Amerikanen vinden Obama goede legerleider

Gestart door Cigarz, 09/09/2010 | 20:23 uur

Ap

Ik ben ook nog steeds van mening dat Obama een geschikte president is, zeker in deze crisis tijd. In ieder geval stukken beter dan zijn voorganger. Ik heb steeds sterk het idee dat er  wonderen van Obama werden verwacht. Maar goed dat is misschien ook wel een beetje zijn eigen schuld.

In deze ben ik het dan ook met Elzenga eens.

Luctor et Emergo

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 10/09/2010 | 01:39 uur
Ga jij dat dan maar eens aan de Amerikaan in de straat uitleggen, want die is het voor een groot deel (dat in november voor een verkiezingsnederlaag voor de democraten lijkt te gaan zorgen) niet met jou eens.  ;)
wat ik al zei...veel mensen zijn zich er niet van bewust en vergeten snel (as so is life here)....en klagen liever over wat ze willen dan te beseffen wat ze al hebben...Waardoor je die merkwaardige paradox krijgt dat mensen in de rijkste landen van deze wereld vaak het hardste klagen...Natuurlijk heeft Obama zaken mooier voorgesteld dan ze zijn...that's politics...natuurlijk heeft hij beloftes gedaan die hij niet kan nakomen...that's politics too..wie daar verrast door is heeft wat mij betreft een bord voor zijn kop..want zo gaat het altijd.

En......het feit dat ik hier nauwelijks meer een tirade hou tegen het Amerikaans beleid mag je toch al een "BIG CHANGE" noemen kapitein Rob :devil: En toch blijft er altijd wel wat te mopperen...and yes we can ;)

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 10/09/2010 | 00:58 uur
maar het verschil in vergelijking tot zijn voorganger is al een grote "change"...Alleen is niet iedereen zich daar nog van bewust...

Ga jij dat dan maar eens aan de Amerikaan in de straat uitleggen, want die is het voor een groot deel (dat in november voor een verkiezingsnederlaag voor de democraten lijkt te gaan zorgen) niet met jou eens.  ;)

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 09/09/2010 | 23:07 uur
Ach, ik heb nu al medelijden met zijn aflosser. Hij lijkt z'n "change; yes we can" voorlopig niet waar te maken.
Dat kan nauwelijks als een verrassing worden gezien...maar het verschil in vergelijking tot zijn voorganger is al een grote "change"...Alleen is niet iedereen zich daar nog van bewust...life goes on...en mensen vergeten snel...ook wat zij al hebben, niet wat zij nog willen hebben...

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 09/09/2010 | 22:36 uur
Waarom Obama's achtergrond weer eens moet worden aangehaald is mij overigens een raadsel.

Daar zie ik ook de toegevoegde waarde niet van. Wat is die achtergrond trouwens?

Citaat van: Elzenga op 09/09/2010 | 22:36 uur
En dat als gekleurde Amerikaan.

Waarom Obama's "kleur" weer eens moet worden aangehaald is mij overigens een raadsel.  :devil:

Citaat van: Elzenga op 09/09/2010 | 22:36 uur
Ik heb ronduit medelijden met hem om de erfenis van zijn voorganger

Ach, ik heb nu al medelijden met zijn aflosser. Hij lijkt z'n "change; yes we can" voorlopig niet waar te maken.

Elzenga

Citaat van: Enforcer op 09/09/2010 | 21:31 uur
De bevolking vindt hem een goed legerleider. Is het niet defensie, wiens oordeel inhoudelijk belangrijker zou zijn?!
In een democratie niet nee..en dat is maar goed ook. Waarom Obama's achtergrond weer eens moet worden aangehaald is mij overigens een raadsel. Ik heb ronduit medelijden met hem om de erfenis van zijn voorganger, 1 van de meest destructieve (voor zowel Amerika zelf als de rest van de wereld) policies van de afgelopen decennia, te moeten ombuigen naar iets wat en betaalbaar is en de wereld en Amerika weer iets veiliger en geloofwaardiger maakt. Ga er maar aan staan om een welhaast failliet land als ook buitenlandse politiek weer op de rails te krijgen. En dat als gekleurde Amerikaan. Laten de Amerikanen dat vooral niet vergeten. Al zal een deel dat heel graag vergeten....dat deel dat de vorige president aan de macht hielp.

Enforcer

Overigens ook apart dat er een landmacht en luchtmacht militair naast elkaar staan in een T-shirt.

De bevolking vindt hem een goed legerleider. Is het niet defensie, wiens oordeel inhoudelijk belangrijker zou zijn?!

Enforcer

En wie staat hem op de achtergrond toe- of uit te lachen? Juist deze foto past niet bij het artikel.

Cigarz

#1
Citaat van: KPNvandaag
05:52:00

Amerikanen vinden Obama goede legerleider

09-09-2010 | Door: ANP

WASHINGTON (ANP) - Amerikanen vinden dat hun president Barack Obama beter is als leider van het leger dan als redder van de economie. De Quinnipiac University meldde dat donderdag na een opiniepeiling.



Van de Amerikanen vindt 53 procent dat Obama een goede 'commander in chief' is. Daarentegen vindt slechts 39 procent dat hij goed bezig is met de economie. De universiteit noemt het bijzonder dat een Democratische president beter scoort met zijn militaire optreden dan met de economie.

Slechts 44 procent vindt dat Obama het goed doet als president. ,,Het goede nieuws voor president Obama is dat zijn achting bij het Amerikaanse volk niet verder is verslechterd'', zei assistent-directeur Peter Brown van het peilingsinstituut van de universiteit. ,,Het slechte nieuws is dat hij op recordlage niveaus blijft en dat er in november verkiezingen voor het Congres en de Senaat voor de deur staan.''

De peiling is gehouden toen Obama recent het einde van de acties in Irak aankondigde.
Bron: ANP
Bron

De titel suggereert dat hij een goede legerleider is, terwijl uit de tekst toch blijkt dat men vindt dat hij vooral slecht voor de economie is. In elk geval is hij voor de economie slechter dan als leger leider. Dat maakt hem niet automatisch een 'goede' legerleider...

Overigens heb ik net een aantal weken op een vrij grote militaire basis in het zuiden van de US door gebracht en heb daar best veel US militairen gesproken (en ook niet-militairen overigens), maar die zijn waarschijnlijk allemaal niet bij dit onderzoek betrokken.

Ik vraag me eigenlijk zelfs af of de onderzoekers überhaupt wel buiten de campus geweest zijn...

Waarschijnlijk heeft het meer met propaganda in de aanloop naar de tussentijdse verkiezingen straks in november te maken, dan met hoe de Amerikanen werkelijk over Barrack Hussein Obama denken...

Zou'ie z'n geboorte-acte al eens gevonden hebben...?  :silent: