Homo's mogen in leger VS uitkomen voor hun geaardheid

Gestart door irma, 18/12/2010 | 22:18 uur

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 20:05 uur
Toen de vrouwen op de schepen kwamen, toen ze paraat gingen enz enz  daar moesten de mannen ook aan wennen

Er zijn vrouwen die er ook nog steeds aan moeten wennen.....

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 20:05 uur
Nee hoor,  dat vind ik niet erg

Toen de vrouwen op de schepen kwamen, toen ze paraat gingen enz enz  daar moesten de mannen ook aan wennen (sommige vinden het ook nog steeds niets)
Dit gaat ook gebeuren met de homo's in de VS:   
Het mag dan wettelijk geregeld zijn, dat houd niet in dat het meteen geaccepteerd wordt
Begrepen
Och was eenieder maar zo als jij en ik...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 22/12/2010 | 19:58 uur
Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 19:53 uur

Nee   maar ik heb wel ervaren / ervaar wel dat een mentaliteit heel langzaam veranderd bij (stoere) mannen

Vind je het erg als ik dit niet begrijp?
Nee hoor,  dat vind ik niet erg

Toen de vrouwen op de schepen kwamen, toen ze paraat gingen enz enz  daar moesten de mannen ook aan wennen (sommige vinden het ook nog steeds niets)
Dit gaat ook gebeuren met de homo's in de VS:   
Het mag dan wettelijk geregeld zijn, dat houd niet in dat het meteen geaccepteerd wordt
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 19:53 uur

Nee   maar ik heb wel ervaren / ervaar wel dat een mentaliteit heel langzaam veranderd bij (stoere) mannen

Vind je het erg als ik dit niet begrijp?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 22/12/2010 | 19:40 uur
Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 16:43 uur
Citaat van: irma op 22/12/2010 | 16:39 uur
Mooi, nu is het dus officieel.  ;D

Alleen de mentaliteit moet nog veranderen: dat gebeurt niet met het ondertekenen van een wet

Hier gaan nog jaren overheen


Jij bent toch geen homosueel??


Nee   maar ik heb wel ervaren / ervaar wel dat een mentaliteit heel langzaam veranderd bij (stoere) mannen
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 22/12/2010 | 16:43 uur
Citaat van: irma op 22/12/2010 | 16:39 uur
Mooi, nu is het dus officieel.  ;D

Alleen de mentaliteit moet nog veranderen: dat gebeurt niet met het ondertekenen van een wet

Hier gaan nog jaren overheen


Jij bent toch geen homosueel??
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 22/12/2010 | 19:12 uur
Lijkt me inderdaad een zeer gerechtigde vraag. Maar ik moet het antwoordt toch schuldig blijven. Is vreemd genoeg ook altijd maar een (klein) deel van het issue geweest.

Het is een beetje jammer dat helemaal niemand een antwoord weet te geven op mijn vraag....

onderofficier

Citaat van: irma op 22/12/2010 | 16:39 uur
Mooi, nu is het dus officieel.  ;D

Alleen de mentaliteit moet nog veranderen: dat gebeurt niet met het ondertekenen van een wet

Hier gaan nog jaren overheen

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

VandeWiel

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft woensdag een wet ondertekend die een einde moet maken aan discriminatie van homoseksuelen en lesbiennes in het leger van de Verenigde Staten.

Eerder hadden het Huis van Afgevaardigden en de Senaat al ingestemd met het afschaffen van het omstreden 'don't ask, don't tell'-beleid (niet naar vragen, niet zeggen).

Door de regel mochten homo's en lesbiennes alleen in het leger dienen als ze hun geaardheid voor zich hielden.

http://www.nu.nl/buitenland/2408190/obama-tekent-homowet-leger.html

Sine Pari

Citaat van: michiel81 op 20/12/2010 | 21:03 uur
Wat zou daar mis mee zijn?
Ondermeer dat er geen enkel controlle op is, en dat als het zover mocht komen de regering dan compleet de vergoedings kraan etc. dicht draaid. Niet elke verandering is ook een verbetering.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

michielnr

Citaat van: Sine Pari op 20/12/2010 | 05:49 uur
Waar willen de heren en damens zich nu (samen met de UCLA) zich sterk voor/druk over maken, dat er ook onbase housing, separation pay, etc. komt voor amerikaanse homosexuelen militairen?

Wat zou daar mis mee zijn?
NR

SMI de Boer

Recapitulerend ben ik vaker door hetero's in het kruis getast dan door heaumeau's...
Joh, en die gasten zitten toch vaak bij GNK ofzo. Daar zitten ze namelijk ook nog eens heel erg goed, want ze zijn veel zorgzamer dan die testeronpompies... Laat ze maar lekker gaan, ik vind het allemaal best
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Gozo

Als een collega vraagt: waarom heb jij geen kinderen? Of een collega vertelt dat hij zaterdag met een maat gaat vissen, moet die homo dan liegen als hij zegt, ik ga morgen met mijn echtgenote (lees: echtgenoot) winkelen? Met andere woorden: als men vraagt, moet je liegen. Dat is een slecht uitgangspunt want het maskeert het probleem. Een kool en en geitsparen argument.
In de VS wordt nogal de stelling verdedigt dat het openlijk uitkomen voor je seksuele geaardheid, leidt tot gevaar en zelfs doden in het veld. Dat heb ik nooit gesnapt. Wat ik wel begrijp zijn de vragen over de gescheiden vertrekken; het werk op zich kan wel makkelijk samen lijkt mij zoals dat nu ook gebeurt met mannen en vrouwen.
Niet iedereen is gelijk, wel gelijkwaardig en dus zou afschaffen betekenen: iedereen gelijk voor de wet.

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 20/12/2010 | 07:42 uur

ik kan je wel wat voorstellen doen, hoor.


in welk context moet ik dit plaatsen?    :P   :-* 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

#32
Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 20:13 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 20:08 uur
Onderofficier; je mag bij defensie (dus "op het werk") geen sex hebben. Ik heb het niet over "vrije(n) tijd".  ;)

Ik ben binnenslaper...................  hoe zit dat dan?    :P      :-*
Daar hebben mijn huidige eega (gnk) en ik altijd wel wat op gevonden...

ik kan je wel wat voorstellen doen, hoor.

Overigens heb ik er nooit zo over nagedacht zoals mijn vriend Rob het formuleert. Voor de Homo's is het natuurlijk een verblijf als voor een klein kind in een snoepwinkel.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Sine Pari

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:38 uur
En what about die homoseksuele medemens die mijn semi-kale hoofd (om het netjes te houden) aantrekkelijk vindt? Waarom mag die dan wel in het bedje boven mij slapen? Het zal me een worst zijn, maar waarom mag er dan geen vrouw in het bedje boven me slapen?
Vind het toch frapant dat nog niemand op deze vraag heeft willen/kunnen antwoorden.

Nog veel opvallender vind ik dat er in rond 50 landen homosexualiteit verboden word, waarvan in 10 landen hier zelfs de doodstraf op staat. Maar men maakte zich druk over de "don't ask, do't tell" regeling binnen onze defensie, welke de meerderheid niet kan en/of wil bij treden. Waar willen de heren en damens zich nu (samen met de UCLA) zich sterk voor/druk over maken, dat er ook onbase housing, separation pay, etc. komt voor amerikaanse homosexuelen militairen?

DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

irma

Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 20:13 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 20:08 uur
Onderofficier; je mag bij defensie (dus "op het werk") geen sex hebben. Ik heb het niet over "vrije(n) tijd".  ;)

Ik ben binnenslaper...................  hoe zit dat dan?    :P      :-*

:lol:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 20:10 uur
Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 20:07 uur
Dus de homo's en lesbo's die weggepest worden uit de straat is ook hun eigen schuld?   

Is het nu tijd om onjuiste conclusies te trekken of zo?  Nee, natuurlijk is dat niet hun eigen schuld.

Nou ja, jouw reacties lezende was het blijkbaar niet slim om het (op die plek) te zeggen.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 20:08 uur
Onderofficier; je mag bij defensie (dus "op het werk") geen sex hebben. Ik heb het niet over "vrije(n) tijd".  ;)

Ik ben binnenslaper...................  hoe zit dat dan?    :P      :-*
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 20:07 uur
Dus de homo's en lesbo's die weggepest worden uit de straat is ook hun eigen schuld?   

Is het nu tijd om onjuiste conclusies te trekken of zo?  Nee, natuurlijk is dat niet hun eigen schuld.

KapiteinRob

Onderofficier; je mag bij defensie (dus "op het werk") geen sex hebben. Ik heb het niet over "vrije(n) tijd".  ;)

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:44 uur
Geweldig, maar of het nodig en soms verstandig is....? Ga jij hardop zeggen dat je van klassieke muziek houdt in een cafetaria? In de Arena zeggen dat Been een betere trainer is dan De Boer? Je mag van klassieke muziek houden en Been boven De Boer plaatsen, maar of het "slim" of nodig is te zeggen..... Snap-ie?

Dus de homo's en lesbo's die weggepest worden uit de straat is ook hun eigen schuld?   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:14 uur

Dat kan toch ook zonder het van de daken te schreeuwen? Ik ben ook mezelf zonder dat ik om de 3 kwartier roep dat ik hetero ben. Het is bij defensie verboden te sexen, dus ik zie niet de toegevoegde waarde te roepen dat je homo of hetero bent.

Sexen is binnen defensie niet verboden,  het is niet toegestaan om een verhouding te hebben met een functioneel meerdere zoals je chef of je ondergeschikte(n)...........maar je mag echt wel sexen met een hogere of lagere waarover hij/zij cq je niets te zeggen heeft /  hebt..................

Anders kunnen er wel een aantal huwelijken verbroken worden waaronder het huwelijk van een aantal forumleden.............
of ze moeten geen sex meer hebben    8)   dan kan ook natuurlijk...................   ;) 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:49 uur
Het gaat erom dat het verboden was en het goed is dat dat nu niet meer zo is.

Prima, kunnen we ophouden en overgaan tot de orde van de dag.

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:44 uur
maar of het "slim" of nodig is te zeggen..... Snap-ie?

Dat is toch het hele punt niet, niemand roept hier toch dat het schandalig is dat de Amerikaanse krijgsmacht haar medewerkers vertelt dat het mogelijk niet slim is om voor je geaardheid uit te komen?
Het gaat erom dat het verboden was en het goed is dat dat nu niet meer zo is.

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:42 uur
Maar de (logica van de) regels op zich.

Prima. Mijn stelling: de uiterste consequentie van vier "sex(uel)e groepen" (daar laat ik het even bij) is dat je dan ook voor die 4 groepen de verblijf- en sanitairindeling maakt zoals die nu louter voor alleen mannen en vrouwen geldt. Jij vindt dat een homofobe stelling. Ik hoor graag waarom jij deze stelling niet onderschrijft.

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:38 uur
De vrijheid van iets over jezelf mogen zeggen is een groot goed.

Geweldig, maar of het nodig en soms verstandig is....? Ga jij hardop zeggen dat je van klassieke muziek houdt in een cafetaria? In de Arena zeggen dat Been een betere trainer is dan De Boer? Je mag van klassieke muziek houden en Been boven De Boer plaatsen, maar of het "slim" of nodig is te zeggen..... Snap-ie?

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:40 uur
Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:38 uur
Een mooie vergelijking (pfffff). Sinds wanneer heeft je geaardheid effect op je functioneren?

Niets, maar we hebben het hier over iets dat in de VS niet toegestaan was. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat was wel een gegeven. En als je iets doet dat tegen de regels is, kan ontslag volgen. Vandaar mijn reactie.

Niet het feit of je iets tegen de regels doet staat wat mij betreft ter discussie.
Maar de (logica van de) regels op zich.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:38 uur
Een mooie vergelijking (pfffff). Sinds wanneer heeft je geaardheid effect op je functioneren?

Niets, maar we hebben het hier over iets dat in de VS niet toegestaan was. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat was wel een gegeven. En als je iets doet dat tegen de regels is, kan ontslag volgen. Vandaar mijn reactie.

irma

Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:34 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:30 uur
Ik roep toch ook niet dat ik hetero ben? Of katholiek? Ik zie de toegevoegde waarde niet van dat te willen uiten?

En hoe raar zou het zijn als hier een verbod op kwam met straffe van ontslag?

De vrijheid van iets over jezelf mogen zeggen is een groot goed.
En je hebt gelijk hoor. Je hoeft het niet te doen.  :devil:

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:35 uur
Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:34 uur
En hoe raar zou het zijn als hier een verbod op kwam met straffe van ontslag?

Roep eens dat je whatever wat voor soort drugs gebruikt.....  ;)

Een mooie vergelijking (pfffff). Sinds wanneer heeft je geaardheid effect op je functioneren?
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:31 uur
Omdat je daar (denk ik zo) geen seksuele aantrekkingskracht mee hebt?  ;)

En what about die homoseksuele medemens die mijn semi-kale hoofd (om het netjes te houden) aantrekkelijk vindt? Waarom mag die dan wel in het bedje boven mij slapen? Het zal me een worst zijn, maar waarom mag er dan geen vrouw in het bedje boven me slapen?

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:34 uur
En hoe raar zou het zijn als hier een verbod op kwam met straffe van ontslag?

Roep eens dat je whatever wat voor soort drugs gebruikt.....  ;)

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:30 uur
Ik roep toch ook niet dat ik hetero ben? Of katholiek? Ik zie de toegevoegde waarde niet van dat te willen uiten?

En hoe raar zou het zijn als hier een verbod op kwam met straffe van ontslag?

irma

#13
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:27 uur
Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
En sorry, de reactie over aparte slaapverblijven en sanitaire voorzieningen komen op mij nogal homo-foob over.

Hoe het op jou over komt, is natuurlijk aan jou. Ik stelde het om de uiterste consequentie te zoeken. Want ik mag, om me te beperken tot defensie, niet in 1 ruimte met vrouwen douchen en slapen? Ik heb daar overigens beeld bij; maar waarom zou ik dan wel met homo's in 1 ruimte mogen douchen en slapen?

Geef mij maar eens antwoord waarom e.e.a. niet met vrouwen mag, maar dan wel met homo's.  ;)

Omdat je daar (denk ik zo) geen seksuele aantrekkingskracht mee hebt?  ;)

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:27 uur
Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
Helaas binnen onze krijgsmacht geen onbekend verschijnsel.........

Gebaseerd op?

Mijn eigen ervaringen. Ik loop al meer dan 25 jaar bij onze baas rond en heb vaak genoeg zulke reacties als die van jou gehoord.
En kan me niet voorstellen dat jij ze niet zou kennen of ooit gehoord hebt.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:22 uur
Waarom moet je er zo nodig voor uitkomen? Wat zou het je omgeving moeten interesseren? En waarom alleen raar in een modern Westers land binnen defensie?  :devil:

Om de door jou zo succesvolle gebruikte techniek te gebruiken, ik heb nooit gesteld dat dit alleen raar zou zijn in een modern westers land binnen defensie.
Maar ik zal niet te flauw zijn, in niet Westerse landen vind ik het minder raar omdat het in die gevallen meer in mijn lijn der verwachting licht.

En verder onderschrijf ik Irma's laatste post.

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:25 uur
Het gaat er ook niet om of je er voor uit MOET komen. Maar wel dat je er voor uit MAG komen!

En waarom zou je dat dan willen? Ik roep toch ook niet dat ik hetero ben? Of katholiek? Ik zie de toegevoegde waarde niet van dat te willen uiten?

KapiteinRob

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
En sorry, de reactie over aparte slaapverblijven en sanitaire voorzieningen komen op mij nogal homo-foob over.

Hoe het op jou over komt, is natuurlijk aan jou. Ik stelde het om de uiterste consequentie te zoeken. Want ik mag, om me te beperken tot defensie, niet in 1 ruimte met vrouwen douchen en slapen? Ik heb daar overigens beeld bij; maar waarom zou ik dan wel met homo's in 1 ruimte mogen douchen en slapen?

Geef mij maar eens antwoord waarom e.e.a. niet met vrouwen mag, maar dan wel met homo's.  ;)

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
Helaas binnen onze krijgsmacht geen onbekend verschijnsel.........

Gebaseerd op?

irma

Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:20 uur
Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
En dat elke militair nu gelijkwaardig wordt behandeld.

Deze stelligheid kan m.i. enkel op een teleurstelling uitdraaien.
Je hebt gelijk ben ik bang. Maar het komt nu in ieder geval een beetje meer in de buurt.

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:22 uur
Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:18 uur
Ik vind het heel raar dat je in een modern westers land binnen defensie niet voor je seksuele voorkeur uit zo mogen komen, kom op zeg het is toch te zot voor woorden dat je ontslagen zou worden wanneer je uitkomt voor seksuele geaardheid.

Waarom moet je er zo nodig voor uitkomen? Wat zou het je omgeving moeten interesseren? En waarom alleen raar in een modern Westers land binnen defensie?  :devil:

Het gaat er ook niet om of je er voor uit MOET komen. Maar wel dat je er voor uit MAG komen!
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 19/12/2010 | 19:18 uur
Ik vind het heel raar dat je in een modern westers land binnen defensie niet voor je seksuele voorkeur uit zo mogen komen, kom op zeg het is toch te zot voor woorden dat je ontslagen zou worden wanneer je uitkomt voor seksuele geaardheid.

Waarom moet je er zo nodig voor uitkomen? Wat zou het je omgeving moeten interesseren? En waarom alleen raar in een modern Westers land binnen defensie?  :devil:

Nikehercules

Citaat van: irma op 19/12/2010 | 19:17 uur
En dat elke militair nu gelijkwaardig wordt behandeld.

Deze stelligheid kan m.i. enkel op een teleurstelling uitdraaien.

Nikehercules

#6
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 19:14 uur
Dat kan toch ook zonder het van de daken te schreeuwen?

Tussen er voor uit mogen komen of ''het van de daken schreeuwen'' zit een groot verschil, maar dat wis je zelf natuurlijk ook al.
Ik vind het heel raar dat je in een modern westers land binnen defensie niet voor je seksuele voorkeur uit zo mogen komen, kom op zeg het is toch te zot voor woorden dat je ontslagen zou worden wanneer je uitkomt voor seksuele geaardheid.

irma

Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 18:58 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 18:54 uur
Citaat van: dudge op 18/12/2010 | 23:12 uur
Mooi zo, is de wereld er weer een stukje beter op geworden.

En de toegevoegde waarde van "er voor uitkomen" is....? En waarom is de wereld er dan beter op geworden? Krijgt de homo nu ook aparte sanitaire voorzieningen en slaapverblijven?
de toegevoegde waarde is dat men zichzelf kan zijn



En dat elke militair nu gelijkwaardig wordt behandeld. De hetero militairen mochten namelijk altijd al voor hun geaardheid uitkomen.
En sorry, de reactie over aparte slaapverblijven en sanitaire voorzieningen komt op mij nogal homo-foob over.
Helaas binnen onze krijgsmacht geen onbekend verschijnsel.........
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 18:58 uur
de toegevoegde waarde is dat men zichzelf kan zijn

Dat kan toch ook zonder het van de daken te schreeuwen? Ik ben ook mezelf zonder dat ik om de 3 kwartier roep dat ik hetero ben. Het is bij defensie verboden te sexen, dus ik zie niet de toegevoegde waarde te roepen dat je homo of hetero bent.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 18:54 uur
Citaat van: dudge op 18/12/2010 | 23:12 uur
Mooi zo, is de wereld er weer een stukje beter op geworden.

En de toegevoegde waarde van "er voor uitkomen" is....? En waarom is de wereld er dan beter op geworden? Krijgt de homo nu ook aparte sanitaire voorzieningen en slaapverblijven?
de toegevoegde waarde is dat men zichzelf kan zijn

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 18/12/2010 | 23:12 uur
Mooi zo, is de wereld er weer een stukje beter op geworden.

En de toegevoegde waarde van "er voor uitkomen" is....? En waarom is de wereld er dan beter op geworden? Krijgt de homo nu ook aparte sanitaire voorzieningen en slaapverblijven?

irma

Homoseksuelen in het Amerikaanse leger mogen voortaan uitkomen voor hun geaardheid. De Senaat in Washington heeft daar zaterdag mee ingestemd.

Eerder had het Huis van Afgevaardigden de maatregel al goedgekeurd. Het wetsvoorstel gaat nu naar president Barack Obama, die er zijn handtekening onder moet zetten.

De afgelopen maanden is in de Verenigde Staten veel te doen geweest om de maatregel. Republikeinen en enkele topmilitairen verzetten zich fel tegen het Democratische plan de zogeheten 'don't ask, don't tell'-regel af te schaffen. Die bepaalt dat homo's en lesbiennes alleen in het leger mogen dienen als ze hun geaardheid voor zich houden.

'Don't ask, don't tell' (niets vragen, niets zeggen) was in 1993 ingevoerd onder de toenmalige president Bill Clinton. Sindsdien hebben naar schatting 13.000 militairen het Amerikaanse leger moeten verlaten nadat ze hun geaardheid naar buiten hadden gebracht.

bron: http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2010/12/homos_mogen_in_leger_vs.html
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)