Beelden van Belgische troepen in zwaar gevecht met Taliban in Noord-Afghanistan

Gestart door Den Ardennees, 24/10/2010 | 22:51 uur

Elzenga

en hun kleding en camouflage?...herkenbaar van de foto's van het Belgische leger...maar bewust gekozen voor het terrein daar? of geen centen voor anders? (vroeg ik mij af).

Nikehercules

Citaat van: Den Ardennees op 25/10/2010 | 18:38 uur
o ja, vergeten melden: de soldaten behoren tot het 3de Bataljon Parachutisten.
Alleen de soldaten? :devil:

Den Ardennees

o ja, vergeten melden: de soldaten behoren tot het 3de Bataljon Parachutisten. Geen gewone gasten in die eenheid trouwens, hun bijnaam is: "de cowboys"

Piranha

Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Laurens


Nikehercules

Ik kan me vaak ergeren aan ondertiteling omdat ondertitelaars vaak geen verstand van zaken hebben.
Ik begrijp dat deze ergernis vaak ongegrond is (ze kunnen immers niet overal verstand van hebben)
Maar toch worden er zo vaak grove fouten in de ondertiteling gemaakt dat soms zelfs de complete context van een stuk veranderd.

Dat laatste is hier niet het geval, maar ik ben er van overtuigt dat wanneer de ondertitelaar wat meer affiniteit met het onderwerp had gehad hij begrepen zou hebben dat er bij 01:47 over een GBU-12 word gesproken.
Een beetje research doet trouwens ook wonderen.

Piranha

Ik kan me het bericht, de opschudding en de reactie van De Crem herinneren. Dank voor het posten van deze beelden, want die heb ik toen gemist.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Den Ardennees

Hoi, weet niet of deze video hier al werd gepost.

Het betreft beelden die onlangs op de Belgische TV getoond werden, een Belgisch team kwam samen met de Afghaanse soldaten die ze begeleidden in een urenlang gevecht met de Taliban terecht.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.882392