'Verhoogde dreiging terreuraanslag op vredesmacht Afghanistan' 31-01-2003

Gestart door -Peter-, 31/01/2003 | 17:26 uur

Cobra4

Peloton 3 602 Sqn

Caspar

Geheel mee eens Thor, heb er zelf ook ervaring mee (het weggaan van het gezinnetje).

Thor

 :-[Sorry, je hebt gelijk Caspar. Maar ik wordt een beetje onpasselijk van mensen die de stoere militair uithangen (veilig in Nederland op de kazerne) en vervolgens klagen dat ze militair werk moeten doen. Dat de dienstplicht is afgeschaft weet ik en dat was dan ook sarcastisch bedoeld. Iedereen in het leger heeft zelf voor die baan gekozen en wist van te voren wat daar de consequenties van zouden zijn. Ook ik heb een gezinnetje en baal er soms wel eens van zoveel weg te zijn. Mijn thuisfront is't ook wel eens zat. Maar als je gaat zitten klagen, ZOEK DAN EEN ANDER BEROEP!! Of zijn we het "Ik zweer/beloof trouw aan de koningin etc." vergeten?! Dat bedoelde ik met "en nou niet meer zeuren". En als mensen dan via de vakbonden onder hun normale taak proberen uit te komen, begint mijn maag een beetje te draaien. Ons mooie bedrijf is/wordt al teveel kapot gemaakt door "collega's" met zo'n instelling. Ga dan lekker vakkevullen bij Appie Heijn ofzo! >:(

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Caspar

Citaat van: Thor op 28/03/2003 | 20:40 uur
???Sorry, is je man dienstplichtig of heeft'ie zelf voor dit beroep geKozen? En nou niet meer zeuren! >:(

Dienstplicht is al een tijdje afgeschaft hoor, en hou het een klein beetje vriendelijk.

Thor

 ???Sorry, is je man dienstplichtig of heeft'ie zelf voor dit beroep geKozen? En nou niet meer zeuren! >:(

Major

Het is goed mogelijk dat sommige militairen 6 maanden en anderen 3 of 4 maanden worden uitgezonden. Het heeft geen zin om via vakbonden te proberen de uitzendduur van je man te laten aanpassen. Sommige eenheden roteren om de drie maanden omdat de uitzenddruk veel te hoog is, of omdat andere vaardigheden daardoor niet verloren gaan. Er zijn absoluut geen trekkingsrechten voor militairen die uitgezonden zijn als het gaat om de uitzendduur. In het slechtste geval kan Defensie zomaar bepalen dat je man nog zes maanden zou moeten blijven, niet dat dat zal gebeuren, maar als de situatie daarom vraagt, kunnen ze dat makkelijk doen.

Caspar

Wat wil je precies bereiken met dit, snap niet helemaal wat je bedoelt, je man moet voor 6 maanden en iemand anders voor 3 maanden, en je vindt dat niet eerlijk?
Het zal geheel aan de situatie liggen van de eenheden hoelng ze moeten en dan doel ik op de tijd die ze gekregen hebben om die kant op te gaan. Graag wat meer info over wat je nou precies wilt.

Tigger

Hallo, ik ben Tigger, 22 jaar en ben ook werkzaam bij defensie. Ik ben nieuw op het forum. Het ziet er goed uit. ;)

Vraagje, weet iemand hoe het zit met het 3 maanden verhaal?
Ik bedoel, mijn man is nu naar afghanistan voor 6 maanden. Maar onze andere Nederlandse collega's zijn voor 3/4 maanden.

Volgens mij zitten de daar met dezelfde omstandigheden.
Kan iemand mij hier mee helpen? Ik ben zelf al bezig met de vakbonden.
Heeft iemand nog ideeen om meer aktie te ondernemen?

Alvast bedankt.

-Peter-

Citaat
Ruim een week voor de overname van het commando van de internationale vredesmacht in Afghanistan (ISAF) door Nederland en Duitsland heeft het Duitse ministerie van defensie gewaarschuwd voor een verhoogde dreiging van terreuraanslagen.

Defensie in Duitsland maakte vrijdag bekend dat er reden is om aan te nemen dat er een aanslag op de basis van ISAF in Kabul wordt voorbereid. Daar is ook het Nederlandse contingent vredesmilitairen gestationeerd.

Een woordvoerder van het Nederlandse ministerie van defensie zei vrijdag geen informatie te hebben over een verhoogde dreiging in Afghanistan. Volgens defensie is de ISAF-basis in Kabul sinds het begin van de operatie in Afghanistan al streng beveiligd en is er geen aanleiding voor het treffen van extra veiligheidsmaatregelen.

De demissionaire Nederlandse minister van defensie Henk Kamp zal op 10 februari in Kabul samen met zijn Duitse ambtgenoot Peter Struck de bevelsoverdracht van Turkije over ISAF bijwonen.

Het aantal Nederlandse militairen wordt voor die datum opgevoerd van 200 naar ongeveer 650. Nederland en Duitsland zullen voor een periode van een half jaar gezamenlijk leiding geven aan de ongeveer vijfduizend man sterke vredesmacht, die hoofdzakelijk actief is in en rond Kabul.

[bron: www.nieuws.nl]
© 2002 Novum Nieuws / Associated Press

Nou dat wordt dus weer extra wacht lopen voor onze jongens  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...