Toekomst Europese defensie industie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 13/06/2011 | 10:36 uur

A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:40 uur
Waarom zou je een zogenaamd 5th generatie toestel bouwen als je nog net je 4,5/4++ toestel hebt?! Als je stealth minder belangrijk vindt en strategisch gezien minder nodig hebt. De Amerikaanse en Europese wapenprojecten lopen nu eenmaal niet synchroom in deze.

Kortom, wat ltgen Verkerk aangaf over de technologische voorsprong vind jij dus minder belangrijk. Juist ja.

Citaat
Met zo'n reactie ga je het niet redden A.J. En nee ik ga jouw gebrek aan kennis&inzicht in deze en huiswerk niet voor je doen. Google eens wat zelf...kom je het al snel tegen...is gewoon doorsnee informatie...op complottheorie sites kom ik namelijk niet. Heb ik niet zoveel mee. En oh ja ik rook niet...nog nooit gedaan ook. Nu jij weer..

Ik ga voor jou zeker geen uitzondering maken als het om bronnen gaat, nu niet, nooit niet, voor niemand niet. Jij komt nu met bepaalde zaken op de proppen die "doosnee informatie" zouden zijn. Als het allemaal zo eenvoudig is heb je binnen een paar minuten een relevante bron gevonden. En kom niet aan met bullshit dat ik mijn huiswerk moet doen, jij beweert dus jij ondersteunt ook. Lukt dat allemaal niet dan neem ik je opmerkingen zeker niet serieus.

Ronald Elzenga

#232
Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:36 uur
Wie maakt de beste .50? Grapjas...
FN Belgiƫ...aldus de experts. Nu ook aan boord van onze NH90s.

En nu ga ik eerst een hapje eten ;)

Ronald Elzenga

Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:33 uurAls dat allemaal zo makkelijk was geweest waarom heeft de EU dan geen 5th gen toestel ontworpen? De Gripen E is ook weer een doorontwikkeling die nog niet eens vliegt. Daarbij is de Gripen ondertussen ook een bijna 40 jaar oud ontwerp. Obsolete dus.
Waarom zou je een zogenaamd 5th generatie toestel bouwen als je nog net je 4,5/4++ toestel hebt?! Als je stealth minder belangrijk vindt en strategisch gezien minder nodig hebt. De Amerikaanse en Europese wapenprojecten lopen nu eenmaal niet synchroom in deze.
Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:33 uurWat heb je gerookt? En als eea allemaal onder dwang gebeurt is volgens de experts dan kun je vast wel wat droge feiten als bron aandragen.
Met zo'n reactie ga je het niet redden A.J. En nee ik ga jouw gebrek aan kennis&inzicht in deze en huiswerk niet voor je doen. Google eens wat zelf...kom je het al snel tegen...is gewoon doorsnee informatie...op complottheorie sites kom ik namelijk niet. Heb ik niet zoveel mee. En oh ja ik rook niet...nog nooit gedaan ook. Nu jij weer..

A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:27 uur
check even wat de Amerikaanse special forces voor automatisch geweer gebruiken tegenwoordig...in 2 varianten. Waar dat is ontwikkeld en gemaakt. Check ook even wie de betere .50s maakt. Je bent vooral een berg vooroordelen in deze aan het projecteren hier. Dat is jammer, want daar doe je ons Europeanen tekort mee..en al die professionals die voor jullie druk bezig zijn de beste spullen te ontwerpen, ontwikkelen en te maken.

Wie maakt de beste .50? Grapjas...

A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:11 uur
Zelf 30 jaar is teveel. In Europa is alles ontwikkeld en aanwezig wat bij een 5th gen gevechtsvliegtuig hoort. De Gripen E krijgt daar nu veel van mee. Stealth is aanwezig in de drones-projecten. Maar stealth is veel meer een keuze dan een teken van technologische vooruitgang.

Als dat allemaal zo makkelijk was geweest waarom heeft de EU dan geen 5th gen toestel ontworpen? De Gripen E is ook weer een doorontwikkeling die nog niet eens vliegt. Daarbij is de Gripen ondertussen ook een bijna 40 jaar oud ontwerp. Obsolete dus.

Citaat
Zo wilden de Israeli de F35 eerst niet omdat ze de voordelen van stealth ook op elektronische wijze konden realiseren voor hun 4th+ toestellen. Was goedkoper ook en minstens zo effectief. Maar de Amerikanen betalen de Israƫlische F35s..dus tja..Gewoon droge feiten..aldus betrokkenen en experts in deze. Niks comploterigs aan. Zo gaat het al decennia. Israel krijgt jaarlijks vele miljarden militaire en niet-militaire steun van de VS. Geloof nu een nieuw pakket van 38 miljard dollar voor komende 10 jaar.

Wat heb je gerookt? En als eea allemaal onder dwang gebeurt is volgens de experts dan kun je vast wel wat droge feiten als bron aandragen.

Citaat
Zumwalt ....Future Combat Systems Manned Ground Vehicles...nieuwe tank...Expeditionary Fighting Vehicle.. speciale munitie voor Zumwalt kanon ... etc etc..

Ik bedoelde dus de superieure made in EU kwaliteit...

Sparkplug

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:18 uur
Klopt...maar het maakt wel duidelijk waar de kwaliteit vandaan komt en betere techniek...made in EU!

Alleen de zuigerwerking maakt het Europees. Overigens heeft HK hier geen patent op. Het Amerikaanse LMT maakt dit ook en levert het aan Nieuw-Zeeland en de UK.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:21 uur
Dat beeld is inmiddels al lang achterhaald. H&K winnen rechtszaken in deze en eisen van de regering nu rectificaties. Gewoon een politieke blunder die uitvergroot werd in de media. Laat zich raden wie daar veel baat bij had.zie reactie eerder. Verbeteringen en kwaliteit is made in EU.

Heb je weleens met de G36 of de civiele HK243 geschoten? Als je hiermee hebt geschoten, dan weet je dat er nog genoeg valt te verbeteren aan het ontwerp.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ronald Elzenga

Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:25 uur
Nee, als je opgelet had wint H&K de rechtzaken omdat de "warmere" klimaten niet in het PVE waren meegenomen en daar beroept men zich op. Het kan op de Noord-Duitse laagvlakte ook warmer dan 30 graden worden...
Ja..alsof dat alleen voor made in EU wapens geldt die PVEs. Zovele Amerikaanse systemen die zo ook "slecht" bleken of aangepast moesten worden. Zie de hele lijdensweg van de M16. De HK416 is zo goed omdat H&K er technologie van de G36 in heeft gebruikt. Ja..made in EU is gewoon kwaliteit! Onderkennen de Amerikanen ook...en nu zelfs die eigenzinnige Fransen.

Ronald Elzenga

Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:23 uur
Als je echt superieure bewezen kwaliteit vwb wapens wil zien dan moet je eens naar de .50 M2HB kijken...

Maar je made in EU snijdt in dit geval geen hout aangezien er een liggend bewezen werkend concept lag en dat is men gaan verbeteren. Een soort Kfir dus, zonder Mirage had de Kfir nooit bestaan.
check even wat de Amerikaanse special forces voor automatisch geweer gebruiken tegenwoordig...in 2 varianten. Waar dat is ontwikkeld en gemaakt. Check ook even wie de betere .50s maakt. Je bent vooral een berg vooroordelen in deze aan het projecteren hier. Dat is jammer, want daar doe je ons Europeanen tekort mee..en al die professionals die voor jullie druk bezig zijn de beste spullen te ontwerpen, ontwikkelen en te maken.

Het is een beetje zoals met de wereldberoemde spijkerbroek. Ja..komt uit de States..maar is gebaseerd op een Franse zeemansbroek...en wordt tegenwoordig vooral gemaakt in China ;)..al wil Trump dit gaan terugdraaien. De beste man snapt het tenminste! Putting America first!

A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:21 uur
Dat beeld is inmiddels al lang achterhaald. H&K winnen rechtszaken in deze en eisen van de regering nu rectificaties. Gewoon een politieke blunder die uitvergroot werd in de media. Laat zich raden wie daar veel baat bij had.zie reactie eerder.

Nee, als je opgelet had wint H&K de rechtzaken omdat de "warmere" klimaten niet in het PVE waren meegenomen en daar beroept men zich op. Het kan op de Noord-Duitse laagvlakte ook warmer dan 30 graden worden...

A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 18:18 uur
Klopt...maar het maakt wel duidelijk waar de kwaliteit vandaan komt en betere techniek...made in EU!

Als je echt superieure bewezen kwaliteit vwb wapens wil zien dan moet je eens naar de .50 M2HB kijken...

Maar je made in EU snijdt in dit geval geen hout aangezien er een liggend bewezen werkend concept lag en dat is men gaan verbeteren. Een soort Kfir dus, zonder Mirage had de Kfir nooit bestaan.

Ronald Elzenga

Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:14 uur
Wat? De G36 is gewoon baggerslecht als de temperatuur 30 graden en hoger wordt... Dat is geen storm in een glas water, dat is gewoon troep.
Dat beeld is inmiddels al lang achterhaald. H&K winnen rechtszaken in deze en eisen van de regering nu rectificaties. Gewoon een politieke blunder die uitvergroot werd in de media. Laat zich raden wie daar veel baat bij had.
Citaat van: A.J. op 30/12/2016 | 18:14 uurJa, je weet waar de HK416 op gebasseerd is?
zie reactie eerder. Verbeteringen en kwaliteit is made in EU.

Ronald Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 30/12/2016 | 18:04 uur
De HK416/417 is wat dat betreft nog steeds half Amerikaans en half Duits. Ze schieten wel fijn (ervaring met de civiele HK MR223).
Klopt...maar het maakt wel duidelijk waar de kwaliteit vandaan komt en betere techniek...made in EU!

A.J.

Citaat van: ridivek op 30/12/2016 | 17:56 uur
Fifth gen = stealth compromised fighter.
Sensor fusie in F-35 is een ramp. net als de vlieg eigenschappen. En de F-35's net als B2's zijn gewoon detecteerbaar voor onze radar's. Dan lijkt mij een gen. 4.5 fighter, die voor normale kosten vliegt, waarin we de gewenste wapens in kunnen integreren en waarin we nieuwe sensoren kunnen inbouwen beter. Maarja de F-35/ JSF werd ons vanwege die 'geheime' taak opgedrongen.

Zolang ze voor onze radars detecteerbaar zijn vind ik het prima.

Maare ik vind het altijd wel knap dat men classified info heeft weten te ontfutselen van het deez of geen...

Ronald Elzenga

Citaat van: ridivek op 30/12/2016 | 17:56 uur
Fifth gen = stealth compromised fighter.
Sensor fusie in F-35 is een ramp. net als de vlieg eigenschappen. En de F-35's net als B2's zijn gewoon detecteerbaar voor onze radar's. Dan lijkt mij een gen. 4.5 fighter, die voor normale kosten vliegt, waarin we de gewenste wapens in kunnen integreren en waarin we nieuwe sensoren kunnen inbouwen beter. Maarja de F-35/ JSF werd ons vanwege die 'geheime' taak opgedrongen.
Precies..en omdat de Luchtmacht heel erg made in USA denkt en is opgeleid (door de Amerikanen zelf notabene). En de politiek op dat moment ook nog graag aan het handje van de VS wil(de) blijven lopen. En nu door de komst van Trump "opeens" een beetje in paniek raken.

Supercruise is trouwens ook een kenmerk van de 5de generatie. Kan de F22...de GripenE..een kale Eurofighter geloof ik ook..maar de F35 niet.


A.J.

Citaat van: Ronald Elzenga op 30/12/2016 | 17:59 uur
De G36 is veel beter dan nu de indruk is na de problematieken...was echt een storm in een glas water.

Wat? De G36 is gewoon baggerslecht als de temperatuur 30 graden en hoger wordt... Dat is geen storm in een glas water, dat is gewoon troep.

Citaat
Nee ik doelde op de HK416. Waar Europese aanpassingen..notabene onderdelen van de G36...de Amerikaanse M4 dusdanig heeft verbeterd dat de Amerikanen ze zelf gebruiken bij oa hun speciale eenheden en Frankrijk het nu als basis-wapen gaat invoeren.

Ja, je weet waar de HK416 op gebasseerd is?