Cougar traint bij nacht op Hr. Ms. Rotterdam

Gestart door Ace1, 04/02/2011 | 17:04 uur

agentdreutel

Citaat van: Kapitein Rob op 05/02/2011 | 01:27 uur
Citaat van: Ace1 op 04/02/2011 | 17:04 uur
Daarnaast leerde technisch personeel van het amfibisch transportschip de rotorbladen van de helikopter in te klappen om hem in de scheepshangaar te kunnen stallen.

Sinds wanneer houdt de TD van het schip zich hier mee bezig? Ergo, ik geloof we (weer eens) geen snars van. Als een Lynx mee op safari gaat, gaat er een onderhoudsteam van MVKK mee. En nu gaat de MINDEF-site ons wijsmaken dat een voor niet langer dan 2 dagen ingescheepte Cougar het TD-personeel van de RDAM aan de heli gaat zitten? Duhuh......
We weten inmiddels wel dat de defensie-redacteuren de plank wel eens misslaan. In dit geval zal het wel gaan om technisch personeel van 300sq die, net zoals technisch personeel van 860sq, aan boord van de RDAM was geembarkeerd.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 04/02/2011 | 17:04 uur
Daarnaast leerde technisch personeel van het amfibisch transportschip de rotorbladen van de helikopter in te klappen om hem in de scheepshangaar te kunnen stallen.

Sinds wanneer houdt de TD van het schip zich hier mee bezig? Ergo, ik geloof we (weer eens) geen snars van. Als een Lynx mee op safari gaat, gaat er een onderhoudsteam van MVKK mee. En nu gaat de MINDEF-site ons wijsmaken dat een voor niet langer dan 2 dagen ingescheepte Cougar het TD-personeel van de RDAM aan de heli gaat zitten? Duhuh......

Lex

Citaat van: Elzenga op 04/02/2011 | 18:41 uur
Ergens in de hangaar dan? Tja...misschien worden de ironische reacties een beetje too much...maar ja...MinDef&Regering maken het er toch echt zelf na...
We zullen het op 10 februari te weten komen. Dan is de ceremoniële binnenkomst in Willemstad.  ;)

Elzenga

Citaat van: Lex op 04/02/2011 | 18:28 uur
Volgens opgave door MINDEF is er dus een Lx mee.  8)
Ergens in de hangaar dan? Tja...misschien worden de ironische reacties een beetje too much...maar ja...MinDef&Regering maken het er toch echt zelf na...

Lex

Citaat van: Elzenga op 04/02/2011 | 18:09 uur
OMG....het is nog erger dus dan ik al vermoedde... :sick:
Het is wel opvallend dat enige minuten voordat dit bericht op de site van Mindef werd geplaatst, ik hetzelfde antwoord kreeg nav een vraagstelling hierover gedaan op 31 januari 2011.
Volgens opgave door MINDEF is er dus een Lx mee.  8)

Elzenga

Citaat van: dudge op 04/02/2011 | 17:09 uur
ohh, dus de Cougar is helemaal niet mee  :glare:
OMG....het is nog erger dus dan ik al vermoedde... :sick:

Lex


Ace1

Helikopterbemanningen hebben met hun Cougar-transporthelikopter afgelopen week 's nachts maritieme acties getraind vanaf Hr. Ms. Rotterdam.

De militairen van het Defensie Helikopter Commando oefenden onder meer het veilig optillen en neerzetten van externe ladingen. Daarnaast leerde technisch personeel van het amfibisch transportschip de rotorbladen van de helikopter in te klappen om hem in de scheepshangaar te kunnen stallen.

Dekkwalificatie Cougar-bemanning
Dankzij de training beschikt de Koninklijke Luchtmacht over 4 nieuwe vlieginstructeurs, 1 gezagvoerder en 1 loadmaster die dag en nacht maritieme operaties kunnen uitvoeren vanaf een zogenoemd Landing Platform Dock, het type marineschip waartoe de Rotterdam behoort.

Antidrugsoperaties
Hr. Ms. Rotterdam vertrok afgelopen zondag vanuit Nederland met de Cougar aan boord. Ter hoogte van Groot-Brittannië verliet de Cougar het schip en vloog het naar zijn thuisbasis, 300 Squadron op Vliegbasis Gilze-Rijen. Het marineschip vaart voor antidrugsoperaties door naar het Caraïbisch Gebied.

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2011/02/04/46178471/Cougar_traint_bij_nacht_op_Hr_Ms_Rotterdam