk ook wel dat jij het beste met ons landje voor hebt. Je bent namelijk heel vaak op dit wereldwijdeweb te vinden en al helemaal vaak op deze site, die nationaal wordt gezien als vertolker van meningen op het gebied van defensie richting politiek. uhum.
Alleen zijn je oplossingen niet oke.

Evengoed de Vriendelijke groeten

Ik begrijp je wel, maar ik ben al heel wat jaren met geschiedenis bezig.
En dan leer je wat. Dat de bondgenoot van vandaag, de vijand van morgen is. Daarom ben ik militair gezien nogal berekenend.
Dat wil niet zeggen dat ik de pest aan Amerikanen heb, maar op dit moment is controleren beter dan vertrouwen.
Dat heeft niets met politiek te maken, maar is puur een militair instinct.

En ja, ik vind de Nederlanders een stel slapjanussen.
Vooral de regering.
Je kan 10 keer zeggen, dat het wel los zal lopen met die Amerikanen, maar dan zeg ik, dat je er beter aan doet de Marine 10 keer zo groot te maken..

Het punt is, dat ik Bush als een marionet zie, van een club die wij gewoon niet te zien krijgen. Beste Ruiz, als je militair bent, dan wordt het eens tijd om je voelhorens uit te steken.
Maar ik vermoed, dat je banden hebt met Amerika, en dat daarom je geest vertroebeld is.

ruiz

Ik hoop wel dat het je imponeert enzo ja. Dan voel ik me ook een echte vent. Nee reinaert, het gaat erom dat jij denkt dat de VS ECHT een bedreiging is voor ons. Je ziet dingen die er niet zijn. Denk je nou werkelijk dat zij ons ooit zullen aanvallen om welke reden dan ook?
dat kleine beetje vertrouwen heb ik wel in de United States of America.
Ik wil de topic niet bevuilen door mezelf (weer) te verlagen tot beledigingen.
Ik weet namelijk ook wel dat jij het beste met ons landje voor hebt. Je bent namelijk heel vaak op dit wereldwijdeweb te vinden en al helemaal vaak op deze site, die nationaal wordt gezien als vertolker van meningen op het gebied van defensie richting politiek. uhum.
Alleen zijn je oplossingen niet oke.

Evengoed de Vriendelijke groeten

D819

Citaat van: ruiz op 09/07/2003 | 21:51 uur
Op reinaert ga ik niet in. Weer onzinnige inbreng.

Zegt tamelijk veel over hoe flexibel je kan denken, mijn waarde ;)

Niet dus..  Militairen zouden juist in staat moeten zijn om conflictbeheersend op te treden. Dat moet jij nog leren, blijkbaar ;)
Natuurlijk provoceer ik ook een beetje in deze omstandigheden.
Wel jammer dat je mij wederom persoonlijk aanvalt.

Denk je nu echt, dat ik daar van onder de indruk ben ?




ruiz

Op reinaert ga ik niet in. Weer onzinnige inbreng.

In het rijtje van landen die een vuist kunnen maken ontbreekt volgens mij Pakistan. Dit is het "beste"islamitische land kwa leger en luchtmacht.
Dit komt door de koude oorlog die zij voert met buur India, dat ook over een formidabele luchtvloot beschikt.



Ik denk dat wij Nederlanders niet veel kunnen zeggen overbuitenlandse luchtmachten, en dan bedoel ik met name de training van de piloten en ground-crew etc.
In Vietnam waren er vliegers die "dogfight" les kregen dmv schaalmodellen. De Noordvietnamese luchtmacht was ondanks haar technische achterstand, toch in staat om Hoogwaardige amerikaanse vliegtuigen neer te schieten.
Opleiding verschilt gewoon per land, ligt er maar net aan welke methode een land goed genoeg vindt.

Nederland traint haar leger ook op een andere manier dan de VS, maar de kwaliteit van de Nederlandse militair is echt niet minder dan van de amerikaanse militair.
:D
TOCH


D819

http://www.strategypage.com/fyeo/howtomakewar/databases/armies/default.asp

Tja, soms is het appelen en peren vergelijken.

En dat de VS zo'n supermacht is..
Tja... Dat is maar net hoe je het bekijkt.

Als het daar nog gekker wordt, dan lijkt het me zonder meer verstandig om de Orions operationeel te houden, en ook de onderzeebootvloot uit te breiden ;)

Mochten ze op het idee komen om Nederland binnen te vallen, zullen we toch een paar assault schepen naar de kelder moeten jagen ;) En liefst meteen ook een paar vliegdekschepen..




Mourning

Kan wel wezen, maar Rusland is wel een land met vrijwel oneindige reserves oze oosterburen en Napoleon kunnen daaronder over meepraten.

Er is maar een supermacht en dat is de VS verder zijn er nog een aantal landen die een vuist kunnen vormen, maar wat betreft het optellen van aantallen toestellen, training en ondersteuning niet aan de USAF kunnen tippen, dat zijn naar mijn mening:

- Verenigd Koninkrijk
- Frankrijk
- Rusland
- Israel
- Japan
- China
- India

Duitsland komt denk ik persoonlijk net een beetje tekort om in dit rijtje te kunnen worden geplaatst en zou moeten worden geschaard met landen als Turkije, Egypte en Zuid Korea.

Regards,

Mourning

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

sanders

Rusland stelt echt niks meer voor. Er zijn zoveel soldaten die niet eens meer soldij krijgen, omdat het er eenvoudigweg niet is.

Als één land echt naar de klote is dan is het RUsland. De MIGS waren goed, maar dan moet je wel de middelen hebben om ze in de lucht te houden.

Blue Storm

Ik zie dat China en India sterker zijn dan Rusland?

Kleintje Pils

In dat geval kan je Nederland ook een grootmacht noemen ;D
Mzzls Remco