Vliegeroverall

Gestart door 5m@sh_1up, 20/06/2011 | 18:15 uur

Oorlogsvis

Citaat van: SMI de Boer op 23/06/2011 | 11:18 uur
je moet je zo druk maken als je sex hebt...
Dat is beter dan dat ze er als een plank bij liggen  ;D

SMI de Boer

je moet je zo druk maken als je sex hebt...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 23/06/2011 | 07:24 uur
Ik zit hier gewoon de waarheid te vertellen. Als vervolgens alles wat ik type meteen in twijfel wordt getrokken door die onderofficier die meteen hele posts vol met bullshit typt, dan begin ik het een beetje zat te worden.

Als je niet tegen tegenspraak kan, daar kan ik niets aan doen....maar nogmaals ga dan naar een kroeg om daar je verhalen te vertellen.

Ik zal voortaan te proberen om te  "oh-en"  en te "ah-en"    (proberen, ik beloof niets)

Citaat van: 5m@sh_1up op 23/06/2011 | 07:24 uur
Waarom zou ik liegen? En waarom denkt onderofficier precies te weten hoe de vork in de steel zit? En waarom zou ik hier nog posten als alles toch in twijfel wordt getrokken en bestreden wordt met posts als "Nee, dat is niet waar, want ik heb iets anders gehoord ergens van iemand".

Inderdaad ergens  , beste Smash,  maar die iemand  zij zijn gewoon collega's van je.   
Voor mij ben jij ook "iemand"  die iets verteld, geef me 1 goede reden waarom ik jouw wel moet geloven en die personen
die ik in het echie spreek niet?   De keuze tussen "een nickname die iets typt" en een (voor mij dan) "echt persoon die ik kan aanraken"
is voor mij makkelijk gemaakt. (het is toch duidelijk wat mijn keuze is?)
Als jij (en anderen) mij niet willen geloven: so be it,  maar jij maakt je er wel behoorlijk pissig over..........ik vraag me af waarom. 
Wat wil jij zo graag bewijzen? 

Daarbij heb jij je taalgebruik (dus je uitlatingen /omgangsvormen e.d.) ontzettend tegen je.
Al wordt het afgedaan met "jeugdige enthousaisme"  ik vind het niet passend bij wie beweert te zijn. 

Citaat van: 5m@sh_1up op 23/06/2011 | 07:24 uur
Onderofficier, als je er niks van weet, probeer dan niet heel de tijd te doen alsof alles wat ik zeg gelogen is en kom dan vooral niet met allerlei onzin op de proppen. Je doet net alsof alles wat ik zeg gelogen is, terwijl ik gewoon de waarheid post. Hou je dan gewoon liever bezig met dingen waar je wél verstand van hebt en loop niet alles zo enórm te frustreren. Ontzettend anti-operationeel persoon dat je bent.

Nu ben ik opeens "anti-operationeel"  Allleen de Klu heeft operationele taken? 
Je bent echt een grapjas  volgens mij ben jij de enige echte "comic relief" van dit forum.   Want diegene die jij zegt te vervoeren doen ook operationeel werk, het kan zo maar zijn dat ik ook operationeel werk doe.... 
Maar gelukkig staan bij de KL diegene die "operationeel" werken met beide beentjes op de grond.   

Citaat van: 5m@sh_1up op 23/06/2011 | 07:24 uur
Het minste wat je kon doen is vragen: "Hé, maar ik heb wel eens gehoord dat het zus en zo zit, zou je me dat kunnen uitleggen hoe dat bij jou is?", maar nee, je post gewoon vooringenomen wat jij denkt dat de waarheid is en je presenteert het alsof ik een enorme leugenaar ben.

Meneer gaat vertellen hoe ik moet gaan posten?  Wil je dat eerst in een PM hebben, zodat je het kan beoordelen en als ik toestemming van je hebt dan mag ik het posten?  Grapjas.   
Daarnaast krijg ik waarschijnlijk antwoorden in de trant van "dat kan ik niet zeggen, dat is operationeel, dat is te persoonlijk, ga maar de open dagen....."   daar zit ik niet op de te wachten 
Ben jij daar trouwens op de open dagen? Of is dat operationele / persoonlijke informatie die je niet met ons kan delen?

Citaat van: 5m@sh_1up op 23/06/2011 | 07:24 uur
Misschien moet je je wat drukker bezig houden met dat dating topic van je, in plaats van hier telkens de irritante dwarsligger te spelen.

Misschien moet ik zelf bepalen waar ik me druk bezig mee hou...dat doe ik al en dat blijft ook zo. 

De laatste zin van je schept echt duidelijkheid:  Je duldt geen tegenspraak.


Grappig is ook dat je nu het zielige jongetje zit te spelen want opeens draai je het om,  eerst beschuldigde je mij (en anderen)  ervan dat ik (we) zitten te liegen en niet de waarheid zit te vertellen, nu is het op eens dat je zegt " ik ben dus de leugenaar, ik vertel de waarheid niet..want."   Maar uiteindelijk vertel jij toch alleen de waarheid..............tuurlijk.

Maar ik moet je wel mijn complimenten geven:  Je woordenkeus is dit maal redelijk netjes en correct.   




Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Ik zit hier gewoon de waarheid te vertellen. Als vervolgens alles wat ik type meteen in twijfel wordt getrokken door die onderofficier die meteen hele posts vol met bullshit typt, dan begin ik het een beetje zat te worden.

Waarom zou ik liegen? En waarom denkt onderofficier precies te weten hoe de vork in de steel zit? En waarom zou ik hier nog posten als alles toch in twijfel wordt getrokken en bestreden wordt met posts als "Nee, dat is niet waar, want ik heb iets anders gehoord ergens van iemand".

Onderofficier, als je er niks van weet, probeer dan niet heel de tijd te doen alsof alles wat ik zeg gelogen is en kom dan vooral niet met allerlei onzin op de proppen. Je doet net alsof alles wat ik zeg gelogen is, terwijl ik gewoon de waarheid post. Hou je dan gewoon liever bezig met dingen waar je wél verstand van hebt en loop niet alles zo enórm te frustreren. Ontzettend anti-operationeel persoon dat je bent.

Het minste wat je kon doen is vragen: "Hé, maar ik heb wel eens gehoord dat het zus en zo zit, zou je me dat kunnen uitleggen hoe dat bij jou is?", maar nee, je post gewoon vooringenomen wat jij denkt dat de waarheid is en je presenteert het alsof ik een enorme leugenaar ben.

Misschien moet je je wat drukker bezig houden met dat dating topic van je, in plaats van hier telkens de irritante dwarsligger te spelen.

A.J.

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 23:53 uur
Onderofficier, jij moet eens kappen met hier lopen te vertellen hoe mijn werk is. Alsof JIJ dat zou weten?!

Want jij hebt gewoon geen flauw benul. Je lult maar wat, maar je zogenaamde 'kennis' is puur gebaseerd op jouw eigen aannames. Dit doe je overal als een rode lijn door verschillende topics richting mij. Kap daar eens mee en ga iemand anders lastig vallen met je onzin.

Je hebt door dat dit soort opmerkingen jouw geloofwaardigheid ernstig ondermijnd?

onderofficier

#218
Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 23:51 uur
En als jij denkt dat je alle vliegbewegingen te zien krijgt op die site en teletekst ben je wel érg simpel.

Niet alle vliegbewegeingen  maar de uitzonderlijke / uitzonderingen :    
Citaat van: onderofficier op 22/06/2011 | 23:26 uur
* uitzonderingen zijn te vinden op teletekst pagina 766 en op http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen
Onder die uitzonderingen zijn ook de QRA en de reddingsvluchten van de reddingshelicopter en brandbestrijding, die staan niet vermeld op de site.  

Vliegbewegingen

Om zowel nationaal als internationaal bij te dragen aan vrede en veiligheid is het nodig dat vliegers hun geoefendheid op peil houden. Vliegtuigen en helikopters van Defensie doorkruisen daarvoor dagelijks het luchtruim.

Bepaalde delen van het luchtruim worden door Defensie gebruikt als specifiek oefengebied. In sommige gevallen wordt hierbij van de standaard vliegroutes en gebieden afgeweken. Het gaat bijvoorbeeld om laagvliegoefeningen en nachtvluchten van jachtvliegtuigen en helikopters om het personeel te trainen voor operaties zoals in Afghanistan.


Vliegbewegingen: pdf's en teletekst

In onderstaande pdf's staan de actuele vliegbewegingen die afwijken van reguliere vluchten. Deze militaire vliegbewegingen zijn ook te vinden
op teletekst pagina 766.


http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen        

Defensie doet dit om het aantal klachten te beperken, dus plaats zij zo veel mogelijk vluchten hierop.

Ps kan je ook eens reageren zonder beledigingen?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Tanker op 22/06/2011 | 21:53 uur

"werklocatie" die hebben ze volgens mij zelf verzonnen op de KMS......... :'( :dead:

Zou maar zo kunnen... ik ben die term na de PV (lang geleden) ook nergens meer tegen gekomen.

A.J.

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 22:00 uur
Je was dus met een tank 6 maanden per jaar op oefening of aan het schieten? Dat lijkt mij een beetje sterk.

Tsja...

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 23:53 uur
Onderofficier, jij moet eens kappen met hier lopen te vertellen hoe mijn werk is. Alsof JIJ dat zou weten?!

Want jij hebt gewoon geen flauw benul. Je lult maar wat, maar je zogenaamde 'kennis' is puur gebaseerd op jouw eigen aannames. Dit doe je overal als een rode lijn door verschillende topics richting mij. Kap daar eens mee en ga iemand anders lastig vallen met je onzin.

Hoe was die gulden regel ook alweer?

Nikehercules

#215
Citaat van: onderofficier op 23/06/2011 | 00:35 uur
Je had het ook eens om kunnen draaien     om tegen Smash te zeggen dat omdat Onderofficier kennissen heeft die op een militair vliegveld werken zij hier niet de waarheid zou spreken , toch? 

Dan begrijp je mij helemaal verkeerd, want ik zeg absoluut niet dat jou kennissen de waarheid niet zouden spreken.
Want het zou natuurlijk ook gewoon allebei waar kunnen zijn.

Sterker nog, ik ben zelf een half jaartje woonachtig geweest op vlb Volkel en ik meen me ter herinneren dat daar vrijdag s'middags ook weinig meer gevlogen werd. Al weet ik dit niet zeker meer.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 23/06/2011 | 00:25 uur
Citaat van: onderofficier op 23/06/2011 | 00:19 uur
Waarom zou ik geen kennissen hebben die werkzaam zijn op dat militair vliegveld?  Omdat daar uitblijkt dat jij diegene bent die onzin verkoopt?

Omdat jij kennissen hebt die werkzaam zijn op een militair veld en bepaalde ervaringen hebben wil natuurlijk niet zeggen dat Smash hier niet de waarheid zou spreken.

Dat klopt, maar Smash zegt wel steeds dat anderen (waaronder ik)  onzin vertellen en kleineert...............   daar hoor ik je nooit over.   
Je had het ook eens om kunnen draaien     om tegen Smash te zeggen dat omdat Onderofficier kennissen heeft die op een militair vliegveld werken zij hier niet de waarheid zou spreken , toch? 

Ik zeg niet dat, dat je dat had moeten doen...........  ;)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Tijd voor iets luchtigs, over stereotype vliegers gesproken ;D


Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 23/06/2011 | 00:19 uur
Waarom zou ik geen kennissen hebben die werkzaam zijn op dat militair vliegveld?  Omdat daar uitblijkt dat jij diegene bent die onzin verkoopt?

Omdat jij kennissen hebt die werkzaam zijn op een militair veld en bepaalde ervaringen hebben wil natuurlijk niet zeggen dat Smash hier niet de waarheid zou spreken.

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/06/2011 | 23:53 uur
Onderofficier, jij moet eens kappen met hier lopen te vertellen hoe mijn werk is. Alsof JIJ dat zou weten?!

Want jij hebt gewoon geen flauw benul. Je lult maar wat, maar je zogenaamde 'kennis' is puur gebaseerd op jouw eigen aannames. Dit doe je overal als een rode lijn door verschillende topics richting mij. Kap daar eens mee en ga iemand anders lastig vallen met je onzin.

Je bent echt grappig  eerst ga je me het eea uitleggen (op een volwassen manier waarbij er ruimte is voor discussie) en opeens een nabrander met deze onzin.

Maar dit is hoe jij werkelijk bent:    alleen  jij verteld de waarheid   een ander verteld onzin       
Dat heb je al in meerdere topics gezegd.

Waarom zou ik geen kennissen hebben die werkzaam zijn op dat militair vliegveld?  Omdat daar uitblijkt dat jij diegene bent die onzin verkoopt?
Dan probeer je mij maar belachelijk te maken?  Juist dit soort antwoorden werkt tegen je, in ieder geval voor mij. 
Daarnaast ik ben Remi niet.  Ik hoef deze mensen niet aan jouw bekend te maken zodat jij mij gelooft........Jij wilt toch ook geen persoonlijke dingen kwijt op dit forum?  (zie je vraag over je e-mail-adres aan de mods)

Als je vind dat ik je lastig val waarom antwoord je dan nog? (je kan altijd een klacht indienen bij de mods)   
Ik wil alleen maar in discussie met je. (dat is het doel van een forum of mag ik alleen maar geloven welke "waarheid" smash verteld.  En reageren met smash  "wat ben je goed" en dat soort reacties?
Ga dan in je vliegeroverall naar kroeg en ga daar een stel onnozele mutsen onzin verkopen.............

Daarin tegen val ik niemand lastig op dit forum, anders had ik wel een waarschuwing gehad van de mods (in het blauw) of via de PM en had uit eindelijk een tijdelijke ban gehad.


En ik moet helemaal niets   ;)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Onderofficier, jij moet eens kappen met hier lopen te vertellen hoe mijn werk is. Alsof JIJ dat zou weten?!

Want jij hebt gewoon geen flauw benul. Je lult maar wat, maar je zogenaamde 'kennis' is puur gebaseerd op jouw eigen aannames. Dit doe je overal als een rode lijn door verschillende topics richting mij. Kap daar eens mee en ga iemand anders lastig vallen met je onzin.

5m@sh_1up

#209
Citaat van: onderofficier op 22/06/2011 | 23:26 uur
Als jullie (vliegers) overuren draaien, dat houd in dat de rest van het veld ook overuren moeten draaien.
Het is het beleid om overuren te beperken. Ivm de bezuinigingen.  
Het moet van te voren zijn aangevraagd om langer te werken dan toegestaan of verschuiving in het rooster.  (ja, dat geldt ook voor de Klu)
Onverwachts overuren draaien, stuit (tegenwoordig) bij een hoop militairen tegen de borst want o.a de kinderen moeten van de creche worden gehaald.

Er zijn 2 uitzonderingen 1) voor de brandweer en 2) als er een kist neergestort is, want dan gaat de poort dicht..... is mij verteld

Ik woon zelf heel dicht bij een militair vliegveld: om 15.30  uur komen de laatste kisten binnen.............vrijdags om 12.30 uur.
Het militair vliegveld sluit om 16.30 uur*. Vrijdags wat vroeger zodat de binnenslapers op tijd thuis zijn
Ik heb wat kennissen die werkzaam zijn op dat vliegveld.  Ga je onzin maar aan andere vertellen.  
Alles wat je verteld kan ik gewoon checken........

Het grappige is dat ik mijn hersencellen aan het werk heb gezet, met wat jij zelf verteld.  
Maar je verzint / voegt er steeds iets anders toe, alsof het lijkt dat ik het mis heb.............

* uitzonderingen zijn te vinden op teletekst pagina 766 en op http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen
maar dan heb jij ook gewoon een (verschoven) rooster ivm je arbeidstijden wet.....

Ok,

als mijn einde werkdag 1630 is, en ik land pas om 1630, dan zit ik om 1635 nog niet in mijn auto. Ooit gehoord van een debriefing? Uurtje overwerk is harstikke normaal. En helaas gaan inderdaad de ondersteunende diensten om 1630 naar huis. Dat is iets waar wij, als operationeel personeel, helaas tegenaan lopen. Maar dan nóg zijn er regels waarmee we zónder luchtverkeersleiding buiten openingsuren morgen landen. J-18 heet dat. Zoek het maar op ofzo, alhoewel, denk niet dat je dat gaat vinden online. Brandweer is er sowieso altijd.
En als ik zulke lange dagen móét maken, dan ga ik gewoon 'op oefening', dan heb je dus nog maar weinig aan die arbeidstijdenwet van je.
En jij woont dus bij een F16 veld? Tja, die werken dan minder hard, want Gilze gaat vrijdag's echt niet om 1230 al stoppen met vliegen hoor :) Overuren worden regelmatig gemaakt door aircrew, of JIJ dat nou wil of niet. Overigens worden vaak grote hoeveelheden overuren gecompenseerd door een vrijdag vrij te krijgen.
En als jij denkt dat je alle vliegbewegingen te zien krijgt op die site en teletekst ben je wel érg simpel.

Dus conclusie: Ja, je hebt het mis, want je hebt gewoon geen flauw benul van hoe onze operatien zijn, maar je probeert wel allemaal eigen verdraaide conclusies te verzinnen. Waarom doe je zo?