Vrouwelijke militair (18) mishandeld door collega's

Gestart door A.J., 05/04/2011 | 10:46 uur

marieke92

Als het goed is zijn er een aantal ontslagen en enkele van de functie ontheven. Dat meisje is zelf uit defensie gestapt.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 21/06/2011 | 21:00 uur
Heeft iemand hier nog wat van gehoord? 

Een maatje van me zit in diezelfde Cie, hij wist te vertellen dat daar ook een opc het veld heeft kunnen ruimen omdat deze het verzwegen had voor de pc.

Ofzoiets, want ik had al de nodige Jupiler achterover getikt.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 21/06/2011 | 21:00 uur
Heeft iemand hier nog wat van gehoord? 

Jij zit dichter bij het vuur dan mij... Maar ik heb er niets meer over gehoord. Mijn god, ik wist niet eens meer dat ik de topicstarter was...

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Laurens


SMI de Boer

Citaat van: Lex op 07/04/2011 | 18:19 uur
Zeven militairen geschorst vanwege pesterijen

OIRSCHOT - Zeven van de tien militairen van legerplaats Oirschot, die afgelopen week zijn aangehouden voor de mishandeling en vrijheidsberoving van een 18-jarige vrouwelijke collega, zijn per direct geschorst.

Defensie gaat verder met het onderzoek. Drie van de aangehouden militairen treft geen blaam. Dat heeft een woordvoerder van Defensie donderdag gezegd.

De zaak kwam aan het rollen nadat de vrouwelijke militair zich ziek had gemeld. In gesprekken met haar commandant kwamen de structurele pesterijen naar boven. De commandant deed aangifte, waarna de Koninklijke Marechaussee een onderzoek is begonnen.

Alle militairen en het slachtoffer maken deel uit van dezelfde eenheid. Wie van de tien militairen nog verdacht is, wil de woordvoerder niet kwijt.

© ANP 
Uitgegeven: 7 april 2011 18:13
Laatst gewijzigd: 7 april 2011 18:13

Waarom moet ik aan Zeekadet denken?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 06/04/2011 | 17:31 uur
Citaat van: Laurens op 06/04/2011 | 13:50 uur
Volgens mij is strafblad tegenwoordig gewoon exit.

voor iedereen ? ;)

Nondeju, ik heb helemaal geen strafblad  :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Zeven militairen geschorst vanwege pesterijen

OIRSCHOT - Zeven van de tien militairen van legerplaats Oirschot, die afgelopen week zijn aangehouden voor de mishandeling en vrijheidsberoving van een 18-jarige vrouwelijke collega, zijn per direct geschorst.

Defensie gaat verder met het onderzoek. Drie van de aangehouden militairen treft geen blaam. Dat heeft een woordvoerder van Defensie donderdag gezegd.

De zaak kwam aan het rollen nadat de vrouwelijke militair zich ziek had gemeld. In gesprekken met haar commandant kwamen de structurele pesterijen naar boven. De commandant deed aangifte, waarna de Koninklijke Marechaussee een onderzoek is begonnen.

Alle militairen en het slachtoffer maken deel uit van dezelfde eenheid. Wie van de tien militairen nog verdacht is, wil de woordvoerder niet kwijt.

© ANP 
Uitgegeven: 7 april 2011 18:13
Laatst gewijzigd: 7 april 2011 18:13

SMI de Boer

#26
Citaat van: A.J. op 06/04/2011 | 16:42 uur
Hij die komt uit Oirschot, Deurne, Venlo, Aalburg, Den Haag, Rheden, Eersel en Steenbergen en Maasdijk
weet dat hij komt uit 9 plaatsen tegelijk.

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: A.J. op 06/04/2011 | 18:10 uur
Zoiets?

Auch, ik hoop van niet. Straks gezamenlijk bezoekje met z'n alle aan de slager :'(

A.J.

Citaat van: Laurens op 06/04/2011 | 18:01 uur

Althans dat is bij het gedeelte van Defensie waar ik werk werkte zo  ;)

Kan zijn dat er bij de andere onderdelen iets coulanter mee wordt omgegaan.

Zoiets?

Laurens

Citaat van: onderofficier op 06/04/2011 | 17:31 uur
Citaat van: Laurens op 06/04/2011 | 13:50 uur
Volgens mij is strafblad tegenwoordig gewoon exit.
voor iedereen ? ;)

Althans dat is bij het gedeelte van Defensie waar ik werk zo  ;)

Kan zijn dat er bij de andere onderdelen iets coulanter mee wordt omgegaan.

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Meer militairen vast na mishandeling collega

OIRSCHOT - De Koninklijke Marechaussee heeft dinsdag en woensdag nog zes militairen van legerbasis Oirschot aangehouden voor de mishandeling en vrijheidsberoving van een 18-jarige vrouwelijke collega.

Onder de arrestanten zijn ook twee leidinggevenden. Zij worden ervan verdacht geen maatregelen te hebben genomen, hoewel ze op de hoogte waren van de strafbare feiten. Maandag werden al drie mannen aangehouden. 

De marechaussee begon een onderzoek, nadat het slachtoffer aangifte had gedaan. Meerdere collega's zouden haar sinds september op de kazerne structureel met pesterijen hebben lastiggevallen.

Alle negen verdachten en het slachtoffer maken deel uit van dezelfde eenheid. Woensdag zaten nog drie mannen vast. De leeftijd van de verdachten varieert van 18 tot 25 jaar. Ze komen uit Oirschot, Deurne, Venlo, Aalburg, Den Haag, Rheden, Eersel en Steenbergen.

nu.nl

Laurens

Volgens mij is strafblad tegenwoordig gewoon exit.