VBM|NOV gaat overleg met Defensie stopzetten

Gestart door -Peter-, 27/06/2003 | 16:49 uur

-Peter-


De (grootste) Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV zal het overleg met Defensie opschorten. De bonden overleggen al enige tijd met Defensie over het opstellen van een 'Sociaal Beleidskader' (SBK). Tot nu toe is Defensie nog niet erg scheutig geweest met het doen van toezeggingen. Zo is Defensie zeer terughoudend met het treffen van regelingen die burgers en militairen in staat stellen om, met behoud van een aanvaardbaar inkomen, vroegtijdig vrijwillig de organisatie te verlaten.

"De uitlatingen van minister Kamp afgelopen zondag versterken de onzekerheid voor onze leden. Eerst willen we duidelijkheid. Pas dan is het zinvol om verder te onderhanden over het SBK. Dan weten we welke maatregelen er nodig zijn om de ernstigste gevolgen te ondervangen. Ik roep de collega-bonden op om ook het overleg op te schorten. Ik wil zo snel mogelijk duidelijkheid voor mijn leden", zegt een getergde Jean Debie, voorzitter van de VBM|NOV.

[bron: www.vbmnov.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...