Beelden van Belgische troepen in zwaar gevecht met Taliban in Noord-Afghanistan

Gestart door Den Ardennees, 24/10/2010 | 22:51 uur

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 09/11/2010 | 18:05 uur

Die raket? gisteren zat ie er nog in.

Stream cannot be found oid... Andere afleveringen kan ik wel bekijken.


A.J.

Citaat van: Den Ardennees op 08/11/2010 | 21:48 uur
Gisteren was er op de Belgische TV een interessante lange reportage over het werk van de Belgische soldaten in Kunduz. Lange tijd werd in België gedacht dat onze soldaten daar in feite weinig actie zagen, en nog minder gevaar liepen. Uit deze reportage blijkt het tegendeel. Vooral spectaculair was het beeld waarbij een door de Taliban afgevuurde raket tussen twee rijdende voertuigen van een Belgisch konvooi vliegt  :omg:

http://actua.canvas.be/category/panorama/deze-week/

weggecensureerd??

Nikehercules

Na het zien van de docu ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat we maar niet teveel geld uit moeten trekken voor die trainingsmissie van ons.
De kosten en het risico in verhouding tot de resultaten lijkt mij volledig zoek.

joris


Piranha

 :angel:  Soms is het zoooooo fijn om je ongelijk toe te geven.
Fijn dat de link werkt. De reportage verdient het, ik zat afgelopen zondagavond voor de t.v.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Gozo

Citaat van: Lex op 08/11/2010 | 23:45 uur
Citaat van: Piranha op 08/11/2010 | 23:30 uur
Jammer genoeg kunnen wij hier in Nederland geen gebruik maken van 'Ooit gemist', om redenen van copyright meen ik. Reuze jammer, niet alleen bij dit programma.
De link gegeven door "Den Ardenees" werkt bij mij wel.

Hier ook.

Lex

Citaat van: Piranha op 08/11/2010 | 23:30 uur
Jammer genoeg kunnen wij hier in Nederland geen gebruik maken van 'Ooit gemist', om redenen van copyright meen ik. Reuze jammer, niet alleen bij dit programma.
De link gegeven door "Den Ardenees" werkt bij mij wel.

Elzenga

Interessante docu...tekenend...

(en als het goed is zag ik de FN F2000...)

Piranha

Jammer genoeg kunnen wij hier in Nederland geen gebruik maken van 'Ooit gemist', om redenen van copyright meen ik. Reuze jammer, niet alleen bij dit programma.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Den Ardennees

Gisteren was er op de Belgische TV een interessante lange reportage over het werk van de Belgische soldaten in Kunduz. Lange tijd werd in België gedacht dat onze soldaten daar in feite weinig actie zagen, en nog minder gevaar liepen. Uit deze reportage blijkt het tegendeel. Vooral spectaculair was het beeld waarbij een door de Taliban afgevuurde raket tussen twee rijdende voertuigen van een Belgisch konvooi vliegt  :omg:

http://actua.canvas.be/category/panorama/deze-week/

Den Ardennees

Ik heb ook es gelezen dat tijdens de winter in Afghanistan de groene camo meer effectief zou zijn dan de woestijncamo.

Leovanw

Citaat van: Elzenga op 25/10/2010 | 22:52 uur
Citaat van: Den Ardennees op 25/10/2010 | 22:47 uur
Citaat van: Elzenga op 25/10/2010 | 22:36 uur
en hun kleding en camouflage?...herkenbaar van de foto's van het Belgische leger...maar bewust gekozen voor het terrein daar? of geen centen voor anders? (vroeg ik mij af).
ik denk bewust gekozen, want het Belgische leger beschikt ook over zijn eigen woestijn-camouflage:
ok...duidelijk ;). Het vloekte ook niet echt met de omgeving inderdaad...

Inderdaad, want ook de Nederlanders droegen in de 'green zones' voornamelijk woodland (KL) of forest (Marns) en in de Dasht hun Desert (KL) schemas...
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

Elzenga

Citaat van: Den Ardennees op 25/10/2010 | 22:47 uur
Citaat van: Elzenga op 25/10/2010 | 22:36 uur
en hun kleding en camouflage?...herkenbaar van de foto's van het Belgische leger...maar bewust gekozen voor het terrein daar? of geen centen voor anders? (vroeg ik mij af).
ik denk bewust gekozen, want het Belgische leger beschikt ook over zijn eigen woestijn-camouflage:
ok...duidelijk ;). Het vloekte ook niet echt met de omgeving inderdaad...

Den Ardennees

Citaat van: Elzenga op 25/10/2010 | 22:36 uur
en hun kleding en camouflage?...herkenbaar van de foto's van het Belgische leger...maar bewust gekozen voor het terrein daar? of geen centen voor anders? (vroeg ik mij af).

ik denk bewust gekozen, want het Belgische leger beschikt ook over zijn eigen woestijn-camouflage:



op deze foto van het nationaal défilé op 21 juli iets beter te zien: