Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

Harald

Citaat van: silvester herc op 31/12/2024 | 14:57 uurHet blijkt dus Marokko te zijn voor de order van twee C-390's. https://www.bladna.nl/marokko-bestelt-braziliaanse-c-390-millennium,60094.html

Aaahhaaa kijk aan.
We opvallend is dat bij alle tot nu toe kopers, het om vervanging gaat van Hercules toestellen.
En dus eventuele aanschaf van nieuwe J versie Herculessen dus afvallen in het vergelijk met de KC-390.

Dit zal toch wel, lijkt me, enorm balen zijn voor de VS.
Hercules transporttoestellen waren, zijn toch wel een verkoopsucces met een heke staat van dienst.

silvester herc

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 29/12/2024 | 20:49 uurAls ik afga van Wikipedia heeft de Finse luchtmacht 2 C-295's en 1 Pilatus PC-12 voor transport taken en  een C-295 voor Electronic-warfare .

https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Air_Force#Aircraft

Silvester herc heeft deze vraag al beantwoord (gebruik van verkeerde quote). De vraag blijft staan over wie straks een groot aantal C-390's gaat afnemen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 28/12/2024 | 22:38 uurMaar gaat Finland voor grote aantallen (vraag reactie #315)?

Als ik afga van Wikipedia heeft de Finse luchtmacht 2 C-295's en 1 Pilatus PC-12 voor transport taken en  een C-295 voor Electronic-warfare .

https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Air_Force#Aircraft

silvester herc

Citaat van: Sparkplug op 29/12/2024 | 15:10 uurDan heb je de verkeerde quote gebruikt ;) Je gebruikte quote (mijn reactie #316) is een antwoord op reactie #315 en die vraag gaat over wanneer iemand grote aantallen gaat afnemen.
Ok sorry dat de Finnen misschien met de aanschaf van een grotere transportkist bezig waren hoorde ik van een Finse crewlid op Fairford en dat van de Belgen had ik al eerder vernomen maar die gaan denk ik voor de C-295 we zullen het maar afwachten of er nog een verassing in zit welk land de twee C-390's aanschaft! ;)

Sparkplug

Citaat van: silvester herc op 29/12/2024 | 10:31 uurDaar heb ik het miet over hoog uit een order van 2 Embraer zal al moeite hebben om alle orders op tijd te leveren je kan allemaal wel verkopen je moet ook op tijd leveren het is al te merken bij de Portugese en Hongaarse leveringen het gaat allemal niet zo snel.

Dan heb je de verkeerde quote gebruikt ;) Je gebruikte quote (mijn reactie #316) is een antwoord op reactie #315 en die vraag gaat over wanneer iemand grote aantallen gaat afnemen.

Lynxian

Onwetende vraag: waarom creeeren Westerse landen dan niet een derde en eventueel een vierde rompenbouwer? Het is niet alsof we de middelen er niet voor hebben.

Ace1

Citaat van: silvester herc op 29/12/2024 | 10:31 uurDaar heb ik het miet over hoog uit een order van 2 Embraer zal al moeite hebben om alle orders op tijd te leveren je kan allemaal wel verkopen je moet ook op tijd leveren het is al te merken bij de Portugese en Hongaarse leveringen het gaat allemal niet zo snel.

Zoals ik al eerder schreef er zijn maar 2 rompbouwers in het westen als toeleveranciers als deze niet sneller kunnen leveren heb je al vliegtuigbouwer een probleem. En een rompbouwer uit China of Rusland wil je namelijk niet.

silvester herc

Citaat van: Sparkplug op 28/12/2024 | 22:38 uurMaar gaat Finland voor grote aantallen (vraag reactie #315)?
Daar heb ik het miet over hoog uit een order van 2 Embraer zal al moeite hebben om alle orders op tijd te leveren je kan allemaal wel verkopen je moet ook op tijd leveren het is al te merken bij de Portugese en Hongaarse leveringen het gaat allemal niet zo snel.

Ace1

Citaat van: Umbert op 29/12/2024 | 09:13 uurIk heb zelf het gevoel dat Embraer zelf ook wel happy is dat er nog geen echt grote orders komen want als ik het goed heb gelezen hier was hun productiecapaciteit vwb KC-390 eigenlijk niet geschikt voor grote orders en ze die aan het uitbreiden zijn.

Je bent als vliegtuigbouwer afhankelijk van een rompenbouwer. Daar hebben hebben Airbus en Boeing ook last van.

Umbert

Ik heb zelf het gevoel dat Embraer zelf ook wel happy is dat er nog geen echt grote orders komen want als ik het goed heb gelezen hier was hun productiecapaciteit vwb KC-390 eigenlijk niet geschikt voor grote orders en ze die aan het uitbreiden zijn.

Ace1

CitaatAls India tekent voor 40 tot 60 stuks, maar die willen lokale productie.

Voor E-Series is ook belangstelling uit India en men wilt daarvan ook een lokale productie.

Huzaar1

Nope 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: silvester herc op 28/12/2024 | 19:17 uurKan ook Finland zijn daar is een C-390  na toe gevlogen na zijn eerste bezoek aan VLB Eindhoven  maar zelfs ook nog de Belgen hadden eventuweel intrese dus is het nog effe koffie dik kijken welk land de order geplaatst heeft!

Maar gaat Finland voor grote aantallen (vraag reactie #315)?

Lynxian

Citaat van: Kornet43 op 28/12/2024 | 18:38 uurAls India tekent voor 40 tot 60 stuks, maar die willen lokale productie.
Daar zijn de Brazilianen toch niet vies van?