China's strategie voor regionale dominantie

Gestart door dudge, 27/04/2011 | 14:12 uur

Elzenga

Citaat van: dudge op 21/06/2011 | 19:37 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/06/2011 | 19:32 uur
Citaat van: Ace1 op 21/06/2011 | 17:01 uur
Misschien kunnen de Nederlandse baggeraars op kosten van de EU een kunstmachtig eiland aanleggen voor een luchtmacht en marine basis
Ik vraag me af hoe diep de Indische Oceaan gemiddeld is in internationale wateren.......

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Ocean


"The average depth of the ocean is 3,890 m (12,762 ft)"

We kunnen vast wel ergens vinden waar het de helft is  :lol:
ergens in de midden...waar dus de bergrug loopt die op zijn "toppen" dus atollen als die van de Maldiven en Diego Garcia e.d. vormt. Met enkele landwinprojecten daar (waar natuurlijk fel verzet tegen zal komen vanuit de natuurvriendenhoek) zou mogelijk ook het eigendoms- en terugkeergeschil over Diego Garcia opgelost kunnen worden dan...

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 21/06/2011 | 17:01 uur
Misschien kunnen de Nederlandse baggeraars op kosten van de EU een kunstmachtig eiland aanleggen voor een luchtmacht en marine basis

Ik vraag me af hoe diep de Indische Oceaan gemiddeld is in internationale wateren.......

Ace1

Misschien toch eens met de Maldiven onderhandelen of we op een onbewoond eiland een vlieg basis en marine basis mogen bouwen?


Ace1

Citaat van: jurrienvisser op 21/06/2011 | 17:11 uur
Citaat van: Ace1 op 21/06/2011 | 17:01 uur
Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 16:09 uur
Jammer dat "Diego Garcia" aan de Amerikanen is uitgeleend door de Britten. Zo'n soort basis zou de EU daar ook moeten hebben vind ik. Zodat eventuele EU-eskaders niet afhankelijk zijn van landen in de regio om een haven aan te doen voor onderhoud e.d. Misschien moet Nederland eens bij de Maldiven informeren of zij nog hulp en advies kunnen gebruiken in hun bescherming tegen het water..in ruil voor een basis daar. Oeps..is een (streng) Islamitisch land...gaat Wilders niet goed vinden. Dan als oud-kolonisator aankloppen bij Sri Lanka?...dammm daar hebben de Chinezen al voet aan de grond gezet (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6207487.ece)...nou nog even verder puzzelen dus..

Misschien kunnen de Nederlandse baggeraars op kosten van de EU een kunstmachtig eiland aanleggen voor een luchtmacht en marine basis of op een onbewoond eiland een luchtmacht en marine basis aanleggen?

http://www.beleggersbelangen.nl/redactieblog/2010/10/baggeraars-gaan-moeilijke-tijd-tegemoet-34507

Hollabds glorie.... lijkt een goed idee.

De baggeraars hebben ervaring met eilanden aanleggen voor de kust van Japan  werd een eiland aangelegd waarop een vliegveld is gebouwd en het eiland waarop het nieuwe vliegveld van Hong Kong is gebouwd is ook gebaggerd. Bij Dubai waren ze ook bezig met eilanden aan het aanleggen

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#21
Citaat van: Ace1 op 21/06/2011 | 17:01 uur
Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 16:09 uur
Jammer dat "Diego Garcia" aan de Amerikanen is uitgeleend door de Britten. Zo'n soort basis zou de EU daar ook moeten hebben vind ik. Zodat eventuele EU-eskaders niet afhankelijk zijn van landen in de regio om een haven aan te doen voor onderhoud e.d. Misschien moet Nederland eens bij de Maldiven informeren of zij nog hulp en advies kunnen gebruiken in hun bescherming tegen het water..in ruil voor een basis daar. Oeps..is een (streng) Islamitisch land...gaat Wilders niet goed vinden. Dan als oud-kolonisator aankloppen bij Sri Lanka?...dammm daar hebben de Chinezen al voet aan de grond gezet (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6207487.ece)...nou nog even verder puzzelen dus..

Misschien kunnen de Nederlandse baggeraars op kosten van de EU een kunstmachtig eiland aanleggen voor een luchtmacht en marine basis of op een onbewoond eiland een luchtmacht en marine basis aanleggen?

http://www.beleggersbelangen.nl/redactieblog/2010/10/baggeraars-gaan-moeilijke-tijd-tegemoet-34507

Hollands glorie.... lijkt een goed idee.

Ace1

#20
Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 16:09 uur
Jammer dat "Diego Garcia" aan de Amerikanen is uitgeleend door de Britten. Zo'n soort basis zou de EU daar ook moeten hebben vind ik. Zodat eventuele EU-eskaders niet afhankelijk zijn van landen in de regio om een haven aan te doen voor onderhoud e.d. Misschien moet Nederland eens bij de Maldiven informeren of zij nog hulp en advies kunnen gebruiken in hun bescherming tegen het water..in ruil voor een basis daar. Oeps..is een (streng) Islamitisch land...gaat Wilders niet goed vinden. Dan als oud-kolonisator aankloppen bij Sri Lanka?...dammm daar hebben de Chinezen al voet aan de grond gezet (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6207487.ece)...nou nog even verder puzzelen dus..

Misschien kunnen de Nederlandse baggeraars op kosten van de EU een kunstmachtig eiland aanleggen voor een luchtmacht en marine basis of op een onbewoond eiland een luchtmacht en marine basis aanleggen?

http://www.beleggersbelangen.nl/redactieblog/2010/10/baggeraars-gaan-moeilijke-tijd-tegemoet-34507

Elzenga

Citaat van: dudge op 21/06/2011 | 16:20 uurDe Fransen hebben Reunion, dat is dan nog samen met Djibouti het dichste in de buurt, vanaf deze kant. En Diego Garcia kunnen we toch ook aanleggen? Of hebben de VS het geleased als een US-only base?
Reunion is een mogelijkheid...genoeg voorzieningen...maar ligt inderdaad flink uit de buurt (zij het weer niet voor de route rond Afrika). Diego Garcia lijkt me stevig in handen van de Amerikanen. Kunnen we natuurlijk voorlopig ook terecht indien nodig...maar als de belangen in de toekomst wat meer uit elkaar gaan lopen...is het misschien verstandiger als EU zelf een locatie te hebben. Officieel zou men de Amerikanen kunnen verzoeken te vertrekken, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, naast ook wel onwenselijk.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 16:09 uur
Jammer dat "Diego Garcia" aan de Amerikanen is uitgeleend door de Britten. Zo'n soort basis zou de EU daar ook moeten hebben vind ik. Zodat eventuele EU-eskaders niet afhankelijk zijn van landen in de regio om een haven aan te doen voor onderhoud e.d. Misschien moet Nederland eens bij de Maldiven informeren of zij nog hulp en advies kunnen gebruiken in hun waterbeheer...in ruil voor een basis daar. Oeps..is een (streng) Islamitisch land...gaat Wilders niet goed vinden. Dan als oud-kolonisator aankloppen bij Sri Lanka?...dammm daar hebben de Chinezen al voet aan de grond gezet (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6207487.ece)...nou nog even verder puzzelen dus..

1 kleine tsunamie en de Malidiven staan blank.... Wie weet dat idd Sri Laka enige mogelijkheden biedt,,, Madagascar is weer net te ver varen en in de Indonesche archipel vrees ik dat we niet echt welkom zijn...

Elzenga

#17
Jammer dat "Diego Garcia" aan de Amerikanen is uitgeleend door de Britten. Zo'n soort basis zou de EU daar ook moeten hebben vind ik. Zodat eventuele EU-eskaders niet afhankelijk zijn van landen in de regio om een haven aan te doen voor onderhoud e.d. Misschien moet Nederland eens bij de Maldiven informeren of zij nog hulp en advies kunnen gebruiken in hun bescherming tegen het water..in ruil voor een basis daar. Oeps..is een (streng) Islamitisch land...gaat Wilders niet goed vinden. Dan als oud-kolonisator aankloppen bij Sri Lanka?...dammm daar hebben de Chinezen al voet aan de grond gezet (http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article6207487.ece)...nou nog even verder puzzelen dus..

Elzenga

Citaat van: ARM-WAP op 21/06/2011 | 13:31 uur
Wat betreft het "EU-eskader" zal het wel bij een drom/voorstel op papier blijven...
Ik heb nog steeds goede hoop dat die er uiteindelijk wel zal gaan komen...en ook die kant op zal gaan. Aan de ene kant zijn er namelijk mensen die in "slaap sukkelen" of hun kop in het zand steken voor wat er in de wereld gebeurd..en o.a. defensie afbreken. Aan de andere kant zijn er ook mensen die juist steeds wakkerder worden en steeds luider waarschuwen voor wat er gebeurd...en ik ben van plan een hele luidde op dat gebied te worden...en hoop dat er veel meer dat gaan doen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#15
Citaat van: ARM-WAP op 21/06/2011 | 13:31 uur
Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 13:23 uur
Ik maak me niet zo'n zorgen over die Chinese carrier(s). Gezien de groeiende positie en belangen van China vind ik dat wel begrijpelijk. Ik maak me dus veel meer zorgen over de ontwikkelingen hier in Europa/EU op dit vlak. Zeker gezien de kwetsbare aanvoerroutes van en naar Europa/EU. Waar blijft trouwens dat EU-eskader richting de Zuid-Chinese Zee?!
Nog niet zo (heel) lang geleden had je bv de Royal Navy, Marine Nationale en zelfs de KM die op "Asian tour" ging om er o.a. de eigen schepen te promoten (tot in Australië toe).
Van die Nationale Eskaders en Schoolcampagnes blijft (bijna) niets meer over.
De Fransen stellen het tegenwoordig met een tweetal schepen die een wereldreis doen en de Duitsers "beperken" zich ook tot Atlantische Oceaan (wel tot Zuid-afrika en dan de Oostkust van de Amerika's).
Wat betreft het "EU-eskader" zal het wel bij een drom/voorstel op papier blijven...
Wat de Chinezen doen is idd niet verbazend.

De KM ging in de jaren 80 en 90 met enige regelmaat met een eskader richting Oost of West, onder andere voor handelsreizen, Het eskader bestond dan veelal uit 4 schepen (2 S, 1 L of GW en een bevoorrader, soms aangevuld met een SSK zoals  tijdens Fairwind '90 richting Z Amerika en bijna allemaal voorzien van één of twee boord helies)
Maar ja... the good old days.

ARM-WAP

Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 13:23 uur
Ik maak me niet zo'n zorgen over die Chinese carrier(s). Gezien de groeiende positie en belangen van China vind ik dat wel begrijpelijk. Ik maak me dus veel meer zorgen over de ontwikkelingen hier in Europa/EU op dit vlak. Zeker gezien de kwetsbare aanvoerroutes van en naar Europa/EU. Waar blijft trouwens dat EU-eskader richting de Zuid-Chinese Zee?!
Nog niet zo (heel) lang geleden had je bv de Royal Navy, Marine Nationale en zelfs de KM die op "Asian tour" ging om er o.a. de eigen schepen te promoten (tot in Australië toe).
Van die Nationale Eskaders en Schoolcampagnes blijft (bijna) niets meer over.
De Fransen stellen het tegenwoordig met een tweetal schepen die een wereldreis doen en de Duitsers "beperken" zich ook tot Atlantische Oceaan (wel tot Zuid-afrika en dan de Oostkust van de Amerika's).
Wat betreft het "EU-eskader" zal het wel bij een drom/voorstel op papier blijven...
Wat de Chinezen doen is idd niet verbazend.

Elzenga

Ik maak me niet zo'n zorgen over die Chinese carrier(s). Gezien de groeiende positie en belangen van China vind ik dat wel begrijpelijk. Ik maak me dus veel meer zorgen over de ontwikkelingen hier in Europa/EU op dit vlak. Zeker gezien de kwetsbare aanvoerroutes van en naar Europa/EU. Waar blijft trouwens dat EU-eskader richting de Zuid-Chinese Zee?!

onderofficier

Citaat van: jurrienvisser op 21/06/2011 | 13:12 uur
Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 13:09 uur
Citaat van: telgraaf op 21/06/2011 | 12:40 uur
Chinees vliegdekschip gaat proefvaren

HONGKONG -  Het eerste vliegdekschip dat China heeft gebouwd, zal de komende weken gaan proefvaren. Dat meldde de Hongkong Commercial Daily dinsdag. Die krant meldde eerder ook het bestaan van het vliegdekschip.

Let er vooral even op welk plaatje de redactie erbij heeft geplaatst...hoe ironisch :(...wetende dat er van de getoonde Britse carriers waarschijnlijk 1 exit gaat of in de mottenballen.

Het was me al opgevallen... valt wederom onder de categorie "onkunde"

Je kan het onkunde noemen, maar er staat tegenwoordig bij elk artikel een foto.
Men had er even moeten onder zetten "foto van een Britse vliegdekschip"  

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

ARM-WAP

Citaat van: Elzenga op 21/06/2011 | 13:09 uur
Let er vooral even op welk plaatje de redactie erbij heeft geplaatst...hoe ironisch :(...wetende dat er van de getoonde Britse carriers waarschijnlijk 1 exit gaat of in de mottenballen.
:silent: