Forumcultuur & omgangsvormen

Gestart door Nikehercules, 19/06/2011 | 16:38 uur

A.J.

Citaat van: DvdW op 11/06/2016 | 08:22 uur
Wat een hoop dampende onzin...

Iedereen mag van mijn zijn mening hebben, ook al staat die haaks op mening die hier gangbaar is. Maar het is precies zoals Huzaar al zegt, op het moment dat het partijprogramma van de SP (minder met nog veel minder) als heilige graal voor alle defensieproblemen gepresenteerd wordt moet ook ik mijn broek weer van de enkels ophijsen. En ja, dan kun je imo "snedige" opmerkingen verwachten, zeker op dit forum. Dat is een beetje hetzelfde als ik op eoa dierenliefhebbers forum ga lopen brullen dat het afschieten van ganzen een goede zaak is.

DvdW

Wat een hoop dampende onzin...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Ik zou eerder hopen dat Ros zijn bijdrages zou gaan minimaliseren.
We hebben de periode gehad dat meneer de forum beheerder verwijderde wat hem uit kwam, en nu zitten we voor mijn gevoel af en toe te kijken met een soort 5e colonne, anders kan ik het niet uitdrukken.

Het is alsof je tegengewerkt wordt door de lui die juist de discussie moeten faciliteren. Het is pissen tegen de wind in.
Als beheerder is het ook soms slimmer je mond te houden dan het complete SP programma te blijven verkondigen. Helemaal omdat we hier allemaal op de hoogte zijn van hoe het zit met de krijgsmacht, wat haar belang is en de wereld waar we in verkeren. Om dan maar even een situatie erbij te pakken wil ik graag even naar het rijksbegroting topic waar Ros ineens komt met een het ideale SP Defensie partijplan, want dat is veel beter...

Nou ja goed dan zakt m'n broek af.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Het niveau van Defensieforum is net als in de zomer 2015 bedenkelijk. De snedige aanvallen op Ros ook onder de gordel. Zoals het er nu naar uitziet ga ik even mijn bijdrages minimaliseren.

DvdW

Citaat van: Nikehercules op 19/06/2011 | 16:38 uur
Het zal niemand ontgaan zijn dat in veel andere topics dit onderwerp recent ook is aangesneden, tijd voor een eigen topic.

Ik heb Defensieforum.nl altijd gezien als een forum waar veel kennis aanwezig is en waarbij er ook op een m.i. prettige manier over gediscussieerd kon worden.
Hier versta ik onder dat dit altijd op een stevige manier is gebeurt, dus niet met fluwelen handschoentjes zoals soms wel bij andere fora het geval is.
Desalniettemin werd het zelden persoonlijk of was er sprake van onbeschoft gedrag.

Recent heeft een nieuw lid zich in de verschillende discussies gemengd.
Gezien de achtergrond die lid Smash naar eigen zeggen heeft zou hij potentieel erg interessant kunnen zijn voor dit forum en in de discussies.
Echter hield lid Smash er een andere manier van discussiëren op na dan die wij gewend waren.
Dit heeft inmiddels tot de nodige wrijving/conflicten geleid met andere forumleden waaronder met mij.

Ook ik heb me toen laten verleiden om persoonlijk te worden en op de man terug te reageren, ik had het gevoel dat iemand openlijk en onterecht mijn loyaliteit in twijfel bracht.
Ik zal verder buiten beschouwing laten of ik mijn reactie van toen terecht dan wel onterecht vind, bottom line is dat ik dergelijke reacties erg slecht vind voor het niveau van ons forum.
Ook bij anderen merk ik dat er een verharding optreed in de reacties richting lid Smash, iets wat een m.i. logisch maar ongewenst gevolg is van zijn manier van discuseieren.
Ik hoop dat deze verharding van tijdelijke aard is en zich ook niet vormt naar een verharding in algemene zin, dit zou ik een zeer slechte ontwikkeling vinden.

Hoe denken jullie hierover?
Ruim 4 jaar later. Alleen de namen zijn anders, maar verder....?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Dit topic is opgeschoond. Alle berichten omtrent de "vliegoverall" zijn op verzoek van het lid "onderofficier" overgezet naar het topic "Vliegoverall".

Lex
Algeheel beheerder

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2011 | 18:06 uur

"Lees" voor "sword" in onderstaande commercial "L96"....  ;)


gheghe... Raiders of the lost ark-achtig, of iig iets met harrison ford.

het nadeel van die youtubes is dat mijn scrollmuis blijft hangen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 18:14 uur
Maak dat eens leesbaar?

Is weinig Arabisch bij. Je hebt wsl de lumbl Texas discussie gemist.

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 18:14 uur
Hey maar je moet mij ook iedere keer hebben...

Op een grappige manier maar dat is ook zo vanzelf gegaan na verloop van tijd.

En ik beledig je er niet mee.  En dat is wat Smash wel doet.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 20/06/2011 | 18:11 uur
Ik ben best boos op zijn "grapje"  en  wat ik me afvraag is waarom die mij (weer) moet hebben...

Hij begon.... :devil:

Kom op onderofficier, en je vind niet dat je zelf ook volstrekt kinderachtig hebt gedaan?
Ik vind het allemaal allang prima, ik heb beste Smash zojuist zelfs e.e.a. zien onderbouwen, en nu nog een handreiking ook, wat mij betreft isie meer dan welkom ;)

SMI de Boer

#66
Citaat van: 5m@sh_1up op 20/06/2011 | 18:15 uur
@Onderofficier

JEEEEEEEEEEEZUS zeg, doe eens effe normaal en pak een biertje ofzo.


Of een Infanterist  :-*


Smash, zit je nou te klonen?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Nikehercules op 20/06/2011 | 18:14 uur
Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 18:06 uur
Daarom had ik er al sorry bijgezet.

haha, tja mijn opmerking was bedoelt over ''je staat voor wat je bent'' want dat kan ook prima zonder elkaar voor van alles uit te maken.
''lul'' had ik eerlijk gezegd nog niet eens in verband gebracht met de topic naam, een geintje moet wat mij betreft zeker kunnen, we zijn geen pussy's.
Sterker nog, ik weet niet hoe dat voor andere geld, maar ''lul'' in de vriendelijke context is gewoon onderdeel van mijn dagelijks taalgebruik, ook als ik in het weekend en de avonduren dat bloemetjespak aan heb :P

Maargoed, bewijst maar weer dat contex ook nog een factor is ;)



Daarbij wilde ik er nog een dubbezinnigheidje inbouwen... met je staat voor wat je bent met "lul" in die context...  :'( droevig hoor
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 20/06/2011 | 18:11 uur
Omdat ik een mening heb over het dragen van de vliegeroverall   en is die daarover gepikeerd?    



Maak dat eens leesbaar?


Hey maar je moet mij ook iedere keer hebben.... en ik vind dat best lekker
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 18:06 uur
Daarom had ik er al sorry bijgezet.

haha, tja mijn opmerking was bedoelt over ''je staat voor wat je bent'' want dat kan ook prima zonder elkaar voor van alles uit te maken.
''lul'' had ik eerlijk gezegd nog niet eens in verband gebracht met de topic naam, een geintje moet wat mij betreft zeker kunnen, we zijn geen pussy's.
Sterker nog, ik weet niet hoe dat voor andere geld, maar ''lul'' in de vriendelijke context is gewoon onderdeel van mijn dagelijks taalgebruik, ook als ik in het weekend en de avonduren dat bloemetjespak aan heb :P

Maargoed, bewijst maar weer dat contex ook nog een factor is ;)


onderofficier

#62
Citaat van: Nikehercules op 20/06/2011 | 18:01 uur
Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 17:54 uur
lul!

Je staat voor wat je bent

Wat niet wil zeggen dat we elkaar hier voor rotte vis uit moeten gaan maken, wat voor iedereen geld en zeker niet alleen voor Smash.


Dat is / was (waarschijnlijk) omdat Smash grappig probeert te zijn (over mijn rug)      
Als je dan het recht wilt zetten, je excuses wilt aanbieden doe het dan zonder een dergelijke opmerking    en er dan "he he just kidding" er onder zetten doet er niets vanaf.

Door dit soort inzendingen van betrokkene is gewoon niet gepast* en weer val je over een reactie op een (belachelijke) inzending van Smash.....
Op een of andere manier moeten wij maar netjes zijn richting Smash maar mag "meneer" andere wel onder uit schoffelen.  

Ik ben best boos op zijn "grapje"  en  wat ik me afvraag is waarom die mij (weer) moet hebben...
Omdat ik een mening heb over het dragen van de vliegeroverall   en is die daarover gepikeerd?    

* waar gaat deze discussie over?  Over omgangsvormen..............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.