Talibanleider dreigt Nederland met aanslagen

Gestart door witilimi, 01/10/2010 | 20:59 uur

Elzenga

Citaat van: witilimi op 06/10/2010 | 07:46 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 04/10/2010 | 23:25 uur
Citaat van: witilimi op 04/10/2010 | 20:11 uur
het liefst pakken ze ouderen en kinderen want die zijn weerloos.
Volgens mij interesseert het dit tuig voor geen meter wie ze te grazen nemen. Maar als jij informatie hebt dat ze het liefst ouderen en kinderen pakken, zou ik graag willen weten waar je deze informatie vandaan hebt gehaald.
Een bericht uit de new york times van een paar maanden geleden. Dit kwam van een bron uit het pentagon. Vandaag in de krant ook nog een stuk over Duitse Jihad terroristen. Weten de U.S. intell boys meer dan wij of schrikken ze van iedere kik van ide soepjurken?
Nou niet een bron waarvan ik denk..gohhh lekker betrouwbaar...wetende dat binnen datzelfde Pentagon een speciaal bureau werd opgericht om "bewijzen" te leveren tegen het regime van Saddam Hoessein...al dan niet gefabriceerd. Omdat de Regering Bush de berichten van de CIA te mild en niet negatief genoeg vond. Eenzelfde bureau schijnt te hebben bestaan t.a.v. Iran. Er wordt hier dus ook een stevige propaganda-oorlog gevoerd als ook campagnes om de vijand zwarter dan zwart te maken. Dat men ouderen en kinderen zou willen treffen zou ik hoogstens kunnen verklaren als wraak op ouderen en kinderen die om en zijn omgekomen bij bombardementen en gevechten in Irak (met name in het verleden) en Afghanistan. Alleen is het dan gek dat vrouwen op het lijstje ontbreken. Het treffen van vooral ouderen en kinderen lijkt propagandistisch gezien weinig zin te hebben en ook contraproductief ten opzichten van de doelstelling die deze radicalisten hebben met hun aanslagen.

witilimi

Citaat van: Kapitein Rob op 04/10/2010 | 23:25 uur
Citaat van: witilimi op 04/10/2010 | 20:11 uur
het liefst pakken ze ouderen en kinderen want die zijn weerloos.

Volgens mij interesseert het dit tuig voor geen meter wie ze te grazen nemen. Maar als jij informatie hebt dat ze het liefst ouderen en kinderen pakken, zou ik graag willen weten waar je deze informatie vandaan hebt gehaald.
Een bericht uit de new york times van een paar maanden geleden. Dit kwam van een bron uit het pentagon. Vandaag in de krant ook nog een stuk over Duitse Jihad terroristen. Weten de U.S. intell boys meer dan wij of schrikken ze van iedere kik van ide soepjurken?
critical

SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 04/10/2010 | 20:33 uur
Citaat van: SMI de Boer op 03/10/2010 | 15:01 uur
Die Amerikanen zijn altijd gauw voorzichtig
Of zijn Nederlanders chronisch naïef?
Bwoah, je kent het verschil in denkwijze tussen EUR en VS. Als je dat naief wilt noemen, mij best. Aan de andere kant weet jij ook wat er op de achtergrond allemaal wèl gebeurt  :silent:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: witilimi op 04/10/2010 | 20:11 uur
het liefst pakken ze ouderen en kinderen want die zijn weerloos.

Volgens mij interesseert het dit tuig voor geen meter wie ze te grazen nemen. Maar als jij informatie hebt dat ze het liefst ouderen en kinderen pakken, zou ik graag willen weten waar je deze informatie vandaan hebt gehaald.

Cigarz

Citaat van: SMI de Boer op 03/10/2010 | 15:01 uur
Die Amerikanen zijn altijd gauw voorzichtig
Of zijn Nederlanders chronisch naïef?

witilimi

Waarschijnlijk houden ze nu alles wat "politiek populair" is in de gaten. Die soepjurken zijn dol op media aandacht, en ze schrikken nergens voor terug. het liefst pakken ze ouderen en kinderen want die zijn weerloos.
critical

Elzenga

Als ik het voor het zeggen had zou ik morgen de omgeving van de Rechtbank in Amsterdam wat extra in de gaten gaan houden...waar Wilders zijn rechtszaak rond 9 uur zal beginnen. Het is nu vrijwel zeker dat de regering Rutte 1 er gaat komen met Wilders/PVV in de gedoog-rol. En zo rond deze spitstijd met nog vele studenten en zakenmensen onderweg rond het station daar zie ik zo een groep extremisten hun kans slaan...In de drukte moeilijk te herkennen, veel mogelijkheden om een hinderlaag te leggen/raketaanslag te plegen, om weg te komen en ook genoeg secundaire slachtoffers te maken of te gijzelen indien gewenst of nodig.

Misschien overdreven...maar er komen weer een aantal zaken bij elkaar...window of opportunity..

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2010 | 16:34 uur
Ik vind dat stemmingmakerij! Staat Frankrijk hier hoger op de hitlijst sinds Sarkozy er zit? Sinds er daar een Burkaverbod is? Is de VS gezakt onder Obama? Hebben ze in Denemarken meer ter duchten met eenzelfde contrustie als hier lijkt te komen? Is Nederland gestegen op de Talibanhitparade toen we naar Uruzgan gingen? En zijn we gezakt toen we weggingen?

Alsof er ergens in de Afghaanse/Pakistaanse bergen een bommenuitdeler zit die wat IED-gordeltjes verschuift naar jet NL-bakje omdat hier een CDA-congres ja heeft gezegd tegen het gedogen van de PVV.
Je moet eens weten....ik zei het al eens eerder..onderschat de vijand niet. Veel deskundigen zijn het er over eens dat de propaganda en strategie van Al Qaeda slim in elkaar zit en men gebruik maakt van de modernste middelen. Dus ja...er zullen prioriteiten worden gesteld en er zal worden gekeken voor welke landen de schaarse beschikbare middelen worden ingezet. In zoverre daar dan mogelijkheden zijn als veiligheidsdiensten niet voor de zoveelste keer een aanslag weten te voorkomen. Zo was de aanslag in Madrid ook geen toeval zo vlak voor de Spaanse verkiezingen. En ja, Denemarken kreeg met meer dreiging te maken tijdens de spotprenten-affaire...en ook Frankrijk nu met het boerkaverbod. Alle landen die in Afghanistan en Irak actief zijn staan sowieso al hoger op de lijst blijkt. Mogelijk heeft Nederland een klein plusje gescoord bij Bin Laden door goeddeels uit Afghanistan te vertrekken..maar de wens terug te keren en de winst van Wilders en (in de ogen van hen) deelname in de nieuwe Nederlandse regering zou Al Qaeda en de Taliban er nog wel eens toe kunnen brengen ons te treffen. Ik hoop dan ook zeer dat onze veiligheidsdiensten de zaak goed in beeld en in de greep hebben...en er nu geen vitale inschattingsfout wordt gemaakt. Want die idioten van Al Qaeda mogen van mij het loodje leggen, maar ik word liever geen getuige van een aanslag in Amsterdam komende week.  

SMI de Boer

Die bevestiging, Ben, hadden ze al in 2001. We zijn alleen maar braver geworden met die terugtrekkingen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ros

#19
Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2010 | 16:34 uur
Citaat van: Ros op 03/10/2010 | 15:16 uur
En het huidige politiek klimaat in Nederland zal ons waarschijnlijk op een iets hogere plaats in de hitlist zetten.
Ik vind dat stemmingmakerij!

Ik niet........ik denk dat het politieke klimaat en beleid dat er in een land word gevoerd wel degelijk iets te maken heeft met de kans op een aanslag en dat een land kan stijgen of dalen op het verlanglijstje van extremisten.

Die 4 a 5 man die 24/7 om Wilders heen lopen zijn er zeker om handtekeningjagers op afstand te houden ?. En dat was al nodig toen Wilders in zijn uppie opereerde. Nu bijna 1.5 miljoen mensen zijn anti Islam hetze steunen zijn het aantal targets ook behoorlijk in aantal gestegen. Hopenlijk gebeurt het nooit maar ik zal niet verbaasd zijn als er een aanslag op een publiek doel word uitgevoerd die later geclaimd word door een club extremisten. Ik kan mij goed voorstellen dat de koers die Nederland nu in wil gaan slaan opgevat word als een bevestiging dat wij oorlog voeren tegen de Islam en niet tegen groepen die in naam van de Islam terreurdaden (willen) plegen.

De terreuraanval in Engeland in 2005 was opgezet door Bin Laden vanwege de Britse deelname in Irak en de steun aan Saoedi-Arabië, om maar aan te geven dat de politieke keuzes die een land maakt nare gevolgen kan hebben.

Ik blijf erbij dat er opgeschaald moet worden als het allemaal door gaat in Den Haag.


Tanker

Citaat van: Tanker op 03/10/2010 | 19:29 uur
Gaat die dood die smerige tering hond !

Wat bedoel je hiermee te zeggen Tanker ?

Ben
Forumbeheer


Dat wij nimmer moeten zwichten voor die haatbaarden, en dat ik hoop dat hij binnenkort een hellfire terug kan koppen........

Tanker

#17
Gaat die dood die smerige tering hond !

Wat bedoel je hiermee te zeggen Tanker ?

Ben
Forumbeheer

Lex

'Waarschuwing terreur heeft geen gevolgen voor Nederland'

DEN HAAG - De waarschuwing van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken voor mogelijke terroristische aanslagen in Europa heeft nog geen gevolgen voor Nederland.

Dat laat een woordvoerster van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) zondag weten. ''We houden wel een vinger aan de pols.''

Europa moet alert zijn op verdachte situaties in het openbaar vervoer, bij toeristische trekpleisters en andere ruimtes waar veel mensen bijeenkomen, aldus de Amerikanen.

Westerse inlichtingendiensten hebben de afgelopen week naar buiten gebracht dat zij een complot van het terreurnetwerk al-Qaeda hebben ontrafeld.

Dat zou aanslagen hebben willen plegen in steden in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

© ANP 
Uitgegeven: 3 oktober 2010 18:36

Elzenga

En laten we nu niet gaan denken dat Nederland nu buiten schot blijft...als het in Duitsland en Frankrijk hermetisch wordt afgegrendeld kan men nog wel eens gaan uitwijken...want Nederland is in de ogen van deze lieden net zo goed vijand...gezien de activiteiten in Afghanistan en Wilders...en je bent met de trein zo in Amsterdam...

Nikehercules

#14
GB en VS vrezen aanslagen in Europa

De Britse en Amerikaanse regeringen hebben hun burgers gewaarschuwd voor terreuraanslagen in Europa. Volgens de Britse regering is er in Duitsland en Frankrijk een ernstige terreurdreiging. De Verenigde Staten noemen geen specifieke landen of doelen.

Beide landen hebben informatie dat al-Qaida en verwante organisaties aanslagen voorbereiden. Ze zouden daarbij verscheidene middelen en wapens kunnen gebruiken en zowel officiële als particuliere doelen kunnen kiezen. De Amerikaanse regering wijst erop dat terroristen in Europa eerder treinen en metrostations hebben aangevallen.

Europese regeringen hebben volgens de Amerikanen actie ondernomen. Het is geen negatief reisadvies, maar een waarschuwing voor Amerikaanse staatsburgers om goed op te letten en voorzichtig te zijn.
Drukke plaatsen

Inlichtingendiensten meldden afgelopen week dat terroristen van al-Qaida plannen hadden voor aanslagen op doelen in Duitsland, Frankrijk en Engeland op dezelfde manier als in Mumbai. In die Indiase stad schoten in 2008 zwaarbewapende moslimextremisten 160 mensen dood.

Bij het huidige complot zouden ook teams van gewapende mannen naar drukke plaatsen worden gestuurd om zo veel mogelijk burgers dood te schieten.

Een zogeheten 'travel alert' is een stapje lager dan een reiswaarschuwing. Ze worden gegeven bij specifieke korte gebeurtenissen waarbij de autoriteiten een bezoek afraden.

Bron: NOS