Reeën doodgeschoten op Vliegbasis Eindhoven

Gestart door Ace1, 03/03/2011 | 20:06 uur

Lex

Reeën op vliegbasis doodgeschoten

EINDHOVEN - Een roedel van twaalf reeën op het terrein van de vliegbasis Eindhoven is afgeschoten.

Dat is voor 15 maart gebeurd, zo werd dinsdagavond bekend in een vergadering van de Eindhovense raadscommissie Maatschappij en Cultuur.

Een woordvoerder van de gemeente bevestigde een bericht hierover op de website van het Eindhovens Dagblad.

Het afschieten gebeurde op verzoek van het ministerie van Defensie. Aanleiding is een botsing op 3 januari tussen een vliegtuig en een ree. Defensie nam de beslissing wegens de vliegveiligheid.

''De botsing in januari was tijdens het taxiën. Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het opstijgen of dalen gebeurt'', aldus een woordvoerder van de Koninklijke Luchtmacht destijds.

© ANP 
Uitgegeven: 5 april 2011 23:22
Laatst gewijzigd: 5 april 2011 23:22

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 06/03/2011 | 11:28 uur
Dat hele kut-kreta kunnen ze voor mijn part in hun r33t douwen.

In plaats van "SMI de" was "Lompe" wellicht een betere voornaam geweest voor "Boer".

Citaat van: SMI de Boer op 06/03/2011 | 11:28 uur
We zijn allemaal postduiven weetje, en eenmaal onderweg naar huis heb ik wel wat beters te doen dan me daar een delirium zuipen

Precies, ik heb ook met enige regelmaat geroepen dat deze geldverslindende idioterie helemaal niet nodig is. Maar wat het te maken heeft met het topic?

SMI de Boer

Citaat van: Enforcer op 06/03/2011 | 11:03 uur
Citaat van: dudge op 04/03/2011 | 00:58 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 03/03/2011 | 22:57 uur
Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 22:46 uur
KL-er weet echt wel dat er passagiersvliegtuigen landen:  deze gemiddelde is namelijk wel eens van Eindhoven vertrokken of voor een missie of voor een oefening

Ik vraag me af hoeveel van de KL-collega's er ooit vanaf Eindhoven zijn vertrokken dat je kan zeggen dat "de gemiddelde KL-er" wel eens daarvandaan is vertrokken....  ;)

Ik denk veel. De meeste zijn wel op oefening geweest in het buitenland. Ook zijn de meeste vluchten naar Afghanistan van daar uit vertrokken. En ja, zelfs ik als reserve landmachter ben er twee keer vertrokken. Lijkt me een waar te maken uitspraak.

Hoe was Kreta?  :-*

Dat hele kut-kreta kunnen ze voor mijn part in hun r33t douwen. We zijn allemaal postduiven weetje, en eenmaal onderweg naar huis heb ik wel wat beters te doen dan me daar een delirium zuipen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: dudge op 04/03/2011 | 00:58 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 03/03/2011 | 22:57 uur
Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 22:46 uur
KL-er weet echt wel dat er passagiersvliegtuigen landen:  deze gemiddelde is namelijk wel eens van Eindhoven vertrokken of voor een missie of voor een oefening

Ik vraag me af hoeveel van de KL-collega's er ooit vanaf Eindhoven zijn vertrokken dat je kan zeggen dat "de gemiddelde KL-er" wel eens daarvandaan is vertrokken....  ;)

Ik denk veel. De meeste zijn wel op oefening geweest in het buitenland. Ook zijn de meeste vluchten naar Afghanistan van daar uit vertrokken. En ja, zelfs ik als reserve landmachter ben er twee keer vertrokken. Lijkt me een waar te maken uitspraak.

Hoe was Kreta?  :-*

SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 04/03/2011 | 09:20 uur
Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 22:32 uurHoezo een boswachter en een gezinnetje met een kind op Defensieterrein? :crazy:
Oh, dat is niets bijzonders hoor. We hebben al onze oefenterreinen al aan MilieuDefensie afgestaan. Op Marnewaard hebben de wandelaars, fietsers en oeverzwaluwen ook al voorrang op de oefenende eenheden, dus moet je niet gek opkijken als vliegvelden straks ook stilte-/wandelgebieden worden....  :sick:

Eindhoven Airport loopt al vol met burgers, en kijk es 150 meter verderop op de oirschoitse heide
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 22:32 uurHoezo een boswachter en een gezinnetje met een kind op Defensieterrein? :crazy:
Oh, dat is niets bijzonders hoor. We hebben al onze oefenterreinen al aan MilieuDefensie afgestaan. Op Marnewaard hebben de wandelaars, fietsers en oeverzwaluwen ook al voorrang op de oefenende eenheden, dus moet je niet gek opkijken als vliegvelden straks ook stilte-/wandelgebieden worden....  :sick:

SMI de Boer

Citaat van: Nikehercules op 04/03/2011 | 01:09 uur
Citaat van: dudge op 04/03/2011 | 00:58 uur
En ja, zelfs ik als reserve landmachter ben er twee keer vertrokken.

Geld ook voor mij, naja  keertje dan.
incl de flash-visits zo'n 15 keer. Maar ook een paar keer van Straubing of Bogen of hoe dat gat heet...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: dudge op 04/03/2011 | 00:58 uur
En ja, zelfs ik als reserve landmachter ben er twee keer vertrokken.

Geld ook voor mij, naja  keertje dan.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 22:46 uur
KL-er weet echt wel dat er passagiersvliegtuigen landen:  deze gemiddelde is namelijk wel eens van Eindhoven vertrokken of voor een missie of voor een oefening

Ik vraag me af hoeveel van de KL-collega's er ooit vanaf Eindhoven zijn vertrokken dat je kan zeggen dat "de gemiddelde KL-er" wel eens daarvandaan is vertrokken....  ;)

onderofficier

Citaat van: Ros op 03/03/2011 | 22:34 uur

Ik heb voor het gemak een F16 als voorbeeld genomen. Om alle opties er bij te slepen...........ik dacht, zal het voor de KL'ers niet te ingewikkeld maken.  ;)

Eindhoven is geen F-16 veld dus het voorbeeld was niet helemaal goed gekozen

en de gemiddelde KL-er weet echt wel dat er passagiersvliegtuigen landen:  deze gemiddelde is namelijk wel eens van Eindhoven vertrokken of voor een missie of voor een oefening
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 21:20 uur
Citaat van: Ros op 03/03/2011 | 21:11 uur
Het gaat om het proces. Tijdens het opstijgen of dalen/landen is een point of no return........het proces kan niet meer afgebroken worden. En als er dan een Bambi op de baan aan de wandel is heb je te maken met een gigantische crash met de mogelijke dood van de vlieger als gevolg.

Dat er passagiers of andere crewleden bij een crash ook mogelijk dood kunnen gaan is niet zo erg?  :glare: 
Daar op Eindhoven voornamelijk passagierstoestellen landen zowel civiel als militair     (detail)

Ik heb voor het gemak een F16 als voorbeeld genomen. Om alle opties er bij te slepen...........ik dacht, zal het voor de KL'ers niet te ingewikkeld maken.  ;)

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 03/03/2011 | 22:16 uur
Citaat van: Ace1 op 03/03/2011 | 21:46 uur

Waarom jagers daarvoor inhuren, dit is juist een goede schietoefening voor Defensie personeel op levende doelen, men doet zo tenminste ervaring op :devil:

De infanterist: Ah, een hert.. Pang, hebbes.... nog een! Pang, ook exit... Hey, de boswachter... Pang, toedeledokie... Oh, een gezinnetje met een kind.. Pang pang pang...

Neeeh, laat Demian maar thuis. Dit is voor jagers leuk

Hoezo een boswachter en een gezinnetje met een kind op Defensieterrein? :crazy:

Ace1

Overigens is Reeën vlees eten een trend tegenwoordig als Defensie het een beetje slim speelt kan men erop verdienen ;)

Laurens

Citaat van: SMI de Boer op 03/03/2011 | 22:17 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 03/03/2011 | 22:13 uur
Citaat van: onderofficier op 03/03/2011 | 21:51 uur
zal dan een gemiddelde luchtmachter een hert kunnen raken?

Ach, ze hebben wellicht ervaring opgedaan met het schieten van een bok?  :devil:

die admeur bij ons schiet uit zijn sloffen als ik me declaraties inlever

;D