Bezuigingen bij de landmacht

Gestart door Daniel, 30/06/2003 | 20:12 uur

Charly

Wat dat betreft: Iemand nog bezig met een sollicitatie bij luchtmobiel? Iemand die weet wanneer dat weer mogelijk is..

Thor

In den beginne ging het hier over bezuinigingen bij de landmacht  ::)  ;)

D819

#32
Citaat van: Frank op 03/08/2003 | 00:37 uur
Citaat van: Reinaert op 02/08/2003 | 09:54 uur
Citaat van: Frank op 01/08/2003 | 00:28 uur
Citaat van: Marvin op 31/07/2003 | 23:31 uur
ik wandel regelmatig in noord belgië, en kan vaststellen dat de belgische provincies antwerpen en limburg bijna vast in nederlandse handen zijn...  8)  ... dus wie weet...  ;D

Ik weet toch niet hoor. Bijna de helft van het machtige  ;D Belgisch leger is gelegerd in de provincie Limburg (wellicht om al die Nederlanders in het oog te houden.

Dat klopt echt!

Die ongeloofelijk grote legerbases zijn indertijd vooral tegen Nederland gericht geweest. De tiendaagse veldtocht heeft indertijd toch indruk gemaakt.

Dat valt simpel te verklaren hoor. De meeste Belgische soldaten waren nog niet nuchter van de onafhankelijkheid te vieren toen de Nederlanders besloten om aan te vallen. Het ergste is nog dat door die nederlaag Nederlandse Limburgers, Brabanders en Zeeuwen van de ene dag op de andere allemaal HOLLANDERS zijn geworden. Best dat de Fransen er nog waren anders was ik er nu ook eentje en zat ik nu een Heineken te drinken.Brrr ;D ;)

Het klopt dat tot begin 20ste eeuw Nederland de grootste vijand was van België en dat ons leger vooral gericht was om onze Noorderburen (jullie dus) buiten te houden (wat uiteindelijk toch niet gelukt is  ;))

Ho ho! Brabanders zijn absoluut géén Hollanders ;)
De reden waarom Brabant niet bij Belgié wilde, is dat Brussel te dichtbij was.
Dan liever een ver bestuur in Den Haag.
Wat niet weet, wat niet deert ;)

En inderdaad, Heineken daar laten wij hier de Chemo kar voor komen ;)
Zwaar chemisch afval!
Ik drink graag Bavaria, Dommelsch is wat minder, maar een trappist van Westmalle, daar tuf ik ook niet in ;)


Frank

Citaat van: Reinaert op 02/08/2003 | 09:54 uur
Citaat van: Frank op 01/08/2003 | 00:28 uur
Citaat van: Marvin op 31/07/2003 | 23:31 uur
ik wandel regelmatig in noord belgië, en kan vaststellen dat de belgische provincies antwerpen en limburg bijna vast in nederlandse handen zijn...  8)  ... dus wie weet...  ;D

Ik weet toch niet hoor. Bijna de helft van het machtige  ;D Belgisch leger is gelegerd in de provincie Limburg (wellicht om al die Nederlanders in het oog te houden.

Dat klopt echt!

Die ongeloofelijk grote legerbases zijn indertijd vooral tegen Nederland gericht geweest. De tiendaagse veldtocht heeft indertijd toch indruk gemaakt.

Dat valt simpel te verklaren hoor. De meeste Belgische soldaten waren nog niet nuchter van de onafhankelijkheid te vieren toen de Nederlanders besloten om aan te vallen. Het ergste is nog dat door die nederlaag Nederlandse Limburgers, Brabanders en Zeeuwen van de ene dag op de andere allemaal HOLLANDERS zijn geworden. Best dat de Fransen er nog waren anders was ik er nu ook eentje en zat ik nu een Heineken te drinken.Brrr ;D ;)

Het klopt dat tot begin 20ste eeuw Nederland de grootste vijand was van België en dat ons leger vooral gericht was om onze Noorderburen (jullie dus) buiten te houden (wat uiteindelijk toch niet gelukt is  ;))

oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 02/08/2003 | 15:41 uur
schijnt een beetje een manisch depressief manneke geweest was die hoe dan ook niet van plan was terug te keren van de actie's tegen België

maja dat doet er niet zoveel toe propaganda zul je altijd houden in het oorlogsbedrijf (jessica lynch anyone?)
Tja, sinds Van Kinsbergen heeft de Marine weinig zeehelden meer gekend :(
Ik zou in ieder geval meteen de afschaffing van de naam van Van Speijk, en Doorman voor Nederlandse Marineschepen bewerkstelligen.
Zelf zou ik Hr. Ms. Horsman wel aardig vinden.

Ideale naam voor wat nu de Hr. Ms. Amsterdam heet.
Een bevoorradingsschip.

Horsman was de kapitein van een Nederlandse tanker, die het voor elkaar kreeg om een Japanse lichte kruiser onder vuur te nemen, en tot zinken te brengen.
En een andere lichte kruiser hinkend naar huis te laten strompelen.
Helaas is de kapitein in de strijd gesneuveld.
Voor meer details, zoek op "Ondina".


oud_zijde

schijnt een beetje een manisch depressief manneke geweest was die hoe dan ook niet van plan was terug te keren van de actie's tegen België

maja dat doet er niet zoveel toe propaganda zul je altijd houden in het oorlogsbedrijf (jessica lynch anyone?)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: Ton de Zwart op 02/08/2003 | 10:45 uur
Citaat van: Reinaert link=board=50;threadid=2091;start=15#msg9392

De tiendaagse veldtocht heeft indertijd toch indruk gemaakt.
Citaat

Ja, vooral om dat "wij" 'm verloren hebben, ondanks van Speyk....

Nee hoor, de Belgen speelden vals ;)
De Nederlandse troepen hebben niet verloren, maar men zag er niets in om een oorlog met de Fransen te gaan uitvechten.
De opzet was, dat België er toe gedwongen werd om in te binden aan de onderhandelingstafel.
En dat is zonder meer gelukt. Nederland hield voet bij stuk.
Zelf heb ik de lof die Van Speyk indertijd is toegezwaaid altijd zeer in twijfel getrokken.

Ton de Zwart

#26
Citaat van: Reinaert link=board=50;threadid=2091;start=15#msg9392

De tiendaagse veldtocht heeft indertijd toch indruk gemaakt.
Citaat

Ja, vooral om dat "wij" 'm verloren hebben, ondanks van Speyk....

D819

Citaat van: Frank op 01/08/2003 | 00:28 uur
Citaat van: Marvin op 31/07/2003 | 23:31 uur
ik wandel regelmatig in noord belgië, en kan vaststellen dat de belgische provincies antwerpen en limburg bijna vast in nederlandse handen zijn...  8)  ... dus wie weet...  ;D

Ik weet toch niet hoor. Bijna de helft van het machtige  ;D Belgisch leger is gelegerd in de provincie Limburg (wellicht om al die Nederlanders in het oog te houden.

Dat klopt echt!

Die ongeloofelijk grote legerbases zijn indertijd vooral tegen Nederland gericht geweest. De tiendaagse veldtocht heeft indertijd toch indruk gemaakt.

D819

Citaat van: Marvin op 31/07/2003 | 23:31 uur
ik wandel regelmatig in noord belgië, en kan vaststellen dat de belgische provincies antwerpen en limburg bijna vast in nederlandse handen zijn...  8)  ... dus wie weet...  ;D

Je moet daar niet al te licht over denken..
De Belgen nemen dat heus niet in dank af. De Nederlandse kolonies drijven de prijs van huizen omhoog, en de eigen Belgische jeugd heeft het nakijken.
De Nederlanders weten over het algemeen geen raad met de Belgen.
Het gezellig op de koffie is er bij hen niet bij.
Je komt nog niet met een peleton BBE'ers bij hun binnen.
De kroeg op de hoek is immers hun huiskamer.
Daar ontmoet je mensen.
Maar bega niet de fout, meteen het hoogste woord te hebben.
En begin vooral niet over politiek. Want dan ben je aangeschoten wild.

D819

#23
Citaat van: Ton de Zwart op 02/08/2003 | 00:06 uur
Het is wonderlijk om te zien dat de bevolking van een in oppervlakte, klein land als Nederland, zich zo kan verbreiden, als een scheutje olie op een stilstaand water.
Dat geldt niet alleen voor de stilzwijgende verovering van de grensgebieden, maar kijk eens wat je in de vakantietijd ziet in Europa en trouwens ook in de rest van de wereld.  Er is geen plek denkbaar zonder dat je Nederlanders tegen komt. In de verst afgelegen uithoeken, de meest wilde gebieden, van de Noordkaap tot Gibraltar, in Amerika, Azië, noem maar op.  Je vind ze letterlijk overal. Dat een volk zich zo enorm kan uitspreiden is echt heel vreemd.  Neem nu bv een land als België.  Dat is een iets kleiner maar toch enigszins vergelijkbaar land. Maar je komt Belgen echt niet zo vaak tegen als Nederlanders, op geen stukken na, en al helemaal niet als je wat verder van huis gaat. Rijd je door de Mojavewoestijn of wat voor Godvergeten oord dan ook, je komt absoluut Nederlanders tegen, maar Belgen?  Echt niet.  Wat zou daar nou voor verklaring voor zijn?.....

Nederlanders hebben in het buitenland de neiging om andere Nederlanders voor de voeten te lopen ;) Ook valt de Hollandse keelziekte die we taal noemen, in het buitenland ook extra op, omdat Nederlanders in het buitenland allemaal denken dat ze daar doof zijn ;)
Als Brabander zeg ik ook altijd tegen Fransen dat ik "Neerlandais" ben in plaats van het gebruikelijke "Hollandais".
Het is dan ook raadzaam om een Franse krant te kopen, en daar vooral in het begin even mee over de camping te lopen.
Dek vooral het kenteken van je auto af!
Zorg dat je de ANWB campinggids bij hebt.
Dan weet je ten minste welke campings je niet moet zijn ;)

Mensen met een donkere haardos ondervinden over het algemeen trouwens minder problemen om door Hollanders lastig gevallen te worden.
Als je problemen op wilt zoeken, zet dan vooral de wereldontvanger boven op je auto, met de herkenningsmelodie van de Nederlandse Wereldomroep hard aan.  Merck toch hoe sterck...
Overigens een Brabants lied, dat de Hollanders ingepikt hebbn ;)

Tja, Ton.. Om er eens serieus op in te gaan..
Nederlanders zijn net mieren. als er één een leuk plekje heeft gevonden, dan zitten er het volgend jaar meer, het jaar erop blijkt er ineens een zwembad op de camping te zijn, en staat er een bordje voor aan bij de receptie.
Complet... Wil gewoon zeggen...
Als je een leuke camping gevonden hebt, hou die dan ook geheim, eikel!!
Anders kan je het jaar erop weer gaan zoeken!

Ton de Zwart

#22
Het is wonderlijk om te zien dat de bevolking van een in oppervlakte, klein land als Nederland, zich zo kan verbreiden, als een scheutje olie op een stilstaand water.
Dat geldt niet alleen voor de stilzwijgende verovering van de grensgebieden, maar kijk eens wat je in de vakantietijd ziet in Europa en trouwens ook in de rest van de wereld.  Er is geen plek denkbaar zonder dat je Nederlanders tegen komt. In de verst afgelegen uithoeken, de meest wilde gebieden, van de Noordkaap tot Gibraltar, in Amerika, Azië, noem maar op.  Je vind ze letterlijk overal. Dat een volk zich zo enorm kan uitspreiden is echt heel vreemd.  Neem nu bv een land als België.  Dat is een iets kleiner maar toch enigszins vergelijkbaar land. Maar je komt Belgen echt niet zo vaak tegen als Nederlanders, op geen stukken na, en al helemaal niet als je wat verder van huis gaat. Rijd je door de Mojavewoestijn of wat voor Godvergeten oord dan ook, je komt absoluut Nederlanders tegen, maar Belgen?  Echt niet.  Wat zou daar nou voor verklaring voor zijn?.....

Marvin

Citaat van: Ton de Zwart op 31/07/2003 | 23:57 uur
Wel eens in Duitsland gewandeld, in de buurt van de Nederlandse grens?

yup, ongeveer dezelfde situatie.... de helft van de bezetting van Vlb Twenthe woont in Nordhorn (D) en omgeving, en als je langs de weg Nijmegen - Kleve rijdt, staan de 'te koop' borden bij de huizen in het Nederlands..!  :o
confused...? so am i....

Frank

Citaat van: Marvin op 31/07/2003 | 23:31 uur
ik wandel regelmatig in noord belgië, en kan vaststellen dat de belgische provincies antwerpen en limburg bijna vast in nederlandse handen zijn...  8)  ... dus wie weet...  ;D

Ik weet toch niet hoor. Bijna de helft van het machtige  ;D Belgisch leger is gelegerd in de provincie Limburg (wellicht om al die Nederlanders in het oog te houden al weet ik niet of ze de lokale Nederlandse Porches kunnen inhalen met hun 40 jaar oude Leopards  ;))