Shariah4Holland wil vechten voor de wetgeving van Allah

Gestart door onderofficier, 22/12/2010 | 13:53 uur

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 09/01/2011 | 15:23 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 26/12/2010 | 23:02 uur
Ik ga volgende maand een vriend van me opzoeken in de gevangenis in Duitsland, ik zal hem eens vragen hoe het daar is ......
En ben je er al geweest?

Hij is "Verlaat de gevangenis zonder betalen" vergeten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 26/12/2010 | 23:02 uur
Ik ga volgende maand een vriend van me opzoeken in de gevangenis in Duitsland, ik zal hem eens vragen hoe het daar is ......
En ben je er al geweest?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Ik ga volgende maand een vriend van me opzoeken in de gevangenis in Duitsland, ik zal hem eens vragen hoe het daar is ......

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 26/12/2010 | 22:40 uur
Ik weet het niet hoor met Kapitein Rob...hij trekt mij teveel dingen in twijfel, ik heb het gevoel dat als ik zeg dat het merendeel allochtoon is in de gevangenis ik dat helemaal moet gaan bewijzen, wat nergens op slaat omdat iedereen weet dat dat zo is.
Sommige mensen weten gewoon dingen Rob en om constant met bewijzen te komen (wat ik trouwens wel gedaan heb over die Marrokanen en Elzenga ook), is niet altijd nodig want dan kan je helemaal niets meer zeggen.
Wij moeten hier op dit forum gewoon onze mening kunnen verkondigen daar is het toch voor ?

Je mag van alles en nog wat verkondigen op het forum, doe ik ook. Maar jij stelt zaken voor als feiten, ook in bovenstaand citaat weer. En als je iets als feit presenteert, moet je dat m.i. kunnen onderbouwen. Je kunt dus van alles stellen, maar als je niet met onderbouwing of bronvermelding van gegevens komt, zul je er bij moeten zetten dat het "mijns inziens", "ik vind", etc. is. Zo simpel is het wat mij betreft. Je kunt niet generaliserende "feiten" presenteren die als basis hebben "dat het zo is" of "dat iedereen dat weet".

Ik heb genoeg artikelen gelezen dat ik met je meega dat er onevenredig veel allochtonen in onze justitiehotels verblijven. Als jij echter stelt dat het merendeel van de populatie aldaar van allochtone origine is, moet je dat wel hard kunnen maken. Wellicht heb je gelijk, maar ik zou dat niet hard durven stellen. Dat heb ik over willen brengen. ;)

Oorlogsvis

Ik weet het niet hoor met Kapitein Rob...hij trekt mij teveel dingen in twijfel, ik heb het gevoel dat als ik zeg dat het merendeel allochtoon is in de gevangenis ik dat helemaal moet gaan bewijzen, wat nergens op slaat omdat iedereen weet dat dat zo is.
Sommige mensen weten gewoon dingen Rob en om constant met bewijzen te komen (wat ik trouwens wel gedaan heb over die Marrokanen en Elzenga ook), is niet altijd nodig want dan kan je helemaal niets meer zeggen.
Wij moeten hier op dit forum gewoon onze mening kunnen verkondigen daar is het toch voor ?

SMI de Boer

#170
Rob, èèn blik in de kwinkslag en je weet dat er minstens twee keer zo veel bruine(n) als witte(n) in zitten zonder te tellen

En dan wil ik eigenlijk niet dubbelzinnig zijn
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 23:25 uur
Jezus

Mohammed....  :devil:

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 23:25 uur
Jezus !....hahaha...kapitein Rob zit zeker aan zijn kerst-diner anders had hij deze bronzen-katten grap allang verwijderd..hahahaha

Als-ie over Belgen, Oorlogsvissen, Marechaussees of VVD-ers had gegaan, had ik 'm ook laten staan. Blijkbaar heb mijn beheerderscommentaar niet goed begrepen.

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 23:25 uur
en kom jij nu zelfs maar eens met misdaad cijfers die het tegendeel bewijzen voordat je mijn uitspraken in twijfel gaat trekken.

Niet de wereld omdraaien. Jij stelt iets en een stelling moet je kunnen onderbouwen. Het is de omgekeerde wereld dat je aan een ander vraagt om 'm te ontkrachten.

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 23:25 uur
Nog even : "Rob ik hoef toch niet nu op de eerste kerstdag te gaan zoeken naar de misdaad cijfers in mijn computer he ?" we weten allemaal dat het merendeel wat in onze gevangenissen niet autochtoon is om me maar eventjes netjes uit te drukken".............dus doe me een lol zeg...

Ik heb vaak genoeg gelezen (en ben ook de mening toegedaan) dat er procentueel gezien een onevenredig aantal allochtonen in de Nederlandse gevangenissen zit. Desalniettemin durf ik niet te zeggen dat "het merendeel wat in onze gevangenissen zit niet autochtoon is". Jij hebt daar natuurlijk ook gegevens van voorhanden, of is de bron je onderbuik?  ;)

Elzenga

Citaat van: Tanker op 26/12/2010 | 16:02 uur
Ik had het eerder over een 5e colonne die onder ons is, dat was niet waar volgens Elzenga....
zei ik dat? ik vroeg je om hem aan te tonen...en dat heb je zover ik zie nog steeds niet gedaan...laat staan het feit dat deze extremisten ook maar enigszins wat zij wensen zullen kunnen realiseren...Het bestaan van dit soort extremisten en hun denkbeelden heb ik nooit ontkend. En laten we aub niet beginnen over lieden die onze huidige samenleving en democratische rechtstaat willen zien verdwijnen...want dat zijn er wel wat meer dan een paar moslim extremisten..en laten die anderen nu een stuk machtiger zijn...en gewoon in ons politieke systeem rondlopen.
Citaat van: Tanker op 26/12/2010 | 16:02 uur
Ondankbare honden zijn het niet meer, niet minder.
Hier heen gevlucht voor geweld, vervolgens willen ze hier zelf dood en verderf zaaien.

Weg met die gasten, op een zwarte lijst en nooit Europa meer in.'

Asielzoekers moeten helemaal niet meer toegelaten worden in Europa, ze moeten maar lokaal asiel aanvragen, Afrika en het Midden-oosten zijn groot genoeg.
Mee eens. Radicalisten direct exit en asielzoekers in de regio opvangen.

Tanker

Ik had het eerder over een 5e colonne die onder ons is, dat was niet waar volgens Elzenga....

Ondankbare honden zijn het niet meer, niet minder.
Hier heen gevlucht voor geweld, vervolgens willen ze hier zelf dood en verderf zaaien.

Weg met die gasten, op een zwarte lijst en nooit Europa meer in.'

Asielzoekers moeten helemaal niet meer toegelaten worden in Europa, ze moeten maar lokaal asiel aanvragen, Afrika en het Midden-oosten zijn groot genoeg.

IPA NG

Laat de scholenstrijd maar weer losbarsten. Eén school voor allen. Speciaal onderwijst enkel voor kinderen met een of andere afwijking, niet voor sektes.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 20:09 uur
Minder Marrokanen = minder misdaad = minder politie = minder bekeuringen = meer Fregatten !

DAT IS EEN WIN / WIN SITUATIE VOOR IEDEREEN !!!!!!!!!!
Tja zo lust ik er nog wel een paar  ;D....Geen Christenen = geen speciaal onderwijs = dus ook geen Islamitisch onderwijs = betere integratie = minder problemen  ;)

Elzenga

Hans Werdmölder

is antropoloog-criminoloog en presenteerde vlak voor de zomer zijn boek 'Marokkaanse lieverdjes'. Een absoluut eufemisme, zo blijkt.

De reden om dit boek te schrijven had te maken met vragen die op me afkwamen: 'Leg eens uit: waarom zijn die Marokkaanse jongens zo agressief en crimineel, meer dan Turkse jongeren bijvoorbeeld? En wat zijn mogelijke oplossingen?' Dat leken me vragen die ik moest beantwoorden, omdat ik al twintig jaar met dit onderwerp bezig ben. Eerst als medewerker pedagogiek hier aan de universiteit, vervolgens in mijn dissertatie bij criminologie aan de Vrije Universiteit en de laatste jaren weer als senior-onderzoeker verbonden aan het Studie- en Informatiecentrum Mensenrechten (SIM) in Utrecht.

Die politieke correctheid intrigeerde mij al langer. Het stoorde me bijvoorbeeld dat je bepaalde dingen gewoon niet kon zeggen. Je zult maar in zo'n wijk wonen die compleet verandert en onveilig wordt, zonder daarover te mogen klagen... Die mensen hadden wel gelijk met hun beklag; het was een terecht en groot ongemak dat ze ondervonden van een deel van de Marokkaanse jeugd.

Ik ben bij het schrijven nooit bang geweest voor repercussies van Marokkaanse zijde omdat ik weet dat veel Marokkanen vinden dat ik gelijk heb. Het is een eerlijk boek geschreven met warme gevoelens voor en betrokkenheid met de Marokkaanse gemeenschap.

De sociaal-economische omstandigheden waarnaar ik in mijn vorige boeken nog vooral verwees, spelen een rol, maar kunnen het probleem van de Marokkaanse criminaliteit niet exclusief verklaren. Culturele thema's als respect, eer, schaamte, strijdbaarheid of trots spelen in die verklaring ook mee. Dat mocht je tien jaar geleden nog niet zeggen. Die trots en vechtersmentaliteit van de Marokkanen uit het Rifgebergte, zijn culturele fenomenen, ingrediënten van het antropologisch onderzoek.

Als je antwoord wilt op de vraag waarom extreem hinderlijk gedrag onder Marokkaanse jongeren zoveel méér voorkomt dan onder bijvoorbeeld Turkse jongeren, dan moet je dus ook kijken naar die Marokkaans-Riffijnse achtergrond. Attributen uit die cultuur, zoals eer, een hoge eigendunk en een wantrouwende opstelling, kunnen in confrontaties met de Nederlandse cultuur aanleiding geven tot conflicten. De Islam zou ik niet als culturele verklaringsfactor willen opwerpen. Moslims hechten er aan dat je hun geloof respecteert, maar die godsdienst kun je niet aanwijzen als oorzaak van onze maatschappelijke kloof. Integendeel: een goed moslim heeft net zoiets als de Tien Geboden; in die zin vormt de Islam eerder een rem op criminaliteit.

Islamitische radicalisering, zoals we hebben gezien bij Mohammed B, is een heel ander verhaal. Bij geradicaliseerden is eerder sprake van jongeren met een relatief hoge opleidingsgraad en een redelijke mate van integratie. Het ontstaan van een radicale Islam in West Europa is in die zin eerder vergelijkbaar met het radicalisme van bijvoorbeeld een Baader-Meinhoff groep.

Behalve naar het gedrag van de Marokkaanse jongeren en hun culturele achtergrond zullen we echter ook naar onszelf moeten kijken. We hebben veel toegestaan: Wil je geen Nederlands leren? Dan doe je dat toch niet. Dat soort 'softe' aanpak... Dat zijn hele rare boodschappen. Na Fortuyn, en nog eens na de moord op Van Gogh, zijn we daarin harder geworden, maar tegelijk zou ik ervoor willen pleiten niet door te draven.

Vergeet niet dat de ouders van die Marokkaanse jongeren er ook last van hebben dat hun zoons in het criminele circuit zijn beland. Ze zijn naar Nederland gekomen in de hoop dat hun kinderen hier goed onderwijs zouden krijgen en een toekomst kunnen opbouwen. In Marokko zouden die jongens dit soort hinderlijk gedrag never-nooit kunnen vertonen. Het probleem is dus wel degelijk dat van Marokkaanse jongeren in een Nederlandse setting!

Sterker nog: als ik in Marokko ben, heb ik binnen een oogopslag van een groot deel in de gaten wie Marokkaanse Nederlander is. Je kunt ze zelfs onderscheiden van de Marokkaanse Fransen of de Marokkaanse Belgen. Aan hun bravoure, hun vertoon van luxe, maar soms onderscheiden ze zich ook heel expliciet, dragen ze rood-wit-blauwe veters of klinkt André Hazes uit hun cabriolet-radio's.

Met die oproep ook naar onze eigen samenleving te kijken, wil ik het probleem van de overlast bezorgende jongeren niet bagatelliseren. Ze zijn vaak moeilijk benaderbaar door Nederlandse professionals, staan niet open voor correctie, ze haten ons soms ronduit, ze vertonen exceptioneel agressief gedrag. Je mag dus gerust stellen dat Marokkaanse jongeren momenteel een reëel maatschappelijk probleem vormen. Eén op de drie jongens in justitiële jeugdinrichtingen is van Marokkaanse afkomst. Zolang er sprake is van een dergelijke criminaliteit in die hoek van de samenleving, is er ook sprake van angst, is er de onmogelijkheid om met die jongeren in contact te komen, en dus een onmogelijkheid om de kloof te overbruggen. Die criminaliteit moet dus de kop worden ingedrukt. We moeten de mensen in onze samenleving bij elkaar zien te brengen, dat is de enige oplossing. Het hoeft helemaal geen assimilatie te zijn, maar Marokkanen die hier wonen moeten wel onze taal spreken en participeren.

Ik pleit ervoor om alleen nog initiatieven te ondersteunen waarbij de ontmoeting tussen allochtonen en autochtonen plaats heeft. Niks geen subsidie meer voor dat Turks dameszwemclubje of die Marokkaanse voetbalclub. Mijn zoon vult op zaterdag de schappen bij de Albert Heijn samen met Marokkaanse jongens, dàt zijn situaties waarin sprake is van een natuurlijke vorm van contact, met alle plezier en felheid die daarbij horen.

Maar waar het het tackelen van de criminaliteit betreft, zijn verdergaande maatregelen nodig. Met het vriendelijke buurthuis- of empathische straathoekwerk of het eigen initiatief van de buurtvaders lossen we die problemen onvoldoende op. Ik pleit er dan ook voor om opvoedingsondersteuning of oudercursussen verplicht te stellen, om ouders strafrechtelijk aansprakelijk te stellen voor het crimineel gedrag van hun kroost. Er moet een strakke en gedisciplineerde structuur op school komen - inclusief een jaarlijks ouderbezoek van de leerkracht aan het Marokkaanse gezin. De wijkagenten moeten die jongeren op hun gedrag aanspreken. Veelplegers moeten achter de tralies of desnoods tijdelijk terug naar Marokko. En imams die hier de zaak komen opjutten, moet je eruit durven gooien!

Of mijn aanbevelingen zullen helpen? Mijn boek is in de pers in elk geval enthousiast ontvangen. Het circuleert inmiddels binnen de PvdA, en ik krijg uitnodigingen om inleidingen te geven - bijvoorbeeld in Uden en Venray, je kent die plaatsen wel uit het nieuws... Vooral heb ik mijn hoop gevestigd op de bijdrage van Marokkanen aan het debat. Want zeg nou eerlijk: wie zit er te wachten op criminele jongeren? Waarom stuurt de rechter ze niet tijdelijk terug naar Marokko, bij wijze van alternatieve taakstraf, waarna ze bij terugkomst gelijk in heropvoedingsinstituut Glen Mills worden opgevangen voor nazorg? Want we zullen dit probleem hoe dan ook samen moeten zien aan te pakken."

Armand Heijnen
http://www.ublad.uu.nl/WebObjects/UOL.woa/4/wa/Ublad/archief?id=1022010

Mee eens!!...maar het heeft weinig met terrorisme te maken...en deze Sharia4Holland lieden...Dus interessante punten en discussie..maar dan apart topic zou ik zeggen..

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 25/12/2010 | 23:25 uur
Jezus !....hahaha...kapitein Rob zit zeker aan zijn kerst-diner anders had hij deze bronzen-katten grap allang verwijderd..hahahaha

Ik denk dat dat wel meevalt. Een grap op zijn tijd kan ook Rob waarderen. Maare waarom maak jij je niet druk over bv Antillianen?

Oorlogsvis

En nog een !, je hoefd alleen het eerste maar te lezen en je weet genoeg ! Terug naar het rif-gebergte met die gasten...

n de papieren editie van de Volkskrant van vandaag een artikel over Hans Werdmölder die 25 jaar lang Marokkaanse criminelen in Nederland bestudeerde.
In 1991 kwam een kwart van de Marokkaanse jongens met de Utrechtse justitie in aanraking, in Den Haag was driekwart 'dossierhouder'. In 1997 verscheen een nota waaruit bleek dat de criminaliteit onder Marokkaanse jongens vijf à zes keer zo hoog was als die onder autochtonen. Op het Amsterdamse gemeentehuis fluisterde een deep throat hem in dat 60 tot 70 procent van de Marokkaanse jongens bekend was bij de politie - politiek correct cijfer: 10 procent.
Werdmölder wil 'niet generaliseren op cijfers'. Laten we zeggen dat optimisme niet gerechtvaardigd is. 'De schooluitval is veel te hoog, en schooluitval is een voorspeller van crimineel gedrag. Sinds 1993 zijn de schotels opgekomen, en daarmee hangt ook de religieuze re vival samen. De werkloosheid werd in de jaren negentig wat minder, en toen kwamen ook de juichverhalen over geslaagde integratie. 'Maar vervolgens is de werkloosheid weer opgelopen. Marokkaanse gezinnen zijn wel kleiner geworden, maar nog altijd twee keer zo groot als autochtone gezinnen. En de tweede generatie waarvan men dacht dat die met Nederlanders zou gaan trouwen, haalt nog meer dan de eerste generatie zijn bruiden en bruidegommen uit Marokko. De meisjes, die zouden het fantastisch doen op school. Niet overschatten, dat succes, zeg ik. Als ze met een conservatieve man trouwen, dan wordt dat succes niet omgezet in participatie in de samenleving.'
In zijn boek legt Werdmölder ook persoonlijk rekenschap af. Al die tijd worstelde hij met de manier waarop hij over Marokkanen en criminaliteit moest berichten. 'Een groot taboe.' En nog altijd vindt hij dat in de wetenschap de blik vertroebeld is, als het gaat om verklaringen van crimineel gedrag. Jarenlang had de sector het niet over misdaad, maar over 'marginale levensstijlen', over 'grijze en zwarte hossels'.
Werdmölder belandde van de antropologie in de criminologie, een tak van kennis die door Paul Cliteur als de 'wetenschap van de verhulling' werd getypeerd. Dat ligt genuanceerder, zegt Werdmölder: 'Ik zou zeggen dat men in de criminologie gevoelig is voor de publieke opinie.' Hij herinnert wel aan de Buikhuisen-affaire: criminaliteit mocht heel lang uitsluitend aan de sociale omstandigheden worden geweten, en nergens anders aan.
De gedachte dat de criminaliteit van de Marokkaanse jeugdboefjes iets met de wantrouwige traditie uit het Rifgebergte van doen heeft, is dan ook nog altijd een taboe, vindt Werdmölder. 'Men is gevoelig voor het feit dat de wetenschap kan bijdragen aan racisme. De reden ligt voor de hand, criminologen houden zich bezig met criminele feiten, en als die gepleegd worden door minderheden, dan is dat geen prettige boodschap. Je voelt die druk wel. Dat geldt toch ook voor journalisten? Je hebt een censor in je hoofd, en in mijn eerste boek heb ik niet in detail over criminele handelingen gesproken. Ik heb het geprobeerd te weerstaan, ik heb een worsteling doorgemaakt.
'Dat heeft in het verleden wel geleid tot wat we noemen defining deviancy down. Afwijkend gedrag wegredeneren, wegmasseren. Altijd is de nadruk gelegd op de sociale positie. Dat moet je niet wegpoetsen, maar de vraag dringt zich toch op: waarom zijn Turken dan zoveel minder crimineel dan Marokkanen? In die Riffijnse cultuur is verdeeldheid troef, dat zie je in Nederland terugkomen. Er is een hoog eergevoel, veel schaamte en een dubbele moraal. Met als gevolg: de ontkenning van criminaliteit. Voor alles moet de vrede in de eigen kring worden bewaard. En als die ontkenning niet langer valt vol te houden, dan worden de problemen gebag atelliseerd, in de sfeer van: waar heb je het eigenlijk over.'
Nog altijd glimlachend en met die fluweelzachte g kraakt hij een laatste noot: de aanhoudende roep om nóg meer onderzoek en nóg meer beleid. Onzin. Alles is onderzocht, elke gemeente heeft eigen onderzoek gedaan, van Ede tot Leeuwarden. Elke Marokkaanse jongen is vijf keer tegen het licht gehouden en driemaal omgedraaid. 'In 1998 waren er in Amsterdam 75 instellingen die zich bezighielden met de Marokkaanse probleemjeugd. Er wordt enorm veel beleid geproduceerd. Al twintig jaar lang is de jeugdreclassering ermee bezig, de Raad voor de Kinderbescherming, de politie, de organisatie Halt, wetenschappers, hulpverleners, politieagenten en militaire instructeurs. Je kunt ook zeggen: men weet er eenvoudig geen raad mee. En desondanks blijft men optimistisch, tegen beter weten in.'

Vakliteratuur:
NRC Handelsblad – Rotterdamse Kunststichting debatserie:
De stad als laboratorium
Deel 4: De desperado's van de stad, Marokkaanse en Antilliaanse
probleemjongeren.

Oorlogsvis

Ruim de helft van alle Marokkaanse jongens heeft op zijn 22ste minstens één misdrijf gepleegd. Van Nederlandse mannen in dezelfde leeftijdsgroep pleegde zo'n 20% een misdrijf.
Foto

Dat blijkt uit onderzoek van het Tijdschrift voor Criminologie. De onderzoekers keken naar kinderen die in 1984 zijn geboren. Onder hen zijn 87.500 jongens.
De groep werd opgedeeld in kinderen met Nederlandse, Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse en Turkse ouders. Van de gehele groep had 14% voor zijn 23ste zeker één misdrijf gepleegd.
© ANP

(en voordat je het weer niet geloofd hier de link : http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/06_juni/25/binnenland/helft-jonge-marokkanen-crimineel.xml