Politieke toekomst 2010/Rijksbegroting 2011 deel 2

Gestart door Lex, 26/09/2010 | 17:09 uur

Ace1

Citaat van: Elzenga op 26/09/2010 | 18:35 uur


Het grote verschil is dat Pechtold een partij, de PVV, soms stigmatiseert en uitsluit (ik de wijze waarop dan afkeur)...en Wilders een hele (religieuze) bevolkingsgroep, cq minderheid van de Nederlandse bevolking. Dat vind ik nogal een fundamenteel verschil met ook fundamenteel andere gevolgen. Iemand die te hard, want 150 rijdt op de snelweg vind ik beduidend minder ernstig dan iemand die 80 door een woonwijk met spelende kinderen rijdt waar je 30 mag. Hoezeer beide ook regels overtreden.

Ik vind persoonlijk Pechtold goed in kamerdebaten en daar houdt wat mijn betreft op, als Minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Burgemeester van Wageningen blonk hij nu eenmaal niet uit.

Elzenga

Citaat van: Lex op 26/09/2010 | 18:49 uur
Citaat van: Elzenga op 26/09/2010 | 18:35 uur
(omdat ik niet meer kan citeren uit het vorige deel even zo...in reactie op Enforcer en Kapitein Rob)
Het citeren uit het het vorige deel is wel mogelijk. In het oorspronkelijke deel klik je op "citeer" en vervolgens kopieer je het gehele bericht. Daarna ga je naar dit topic en plak je daar het bericht. Je kan het vervolgens bewerken, je opmerking[en] plaatsen en verzenden. Het vereist iets meer handelingen, maar is toch echt mogelijk.  ;)

Lex
Algeheel beheerder


dit bericht zal eerdaags verwijderd worden
de "citeer" knop was (en is) bij mij niet zichtbaar toen ik mijn reactie schreef en plaatste...vandaar ;) (dit in tegenstelling tot eerdere "overgangen" naar een nieuw deel).

Lex

Citaat van: Elzenga op 26/09/2010 | 18:35 uur
(omdat ik niet meer kan citeren uit het vorige deel even zo...in reactie op Enforcer en Kapitein Rob)
Het citeren uit het het vorige deel is wel mogelijk. In het oorspronkelijke deel klik je op "citeer" en vervolgens kopieer je het gehele bericht. Daarna ga je naar dit topic en plak je daar het bericht. Je kan het vervolgens bewerken, je opmerking[en] plaatsen en verzenden. Het vereist iets meer handelingen, maar is toch echt mogelijk.  ;)

Lex
Algeheel beheerder


dit bericht zal eerdaags verwijderd worden

Elzenga

(omdat ik niet meer kan citeren uit het vorige deel even zo...in reactie op Enforcer en Kapitein Rob)

Het grote verschil is dat Pechtold een partij, de PVV, soms stigmatiseert en uitsluit (ik de wijze waarop dan afkeur)...en Wilders een hele (religieuze) bevolkingsgroep, cq minderheid van de Nederlandse bevolking. Dat vind ik nogal een fundamenteel verschil met ook fundamenteel andere gevolgen. Iemand die te hard, want 150 rijdt op de snelweg vind ik beduidend minder ernstig dan iemand die 80 door een woonwijk met spelende kinderen rijdt waar je 30 mag. Hoezeer beide ook regels overtreden.

Nu zal Wilders dan zeggen dat de PVV wel staat voor bijna 1,5 miljoen kiezers....maar ook hij weet dondersgoed dat veel van zijn kiezers niet op hem stemden uit steun voor zijn standpunten, maar uit protest tegen de bestaande politiek en beleid of omdat PVV stemmen stoer is (vooral bij de jonge stemmers). Ik heb zelfs overwogen om uit protest op de PVV te stemmen (kreeg dat ook als stemadvies). Maar ik ken het dieper liggende gedachtegoed van Wilders net even te goed.....in tegenstelling tot veel PVV stemmers die ik heb gesproken.... en bestempel dit als stuitend en gevaarlijk...en wil daar dus op geen enkele wijze mee verbonden zijn. Voor de VVD en het CDA is dit blijkbaar geen probleem. Wat ik op zichzelf al zorgwekkend vind.

KapiteinRob

Ach, als ik met 4 dagen per week "advies geven" meer dan Balkende zou verdienen alsmede een winstdelingbedrag, zou ik ook weer uit de luwte stappen......

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 26/09/2010 | 18:02 uur
Een echte "de poltiek verlaten hebbend" PvdA-er......
Hij heeft het lang volgehouden om in de luwte te blijven.  ;D