Vliegeroverall

Gestart door 5m@sh_1up, 20/06/2011 | 18:15 uur

Tanker

Citaat van: A.J. op 22/06/2011 | 19:44 uur
Citaat van: insider op 22/06/2011 | 19:33 uur
Tja, de insteek was destijds (een 10 jaar terug) om je even te "resetten". je bent nog eigenlijk niets enzo. Viel op zich wel mee hoor.
Wel kreeg een collega, nadat hij beetje down was na een slecht cijfer te horen: "komt wel goed, en als je nu je schoenen ook nog beter poetst..."

De cursussen een paar jaar eerdere gebeurde het nog dat je snachts uit je mandje werd gehaald, een stapel info kreeg en een paar uur de tijd om een ops bevel, memo of wat dan ook te typen...dus het viel bij ons nog mee

Ach, toen ik weer eens naar Weert moest voor een "verplichte" carrierecursus was ik ook weer groepscommandant... En mochten we een "werklocatie" gaan betrekken... "Wtf is een werklocatie??" En niet alleen ik had die vraag. Oh, een afwachtingsgebied... Ach, je bent nooit te oud om te leren.

"werklocatie" die hebben ze volgens mij zelf verzonnen op de KMS......... :'( :dead:

Tanker

Citaat van: cabez op 22/06/2011 | 18:20 uur
Zag laatst een filmpje over,de vlieger, die  die in Afghanistan is gesneuveld.
Wat mij zeer bevreemde,kijkend naar deze discussie,is dat de dragers v/d kist allemaal in hun vliegoverall liepen.
De rest van de gehele bemanning in hun DT.
Na nogmeer van dezelfde soort trieste beelden heb gekeken,was dit het enige filmpje waarbij de militairen hun operationele tenue droegen,lijkt mij eigenlijk weing operationeel.
Terwijl bij de Kl en de Km hun Dt/Barathea werd gedragen.

Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat men hun "nette pak" aantrekt met een uitvaart i.p.v. dat men in een overall gaat rondlopen met allerlei felgekleurde "stickers" en andere "plakplaatjes".......

Beetje respect t.o.v. de nabestaanden lijkt me ook wel op zijn plaats.....

5m@sh_1up

En hoe vaak opereerde je met een tank?

Tanker

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 16:30 uur
Citaat van: Tanker op 22/06/2011 | 16:20 uur
Citaat van: A.J. op 21/06/2011 | 20:36 uur
Citaat van: Tanker op 21/06/2011 | 20:29 uur
Ben het met je eens, een tankoverall is gemaakt om te dragen in een pantservoertuig en niet om er lekker mee over de kazerne te banjeren, in de eetzaal te zitten, in de bus te zitten, naar de hoeren te gaan etc.

Ten eerste zit het kut, te zwaar, te warm en te log en je ziet er uit als een Michelin-mannetje.
Ten tweede is het gemaakt voor operationeel gebruik, niet om dagelijks in te free-wheelen.

Zou mij al hebben zien staan dagelijks op appel met een tankoverall aan............pffffff, een drama

Je snapt de essentie niet? Want als jouw tankoverall wel lekker had gezeten had je daar wel mee op appel gestaan?

Ook niet, je draagt hem tijdens gebruik in een tank en verder nergens......
zo moeilijk is het allemaal niet....... :confused:

Tanker is wel effe héél anders dan vlieger. Dat kun je dan ook niet vergelijken. Waarom draag jij een overall in een tank?

Sowieso kun je de overalls ook totaal niet vergelijken. Zo'n tankeroverall lijkt wel een kopie van dat 'terreinwerk'-overall.

Waarom ?

Brand- /vlamvertragend (de oorlogs overalls) en er zitten lussen aan het rugpand genaaid waardoor men je "kadaver" makkelijker uit een tank kan slepen...
En v.w.b. de kopie van het terreinwerkoverall moet je ze toch eens allebei goed bekijken, ze lijken in de verste verte niet op elkaar.

Die vergelijking gaat echt op alle vlakken mank...... :crazy:


insider

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2011 | 20:41 uur
Ik wil er verder niet over doorbomen, maar vond het nodig wat te zeggen over het m.i. te generaliserend beoordelen van (een deel van) het officierkorps. Waar naar ieders eigen beoordeling eikels en toffe peren bij zitten, net als bij het onderofficierskorps. En zelfs bij de manschappen en onze forumleden.....

Dit dus. Nooit gedacht dat ik zo eens zou zijn met een visser... ;)
Ik heb gelukkig met alle KMD'n positieve ervaringen, zelfs met de KMar.

irma

Citaat van: onderofficier op 22/06/2011 | 20:07 uur
Ik merk wel bij KL dat sommige officieren denken dat ze wat zijn, omdat ze officier zijn.  
Maar dat is vaak tot een bepaalde rang. (majoor of  overste)   Zal ook wel zo zijn bij de Klu.  
Al krijg ik de indruk dat vliegers nog erger zijn....
Hoeveel vliegers ken je eigenlijk (persoonlijk)?
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2011 | 20:43 uur

Voor mij geen vliegeroverall; daar passen al mijn patches niet op.......  8)

Voor mij ook niet, veel teveel zichtbaar klittenband (jaja, smi de boer... velcro....)

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 22/06/2011 | 20:27 uur
ik denk dat als wij met ons drieën een biertje zouden drinken (al dan niet in vliegeroverall) we de grootste lol zouden hebben.

Voor mij geen vliegeroverall; daar passen al mijn patches niet op.......  8)

KapiteinRob

#185
Citaat van: A.J. op 22/06/2011 | 20:27 uur
In het geval van vliegers heeft oo wel een punt, want er staat een hele batterij ooff'en de kist te poetsten en inzetbaar te houden danwel te fixen.

Dat is correct, want in die vliegketen heeft een ieder z'n taak. Want zonder vlieger had die hele batterij o.offn geen kist te fixen en inzetbaar te hoouden.... :devil: Maar OO ging wat mij betreft verder dan de directe relatie met het vliegend houden van een kist, gezien de alinea erboven.  ;) Ik wil er verder niet over doorbomen, maar vond het nodig wat te zeggen over het m.i. te generaliserend beoordelen van (een deel van) het officierkorps. Waar naar ieders eigen beoordeling eikels en toffe peren bij zitten, net als bij het onderofficierskorps. En zelfs bij de manschappen en onze forumleden.....

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2011 | 20:16 uur
En de rest van het verhaal dat officieren kunnen zonder steun van de manschappen en onderofficieren "nergens zijn" (ik vertaal het vrij) vind ik oubollig, niet meer van deze tijd en bovenal generaliserend.

In het geval van vliegers heeft oo wel een punt, want er staat een hele batterij ooff'en de kist te poetsten en inzetbaar te houden danwel te fixen. Ik ben niet echt op de hoogte hoe dat bij bv de Lynx en in het verleden de Orion geregeld is/ was.

Citaat
Het n.m.m. wat jeugdig/puberale taalgebruik van Smash in sommige van zijn postings vind ik absoluut niet representatief voor het officierkorps, van welk KMD dan ook. Waarbij ik ook wel weet dat de officieren bij de KLu "wat losser" zijn in de omgang, maar dat geldt getrapt ook voor de onderofficieren van de KLu.

Zoals Insider ook al gemeld had is dat wsl een stukje jeugdig enthousiasme. Niks mis mee imo, en ik denk dat als wij met ons drieën een biertje zouden drinken (al dan niet in vliegeroverall) we de grootste lol zouden hebben.

onderofficier

#183
Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2011 | 20:16 uur
Overdrijven is ook een vak, forumlid onderofficier.

Ai ai ai, Heer kapitein
Het is zo fijn om hier aan boord te zijn


(ik ben zo goed in dat vak    ;D)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

De gedachtes dat "de officieren bij de KLu ook wel zo zullen zijn", onderschrijf ik niet voor zover ik uit deze groep collega's ken. En de rest van het verhaal dat officieren kunnen zonder steun van de manschappen en onderofficieren "nergens zijn" (ik vertaal het vrij) vind ik oubollig, niet meer van deze tijd en bovenal generaliserend. Het n.m.m. wat jeugdig/puberale taalgebruik van Smash in sommige van zijn postings vind ik absoluut niet representatief voor het officierkorps, van welk KMD dan ook. Waarbij ik ook wel weet dat de officieren bij de KLu "wat losser" zijn in de omgang, maar dat geldt getrapt ook voor de onderofficieren van de KLu.

Overdrijven is ook een vak, forumlid onderofficier.

onderofficier

Citaat van: insider op 22/06/2011 | 19:33 uur
Tja, de insteek was destijds (een 10 jaar terug) om je even te "resetten". je bent nog eigenlijk niets.

Dat kan voor sommige best wel zwaar zijn geweest........     :devil:  denken dat je wat bent en dan blijkt het toch niet waar te zijn.   ;)

Ik merk het ook wel bij KL dat sommige officieren denken dat ze wat zijn, omdat ze officier zijn.  
Maar dat is vaak tot een bepaalde rang. (majoor of  overste)   Zal ook wel zo zijn bij de Klu.  
Al krijg ik de indruk dat vliegers nog erger zijn....

Alleen vergeten deze officieren even dat ze geen officier zouden kunnen zijn zonder de OO-en en manschappen......
En dat ze de steun nodig hebben van deze OO-en en manschappen.

Ik heb nog nooit een vliegtuig en/of helicopter zien vliegen zonder (steun van de) manschap, OO en Off  
(misschien lukt het de Off  eenmalig, daarna houd het echt op)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: insider op 22/06/2011 | 19:33 uur
Tja, de insteek was destijds (een 10 jaar terug) om je even te "resetten". je bent nog eigenlijk niets enzo. Viel op zich wel mee hoor.
Wel kreeg een collega, nadat hij beetje down was na een slecht cijfer te horen: "komt wel goed, en als je nu je schoenen ook nog beter poetst..."

De cursussen een paar jaar eerdere gebeurde het nog dat je snachts uit je mandje werd gehaald, een stapel info kreeg en een paar uur de tijd om een ops bevel, memo of wat dan ook te typen...dus het viel bij ons nog mee

Ach, toen ik weer eens naar Weert moest voor een "verplichte" carrierecursus was ik ook weer groepscommandant... En mochten we een "werklocatie" gaan betrekken... "Wtf is een werklocatie??" En niet alleen ik had die vraag. Oh, een afwachtingsgebied... Ach, je bent nooit te oud om te leren.

insider

Citaat van: A.J. op 22/06/2011 | 19:18 uur
Dat is natuurlijk weer het andere uiterste.

Tja, de insteek was destijds (een 10 jaar terug) om je even te "resetten". je bent nog eigenlijk niets enzo. Viel op zich wel mee hoor.
Wel kreeg een collega, nadat hij beetje down was na een slecht cijfer te horen: "komt wel goed, en als je nu je schoenen ook nog beter poetst..."

De cursussen een paar jaar eerdere gebeurde het nog dat je snachts uit je mandje werd gehaald, een stapel info kreeg en een paar uur de tijd om een ops bevel, memo of wat dan ook te typen...dus het viel bij ons nog mee