Forumcultuur & omgangsvormen

Gestart door Nikehercules, 19/06/2011 | 16:38 uur

A.J.

Citaat van: DvdW op 11/06/2016 | 12:05 uur
:silent:

Pot ketel...
Een grote broek aantrekken over "argumenten" en dan zelf met dit soort niets zeggende posts komen.

A.J.

Citaat van: Ros op 11/06/2016 | 11:00 uur
Ik stel voor om in een dergelijk geval te komen met tegenargumenten. Een verkiezingsprogramma, van welke partij dan ook, afkraken zonder enige kennis van de inhoud is behoorlijk kort door de bocht. Ik ken menige stellingen van andere partijen die A roepen en B in de praktijk ten uitvoer brengen.

Hier op het def forum weten we allemaal wel ongeveer wat de SP met defensie wil... Harry van Bommel wilde nog een keer 1.6 miljard extra bezuinigen op defensie bij de laaste verkiezingen en vooral heel veel dingen niet aanschaffen.

Ook het debat van 24 mei jl. "Kritiek NAVO op uitgaven defensie" geeft bij monde van Jasper van Dijk een mooi inkijkje wat de SP wil met defensie...

Citaat
Politiek & Geloof blijft een teer onderwerp  :cute-smile:

Correct.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: Ros op 11/06/2016 | 11:00 uur
Ik stel voor om in een dergelijk geval te komen met tegenargumenten. Een verkiezingsprogramma, van welke partij dan ook, afkraken zonder enige kennis van de inhoud is behoorlijk kort door de bocht. Ik ken menige stellingen van andere partijen die A roepen en B in de praktijk ten uitvoer brengen.

Het politbureau van de SP spreekt weer.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 11/06/2016 | 11:00 uur
Ik stel voor om in een dergelijk geval te komen met tegenargumenten. Een verkiezingsprogramma, van welke partij dan ook, afkraken zonder enige kennis van de inhoud is behoorlijk kort door de bocht. Ik ken menige stellingen van andere partijen die A roepen en B in de praktijk ten uitvoer brengen.

Politiek & Geloof blijft een teer onderwerp  :cute-smile:

Afkraken zonder kennis is te kort door de bocht?  Je hebt vaak de sterkste meningen zonder maar enige ervaren te hebben met de materie, je mengt ( en laat je mengen ) in discussies zonder de kennis te hebben en nu zijn wij ( of ik ) te kort door de bocht wegens het ontbreken van kennis.

Welke kennis? Die op het SP partijvoorstel betreft Defensie staat geschreven? Die lees ik ook hoor.
We weten allemaal wat de plannen zijn van de SP met Defensie, we beschrijven in het topic waar dit nu over gaat de huidige problemen van Defensie, waar ambitie niveau en financiering totaal uit elkaar liggen en je gooit de knuppel in het hondenhok dat het SP programma een beter alternatief is omdat het ook met minder middelen, mensen en budget kan.

Kijk, nu hebben we allemaal verschillende voorkeuren, maar wat verwacht je nou? Je bent forum beheerder, wellicht is het voor jou interessanter alles in goede banen te leiden in plaats van elke trein die voorbij dendert te laten ontsporen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 11/06/2016 | 11:13 uur
Dat leg ik toch uit in dezelfde post?
Niet omdat het Ros is, maar omdat Ros vooral een beheerder is.

+1

Ace1

Citaat van: Ros op 11/06/2016 | 11:00 uur
Politiek blijft een teer onderwerp  :cute-smile:

Dat is nu de reden dat ik geen lid ben van een politieke partij, bovendien als ik ga stemmen lees ik eerst de partijprogamma's door  van diverse politieke partijen door en wat mij aanspreekt daar stem ik dan op.

Huzaar1

Citaat van: DvdW op 11/06/2016 | 09:36 uur
Dit lijkt mij duidelijk genoeg...: "Ik zou eerder hopen dat Ros zijn bijdrages zou gaan minimaliseren." -Huzaar1

Dat leg ik toch uit in dezelfde post?
Niet omdat het Ros is, maar omdat Ros vooral een beheerder is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

Citaat van: Ros op 11/06/2016 | 11:00 uur
Ik stel voor om in een dergelijk geval te komen met tegenargumenten. Een verkiezingsprogramma, van welke partij dan ook, afkraken zonder enige kennis van de inhoud is behoorlijk kort door de bocht. Ik ken menige stellingen van andere partijen die A roepen en B in de praktijk ten uitvoer brengen.

Politiek & Geloof blijft een teer onderwerp  :cute-smile:
+1
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: Ace1 op 11/06/2016 | 10:52 uur
Ik kan me helemaal hier in vinden, iedere keer  dat partijprogramma van de SP dat als  heilige graal door Ros voor alle defensieproblemen gepresenteerd  wordt, daar wordt je als forumlid doodziek van.

Ik stel voor om in een dergelijk geval te komen met tegenargumenten. Een verkiezingsprogramma, van welke partij dan ook, afkraken zonder enige kennis van de inhoud is behoorlijk kort door de bocht. Ik ken menige stellingen van andere partijen die A roepen en B in de praktijk ten uitvoer brengen.

Politiek & Geloof blijft een teer onderwerp  :cute-smile:

Ace1

Citaat van: A.J. op 11/06/2016 | 09:25 uur
op het moment dat het partijprogramma van de SP (minder met nog veel minder) als heilige graal voor alle defensieproblemen gepresenteerd wordt moet ook ik mijn broek weer van de enkels ophijsen. En ja, dan kun je imo "snedige" opmerkingen verwachten, zeker op dit forum. Dat is een beetje hetzelfde als ik op eoa dierenliefhebbers forum ga lopen brullen dat het afschieten van ganzen een goede zaak is.

Ik kan me helemaal hier in vinden, iedere keer  dat partijprogramma van de SP dat als  heilige graal door Ros voor alle defensieproblemen gepresenteerd  wordt, daar wordt je als forumlid doodziek van.

A.J.

Citaat van: DvdW op 11/06/2016 | 09:36 uur
Dit lijkt mij duidelijk genoeg...: "Ik zou eerder hopen dat Ros zijn bijdrages zou gaan minimaliseren." -Huzaar1

Ik heb nergens gezegd dat iedereen zijn mening voor zich moet houden en ook Huzaar heeft recht op zijn eigen mening. Ik zeg alleen maar dat er een reactie op te verwachten is. Goh, heel raar op een forum. :cute-smile:

DvdW

Citaat van: A.J. op 11/06/2016 | 09:33 uur
Je zou er goed aan doen om het op en later tijdstip als je echt wakker bent nog eens rustig door te lezen, misschien snap je dan wat beter wat er geschreven wordt.
Dit lijkt mij duidelijk genoeg...: "Ik zou eerder hopen dat Ros zijn bijdrages zou gaan minimaliseren." -Huzaar1
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

Citaat van: DvdW op 11/06/2016 | 09:31 uur
Ooooohhh dus iedereen (zoals Huzaar1) mag zijn mening hebben en uiten "ook al staat die haaks op mening die hier gangbaar is." Behalve als je Ros heet, dan mag het weer niet.....  want die moet minder reageren, aldus Huzaar1. Goed dat je het even bevestigd wat Huzaar1 al laat doorschemeren. Meebleren met de menigte en vooral niets anders zeggen want dan ben je de vijfde colonne. Een hoop dampende verbale diarree zonder één hard stukje.... :sick:

Je zou er goed aan doen om het op en later tijdstip als je echt wakker bent nog eens rustig door te lezen, misschien snap je dan wat beter wat er geschreven wordt.

DvdW

#77
Citaat van: A.J. op 11/06/2016 | 09:25 uur
Iedereen mag van mijn zijn mening hebben, ook al staat die haaks op mening die hier gangbaar is. Maar het is precies zoals Huzaar al zegt, op het moment dat het partijprogramma van de SP (minder met nog veel minder) als heilige graal voor alle defensieproblemen gepresenteerd wordt moet ook ik mijn broek weer van de enkels ophijsen. En ja, dan kun je imo "snedige" opmerkingen verwachten, zeker op dit forum. Dat is een beetje hetzelfde als ik op eoa dierenliefhebbers forum ga lopen brullen dat het afschieten van ganzen een goede zaak is.
Ooooohhh dus iedereen (zoals Huzaar1) mag zijn mening hebben en uiten "ook al staat die haaks op mening die hier gangbaar is." Behalve als je Ros heet, dan mag het weer niet.....  want die moet minder reageren, aldus Huzaar1. Goed dat je het even bevestigd wat Huzaar1 al laat doorschemeren. Meebleren met de menigte en vooral niets anders zeggen want dan ben je de vijfde colonne. Lekkere discussies vind je dan: "Hoeveel Leo's wil jij? En hoeveel wil jij? Doe er ook maar meteen een 2e batch F-35's bij." Een hoop dampende verbale diarree zonder één hard stukje.... :sick:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל