Henk Kamp praat over stoppen uitkeringen

Gestart door onderofficier, 22/12/2010 | 23:09 uur

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 01/10/2011 | 00:10 uur
Hoe het met een marineschip, in territoriale wateren, zit weet ik niet. Maar een ambassade geniet gewoon 'onschendbaarheid' op basis van het verdrag van Wenen. Het grondgebied blijft gewoon buitenland. Dat betekend dus ook dat je (om weer terug on-topic te gaan)  daar geen Nederlandse uitkering zal krijgen.

Vergelijking met het marineschip is nonsens, want daar zitten bij mijn weten geen kinderbijslag ontvangende kinderen op.  :crazy: Uitgezonden op een ambassade gaat gewoon je Nederlandse stelsel van belastingen (denk aan loonbelasting/AOW) en uitkeringen (als kinderbijslag) door.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#17
Citaat van: dudge op 01/10/2011 | 00:10 uur
Citaat van: jurrien visser op 30/09/2011 | 23:50 uur
Citaat van: dudge op 30/09/2011 | 23:19 uur
Het is sowieso geen Nederlands grondgebied, daarbij werk je er alleen maar, je kindjes zitten gewoon op een Internationale of Amerikaanse School, en wonen ook gewoon in de States, gebaseerd op dit nieuwsbericht, zou je dus zeggen 'weg kinderbijslag'. Er zijn best wel mogelijkheden om dit te regelen, maar het is te hopen dat dat wordt gedaan. Compensatie vanuit de organisatie is ook mogelijk, maar dat moet dan op individuele basis, en hoe denk je dat defensie daar tegenover staat...?
Een ambassade wordt altijd gezien als "eigen" grondgebied... dat geldt ook voor een (Nederlands) mariene schip in den vreemde.

Hoe het met een marineschip, in territoriale wateren, zit weet ik niet. Maar een ambassade geniet gewoon 'onschendbaarheid' op basis van het verdrag van Wenen. Het grondgebied blijft gewoon buitenland. Dat betekend dus ook dat je (om weer terug on-topic te gaan)  daar geen Nederlandse uitkering zal krijgen.

Ik heb het opgezocht en in beide gevalen (ambassade en oorlogschip verus eigen grondgebied) blijkt het een algemene misvatting (volgens wikipedia: zoek term ambassade en oorlogschip versus internationaal recht) zat ik fout.

Terug naar het topic...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#16
Citaat van: dudge op 30/09/2011 | 23:19 uur
Citaat van: jurrien visser op 30/09/2011 | 23:12 uur
Citaat van: Lex op 30/09/2011 | 23:05 uur
Citaat van: Tanker op 30/09/2011 | 22:28 uur
Goede zaak, kinderbijslag moet eigenlijk alleen gelden voor kinderen die in Nederland wonen....
Dus ..... gezinnen die worden uitgezonden namens de overheid/het bedrijfsleven hebben er ook geen recht op?
Goede vraag... als je als (bijvoorbeeld) verbindelaar naar Washington (op de ambassade) wordt utigezonden met partner en 2 kinderen....  ben je dan je kinderbijslag kwijt...  of wordt dit vergoed in de buitenlandtoelage of werk je op de ambassade op Nederlands grondgebied?

Het is sowieso geen Nederlands grondgebied, daarbij werk je er alleen maar, je kindjes zitten gewoon op een Internationale of Amerikaanse School, en wonen ook gewoon in de States, gebaseerd op dit nieuwsbericht, zou je dus zeggen 'weg kinderbijslag'. Er zijn best wel mogelijkheden om dit te regelen, maar het is te hopen dat dat wordt gedaan. Compensatie vanuit de organisatie is ook mogelijk, maar dat moet dan op individuele basis, en hoe denk je dat defensie daar tegenover staat...?


Een ambassade wordt altijd gezien als "eigen" grondgebied... dat geldt ook voor een (Nederlands) mariene schip in den vreemde.

Ace1

Citaat van: Lex op 30/09/2011 | 23:05 uur
Citaat van: Tanker op 30/09/2011 | 22:28 uur
Goede zaak, kinderbijslag moet eigenlijk alleen gelden voor kinderen die in Nederland wonen....
Dus ..... gezinnen die worden uitgezonden namens de overheid/het bedrijfsleven hebben er ook geen recht op?

Ik denk dat Kamp, bedoeld dat de kinderbijslag van de zogenaamde kinderen in Marokko en Turkije wordt stopgezet, men koopt daar de ambtenaren van de Burgelijke Stand om voor wat documenten en stempels, zodat men kinderbijslag krijgt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 30/09/2011 | 23:05 uur
Citaat van: Tanker op 30/09/2011 | 22:28 uur
Goede zaak, kinderbijslag moet eigenlijk alleen gelden voor kinderen die in Nederland wonen....
Dus ..... gezinnen die worden uitgezonden namens de overheid/het bedrijfsleven hebben er ook geen recht op?

Goede vraag... als je als (bijvoorbeeld) verbindelaar naar Washington (op de ambassade) wordt utigezonden met partner en 2 kinderen....  ben je dan je kinderbijslag kwijt...  of wordt dit vergoed in de buitenlandtoelage of werk je op de ambassade op Nederlands grondgebied?

Lex

Citaat van: Tanker op 30/09/2011 | 22:28 uur
Goede zaak, kinderbijslag moet eigenlijk alleen gelden voor kinderen die in Nederland wonen....
Dus ..... gezinnen die worden uitgezonden namens de overheid/het bedrijfsleven hebben er ook geen recht op?

Tanker

Citaat van: onderofficier op 30/09/2011 | 21:34 uur
Kinderbijslag niet meer te krijgen buiten EU

DEN HAAG -  Het kabinet maakt het voor ouders onmogelijk om nog kinderbijslag of kindgebonden budget te ontvangen als ze zijn verhuisd naar een land buiten de Europese Unie. Vanaf uiterlijk 2014 komen alleen nog ouders met kinderen die in Nederland of de Europese Unie wonen in aanmerking voor deze toeslagen

De ministerraad stemde vrijdag in met een voorstel daarover van minister Henk Kamp van Sociale Zaken. Voor de wijziging moeten wel bilaterale verdragen met een aantal landen worden aangepast.

De meeste kinderbijslag en kindgebonden budget buiten de Europese Unie gaat naar Marokko, Turkije, Egypte, de Verenigde Staten en Suriname. Het stopzetten van de export van deze toeslagen leidt tot een besparing in 2014 van 3 miljoen euro en in 2015 en 2016 van jaarlijks 6 miljoen euro.

Voor zeven landen, waarmee verdragen nog niet waren geratificeerd, wordt de uitkering van de kindertoelagen al per 1 juli volgend jaar stopgezet. Het gaat onder meer om Brazilië, Gambia en Mexico.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/arbeid/10651298/__Kinderbijslag_niet_buiten_EU__.html?p=1,1

Goede zaak, kinderbijslag moet eigenlijk alleen gelden voor kinderen die in Nederland wonen.....

onderofficier

#11
Kinderbijslag niet meer te krijgen buiten EU

DEN HAAG -  Het kabinet maakt het voor ouders onmogelijk om nog kinderbijslag of kindgebonden budget te ontvangen als ze zijn verhuisd naar een land buiten de Europese Unie. Vanaf uiterlijk 2014 komen alleen nog ouders met kinderen die in Nederland of de Europese Unie wonen in aanmerking voor deze toeslagen

De ministerraad stemde vrijdag in met een voorstel daarover van minister Henk Kamp van Sociale Zaken. Voor de wijziging moeten wel bilaterale verdragen met een aantal landen worden aangepast.

De meeste kinderbijslag en kindgebonden budget buiten de Europese Unie gaat naar Marokko, Turkije, Egypte, de Verenigde Staten en Suriname. Het stopzetten van de export van deze toeslagen leidt tot een besparing in 2014 van 3 miljoen euro en in 2015 en 2016 van jaarlijks 6 miljoen euro.

Voor zeven landen, waarmee verdragen nog niet waren geratificeerd, wordt de uitkering van de kindertoelagen al per 1 juli volgend jaar stopgezet. Het gaat onder meer om Brazilië, Gambia en Mexico.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/arbeid/10651298/__Kinderbijslag_niet_buiten_EU__.html?p=1,1
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Het ligt er volgens mij toch aan wat voor een verdrag er is.

Sommige verdragen werken rechtstreeks, anderen worden in de wet opgenomen door het maken van nieuwe wetten met daarin de afgesproken zaken. En een EU-verdrag is eigenlijk geen verdrag maar wetgeving van bovenaf.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Mourning

Niet echt mijn gebied, maar voor zover ik weet staan geratificeerde internationale verdragen gewoon boven de geldende Nederlandse regels.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 23/12/2010 | 09:11 uur
maar in de grondwet is gewoon opgenomen dat internationale verdragen boven de wet staan.

http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnd9dqjxze

Nou, dat lees ik dan net even wat anders. Onder meer door de passage:

"In eenvoudig Nederlands

Soms moeten burgers zich houden aan regels in verdragen van internationale organisaties. Die regels zijn pas geldig als de regering ze aan iedereen heeft bekendgemaakt."


Verder wordt er vermeld dat voornoemde verdragsregels niet worden opgenomen in de grondwet. Dat wil m.i. niet zeggen dat ze dan BOVEN de wet staan.  ;)

cabez

Toen ik werd uitgezonden naar de west in 2001 had ik geen problemen met de kinderbijslag.
Sommige andere collega's moesten hemel en aarde bewegen om de kinderbijslag te mogen behouden.
Wat ik heden wel weet is dat je alleen maar recht hebt op kinderbijslag als je ook belastingplichtig bent in NL,aangezien ik dat heden niet meer ben heb ik ook geen recht meer op KB.
Het houd dan dus in dat deze lieden dus een uitkering zullen moeten krijgen in NL willen zij aanspraak mogen houden op KB.
Ik vrees dat Kamp een hoop blabla heeft en goedkoop probeert te scoren,al ben ik het wel met hem eens hierover.

KapiteinRob

Citaat van: www.nu.nl op 22/12/2010 | 23:09 uur
In het regeerakkoord is afgesproken dat de export van uitkeringen naar landen buiten de Europese Unie vanaf 1 januari 2012 aan banden wordt gelegd.

Citaat van: www.nu.nl op 22/12/2010 | 23:09 uur
De minister wil de export van de kinderbijslag en het kindgebonden budget per 1 januari 2014 stoppen.

Dus waarom wachten tot 2014, minister Kamp? Houdt u lekker aan het regeerakkoord.......

Tanker

#5
Natuurlijk, had je dan wat anders gedacht ?

Alles en iedereen is inmiddels belangrijker als de eigen bevolking, daarom mogen we doorwerken tot 67 jaar (zal wel 75 zijn over een jaar of 30).
Worden banken gered van onze belastingcenten en tegenwoordig zelfs complete landen waar de bevolking op hun 52e al met pensioen kunnen gaan en waar overheden aan creatief boekhouden doen.

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat hele Eurofiele gedoe is gewoon door onze strot geramd met die *** € er bij, en niemand is in opstand gekomen.

Zijn wij nou allemaal zo tam in Nederland, om in termen van JeePee te spreken waar is de VOC mentaliteit gebleven ?


onderofficier

Citaat van: Tanker op 22/12/2010 | 23:14 uur
Gelul met verdragen ook altijd.... :'(

De buitenlandse verdragen schijnen belangrijker te zijn dan je eigen bevolking.......................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.