Windhond

Gestart door musadewindhond, 29/04/2011 | 17:38 uur

onderofficier

Iemand nog iets gehoord over deze zaak?

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Het enige wat betrokkene overtuigend heeft kunnen maken, is dat hij in het bezit is van een enorme duim...


...vol spannende verhalen!!

Met zijn talenten had 'ie beter (kinder)boeken kunnen gaan schrijven...

ZitStuk

Citaat van: irma op 18/01/2012 | 16:37 uur
Volgens de MIVD-agent, die ondermeer wapens leverde voor Nederlandse special forces, zou Peters hem hebben verraden door in Kabul opzichtig mensen te hebben gevraagd naar zijn achtergrond. Bovendien zou zij hebben rondbazuind dat I.A. werkzaam was voor de Nederlanders.

-sarcasme
sar` cas - me («Frans«Latijn) het
-woord sarcasmen bittere, bijtende spot; uiting daarvan
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

onderofficier

Hij is helemaal geen MIVD-agent zie maar het eerste bericht:   

Citaat van: musadewindhond op 29/04/2011 | 17:38 uur
De MIVD voelt zich niet verplicht Windhond te compenseren, zo veel is hem duidelijk. 'Ze vergeleken me met een bakker. Als die brood levert aan de MIVD, maakt hem dat ook geen medewerker van de organisatie. Ik antwoordde: welke bakker levert iedere maand vijftien auto's met bestaande maar niet te traceren kentekens? AK47? Raketwerpers? Ik was de logistieke ruggengraat van veel operaties.'

De Telegraaf gaat het steeds "spannender" maken..... en heeft hem benoemt tot medewerker van.........
Zal de bakker die de broodjes levert aan de Telegraaf op de loonlijst staan?        Of zullen ze ook gewoon betalen voor de geleverde diensten?            
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: ZitStuk op 18/01/2012 | 20:06 uur
Sinds wanneer moet een MIVD agent er aan te pas komen om buksen te leveren voor de SF? Die bellen toch gewoon zelf de fabriek om ze even te bestellen?

Volgens mij staat het helemaal niet vast dat I.A. een MIVD-agent was. En dat heeft-ie, wat mij betreft, in dit topic zeker niet overtuigend gebracht.

ZitStuk

Sinds wanneer moet een MIVD agent er aan te pas komen om buksen te leveren voor de SF? Die bellen toch gewoon zelf de fabriek om ze even te bestellen?
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

irma

Ombudsman hoort Mariko Peters
door Bart Olmer en Charles Sanders
AMSTERDAM -  GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters moet een verklaring afleggen bij de Ombudsman in een zaak die is aangespannen door een voormalige geheim agent van de MIVD. Die stelt dat zijn dekmantel en zakenimperium in de Afghaanse hoofdstad Kabul werden opgeblazen door loslippigheid van Mariko Peters.

EXCLUSIEF Illegale wapens voor leger

Het bureau van de Nationale Ombudsman bevestigt dat Mariko Peters binnenkort zal worden gehoord, evenals de toenmalig ambassadeur Martin de la Bey. Recent werd ook toenmalig eerste secretaris Mark Zellenrath gehoord door de ombudsman in de spionageaffaire.

Volgens de MIVD-agent, die ondermeer wapens leverde voor Nederlandse special forces, zou Peters hem hebben verraden door in Kabul opzichtig mensen te hebben gevraagd naar zijn achtergrond. Bovendien zou zij hebben rondbazuind dat I.A. werkzaam was voor de Nederlanders.

De parlementariër was in de periode waarin de 41-jarige geheim agent I.A. informatie over de Taliban verzamelde, plaatsvervangend chef de poste op de ambassade in Afghanistan. I.A. regelde meerdere geheime ontmoetingen tussen Talibanleiders en de Nederlandse overheid op de ambassade in Kabul, totdat dit na vijf gesprekken plots niet meer werd toegestaan vanuit Den Haag.

Het onderzoek naar de affaire door de Nationale Ombudsman duurt inmiddels al twaalf maanden. Zodra de ombudsman komt met een eindoordeel, start ex-geheim agent I.A. een rechtszaak tegen de Staat, waarin hij vijf miljoen euro schadevergoeding eist, omdat hij naar zijn zeggen door de ministeries van Defensie en Buitenlandse Zaken in de steek is gelaten. De dagvaarding ligt allang klaar, benadrukken I.A. en diens advocaat mr. Peter Reitsma.

Mariko Peters meent dat de ex-geheim agent volledig de weg kwijt is. ,,Begin 2006, in aanloop naar de Uruzgan-missie, boden allerlei vage figuren hun diensten aan op onze ambassade. Ik herinner mij niet dat de informatie van I.A. van enig nut voor ons was."

De ex-geheim agent heeft geluidstapes waarin inlichtingenmedewerkers en de allerhoogste juridische ambtenaren erkennen dat I.A. destijds clandestien wapens leverde voor Nederlandse commando*s. Opmerkelijk is overigens dat de Ombudsman recentelijk I.A. waarschuwde dat het onderzoek zou worden gestaakt, als de dagvaarding wordt uitgebracht tegen de Staat.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11326682/__Ombudsman_hoort_Mariko_Peters__.html
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Ros

J.W. = Jan Windhond..........wist je niet  ;D

onderofficier

Citaat van: irma op 25/10/2011 | 10:50 uur
Hierbij de, compleet nietszeggende, antwoorden op de kamervragen mbt dit onderwerp



Volgens mij gaan deze kamervragen niet over dit onderwerp  "windhond"  maar over inlichtingenofficier J.W.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Hierbij de, compleet nietszeggende, antwoorden op de kamervragen mbt dit onderwerp.


Antwoorden op de vragen van de leden Eijsink (PvdA) en Hachchi (D66) aan de minister van Defensie over het bericht waarin een ex-topagent onthult hoe hij in de Midden-Oosten door de MIVD werd geofferd (ingezonden 7 oktober 2011, met kenmerk 2011Z19698).

1 Heeft u kennisgenomen van het bericht 'Op de vlucht voor verraad'? 1)
Ja.

2 Welke maatregelen heeft u ten tijde van het openlijk bekend worden van de geheime operatie die de inlichtingenofficier J.W. te Amman runde getroffen om de veiligheid van J.W. in Amman te garanderen?

3 Welke maatregelen heeft u getroffen om de veiligheid van J.W. bij zijn vertrek uit Amman te garanderen?

4 Wie waren er verantwoordelijk voor de veiligheid van J.W. ten tijde van zijn stationering in Amman? Wie was de eindverantwoordelijke voor de veiligheid van J.W. ten tijde van zijn stationering in Amman?

5 Wie zijn verantwoordelijk voor de huidige veiligheid van J.W.? Wie is eindverantwoordelijk voor de huidige veiligheid van J.W.?

6 Waarom heeft de MIVD niet gereageerd op de door J.W. verzonden brieven van 23 september 2009 en 24 november 2009 aan de toenmalige directeur van de Militaire inlichtingen- en veiligheidsdienst (MIVD) waarin J.W. er melding van maakt dat hij zich concreet zorgen maakt om zijn veiligheid?

7 Wat is de relatie tussen de verstoorde arbeidsrelatie bij de MIVD van twee MIVD-topmedewerkers T.en K. aan wie de geheim agenten die werkten onder de dekmantel van het nep-beveiligingsbedrijf Global Security Providers (GSP) rechtstreeks rapporteerden, en de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman?

8 Beschouwt u de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman als verraad? Zo nee, waarom niet?

9 Wie is verantwoordelijk voor de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman? Wie is eindverantwoordelijk voor de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman?

10 Wanneer en welk onderzoek is er door de MIVD ingesteld naar het lekken van staatsgeheime informatie omtrent het bedrijf GSP aan de media?

11 Wanneer is er door het ministerie van Defensie bij het Openbaar Ministerie aangifte gedaan van het lekken van deze staatsgeheime informatie?

12 Op welke wijze gaat u J.W. schadeloos stellen voor de door hem geleden schade als gevolg van de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman?

13 Welke overige aanvullende maatregelen gaat u treffen om J.W. schadeloos te stellen, mede ter compensatie voor de door hem geleden materiële en immateriële schade als gevolg van de ontmaskering van de dekmantelfirma van J.W. te Amman?

14 Welke overige aanvullende maatregelen gaat u treffen om de veiligheid van J.W. te waarborgen?
Over operationele zaken de MIVD betreffend, kan ik in het openbaar geen mededelingen doen. Desgevraagd ben ik te allen tijde bereid de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten nader te informeren.

15 Kunt u deze vragen, met het oog op het algemeen overleg MIVD d.d. 27 oktober aanstaande, voor 20 oktober aanstaande beantwoorden?
Voor het AO MIVD heeft u mijn antwoord ontvangen.
1) Telegraaf, 1 oktober 2011

Bron: Mindef
http://www.defensie.nl/actueel/kamerstukken/
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Tanker

Citaat van: musadewindhond op 17/10/2011 | 19:41 uur
Citaat van: musadewindhond op 17/10/2011 | 19:39 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 17/10/2011 | 13:38 uur
Citaat van: musadewindhond op 17/10/2011 | 12:53 uur
.....en ik weet er forum leden zijn die namens afdeling kontra inlichtingen proberen deze zaak bagatelliseren .....

;D ;D ;D ;D Wat een knaller! Musadewindhond is nu al zover ingevoerd in het inlichtingenwerk dat hij weet dat er forumleden voor de MIVD werken. Mogen we ook weten wie of is dt staatsondermijnende informatie?  :P

Begreep ik nou goed dat, omdat ik vraagtekens stelde bij je voormalige politie-agentschap in relatie tot je Nederlandse taalbeheersing, ik ook zo'n semi-MIVD-er ben? Dan moet ik ook maar eens naar een rechter stappen om wat geld los te troggelen.....
Wat ben je e
en schamtelose leugenaar...
Doorgewinteerde ouwehoer

En het is je  gelukt ik kom nooit meer op deze forum, fuck you rob, waardelose leugenaar,

Ik zal je missen 007......

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#260
Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2011 | 10:20 uur
Citaat van: musadewindhond op 15/10/2011 | 19:00 uur
Tot maandag Rob

Inmiddels is het dinsdag en ik heb in de media niets onthullends gelezen, gehoord of bevestigd gezien. Het zoveelste bewijs van de loze bijdrages van de Afghaanse windhond........

Typisch voorbeeld van een blaffende Afgaanse windhond.... veelal onverstaanbaar en onzinnig geblaf.

KapiteinRob

Citaat van: musadewindhond op 15/10/2011 | 19:00 uur
Tot maandag Rob

Inmiddels is het dinsdag en ik heb in de media niets onthullends gelezen, gehoord of bevestigd gezien. Het zoveelste bewijs van de loze bijdrages van de Afghaanse windhond........

onderofficier

Citaat van: musadewindhond op 17/10/2011 | 19:41 uur
ik kom nooit meer op deze forum

Zal die nu niet eens onwaarheden vertellen
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

VandeWiel

Citaat van: A.J. op 17/10/2011 | 21:57 uur
Ik vind het opzich al heel bijzonder dat mensen hem geloven...

Al zijn verhalen rammelen nog harder dan mijn kroegfiets.

Ik geloof dat er ergens een kern van waarheid in zijn verhaal zit. Als je een claim indient en die onderbouwt met zaken die je verloren hebt kan dat moeilijk _geheel_ verzonnen zijn. Dan schieten ze dat wel heel erg gemakkelijk volledig af. Dat hij ze verloren heeft (als ze al van hem waren) door niet op ze te passen of te regelen dat iemand dat voor hem doet is zijn eigen stomme schuld geweest en niet van BV-NL.

Zoals hij zelf zegt zit zijn leven vol list en bedrog, dus ik trek alles in twijfel wat hij zegt. Maar ik kan me goed voorstellen dat hij daar gemakkelijk aan veel geld is gekomen. De juiste vriendjes en een ruif vol "ontwikkelingsgeld" om uit te snoepen. De overheid is een perfecte opdrachtgever om geld bij te halen, je moet ze alleen wel te vriend houden.