British Army Apache Fires First Hellfire Missile At Sea

Gestart door andré herc, 13/05/2011 | 19:28 uur

Ace1

Er is voor operaties van zee een allternatief voor gevechts heli´s en dat hoeft niet zo duur te zijn.

de torpedo launcher van de NH90 kan ook voor Maverick missile gebruikt worden en de NH90 kan met een gateling worden uitgerust









Elzenga

Ik heb trouwens nog geen foto's gezien van Britse Apache's in de hangaar van de HMS Ocean. Krijg op basis van de foto bij dit artikel de indruk dat zij te groot zijn voor de twee beschikbare liften (nadeel ook van de locatie van die liften)...maar misschien zie ik dat verkeerd. De Apache is zover ik begreep dus erg gevoelig voor kantelen op een bewegend dek door een smal landingsgestel versus hoog zwaartepunt en de wings...dus alleen bij goed weer inzetbaar. De artikelen, ook deze, en foto's die ik tot nu toe zag van Britse Apache inzet vanaf schepen waren dan ook steeds in een haven of zoals hier op een mooie dag op een rustige zee... Vind ik de Tiger/Tigre operaties vanaf de Mistral en in haar hangaar toch wat overtuigender...

Lex

Citaat van: jurrienvisser op 13/05/2011 | 20:41 uur
Ok... ik ben (was) in de veronderstelling dat het JSS geschikt zou zijn voor operatie met: (Nederlandse) Chinook's, NH90's, Apachie's en de (wijlen) Cougar's.
Je zou de vraagstelling ook kunnen omdraaien naar: Wil de KLu maritiem opereren en kopen zij daarvoor het vereiste materieel aan?
Voor achtergrond info, klik hier.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Ok... ik ben (was) in de veronderstelling dat het JSS geschikt zou zijn voor operatie met: (Nederlandse) Chinook's, NH90's, Apachie's en de (wijlen) Cougar's.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Geeft vanaf 2014 de KM/Klu icm het JSS ook wat extra mogelijkheden.

andré herc

13 May 11
British Army Apaches have fired Hellfire missiles for the first time whilst flying from a Royal Navy warship.

A significant milestone in proving the capability of Apache to operate and strike from the sea, 30mm cannon and Hellfire missiles were successfully fired against seaborne targets in a long-planned exercise near Gibraltar.

In total, 550 rounds of 30mm and 9 radar-guided Hellfire missiles were fired, achieving a 100% strike rate. This was the first time that Hellfire has been launched in the maritime environment.

The last two weeks have seen a succession of 'firsts' for the Army Air Corps (AAC) Attack Helicopter Force at sea. Currently deployed onboard HMS Ocean, the Royal Navy's largest warship, 656 Squadron from 4 Regiment AAC have spent the past few weeks conducting intensive training that will allow them to operate by day and by night.


http://www.royal-navy.mod.uk/operations-and-support/surface-fleet/assault-ships/hms-ocean/news/british_army_apache_.htm
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.