Een baan na Defensie?

Gestart door Remmus, 15/07/2011 | 16:18 uur

onderofficier

Citaat van: A.J. op 16/07/2011 | 13:08 uur
Voorlopig zit ik niet bij een burgerbedrijf en voorlopig heb ik een contract waarin eea omschreven staat hoe lang ik op zijn minst bij deze baas zou zitten. Dat defensie in een paar maanden tijd eenzijdig alle poten onder je stoel vandaan zaagt moeten we maar normaal vinden?

Omdat je bij defensie werkt is jouw contract meer waard dan van bijv. die postbode waar eea ook in omschreven stond hoe lang deze op zijn minst bij die baas zou zitten?
Je vind  het schijnbaar wel normaal dat (weer) bijv TNT de poten eenzijdig onder de stoel van de postbodes heeft gezaagd? 

Waar baseer je je "status aparte" op?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 09:54 uur

Ik hoor bijna hetzelfde (niet van jou)  toen defensie begon met meer uitzendingen.

"daar heb ik niet voor getekend"


Destijds heeft ook iedereen een brief ontvangen of men daarmee akkoord ging. Dus gemekker van dat wist ik niet of daar heb ik niet voor getekend is bullshit, want dat hebben ze wel. Hadden ze niet getekend dan hadden ze de herberg meteen kunnen verlaten met een regeling etc.

Citaat
Maar we hadden het aan zien kunnen komen want steeds meer burgerbedrijven geven geen vaste contracten meer.
Kijk eens naar TNT wat die geflikt heeft:  de vaste mensen er uit:  part-timers er voor in de plaats....................dat is vast het enige bedrijf niet die dit gedaan heeft en er zullen nog meerdere bedrijven volgen.
Deze vaste  ex-werknemers hadden dit ook niet verwacht.  (zouden deze mensen het eea niet hebben uitgestippeld en bekeken?)

Voorlopig zit ik niet bij een burgerbedrijf en voorlopig heb ik een contract waarin eea omschreven staat hoe lang ik op zijn minst bij deze baas zou zitten. Dat defensie in een paar maanden tijd eenzijdig alle poten onder je stoel vandaan zaagt moeten we maar normaal vinden?

Citaat
Toen haalde ik, net als jij, mijn schouders op toen we het lazen
Toen de deze mensen gingen demostreren én staken waren we aan het mopperen daar de post een weekje niet kwam, toch?

Ik vond het prima dat ze staakten.

SMI de Boer

Tanker, mijn tas staat klaar

Mijn baan staat niet op de tocht... soms vind ik dat nog wel eens jammer.
Ik weet zeker dat als ik na de zomervakantie weer es op Oirschot terecht kom een boel collega's als plotseling vermist moet signaleren en dan denk je toch dingen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 11:18 uur
Betrekkingen die je niet ambieert, dus. Kijk es terug in het verleden naar interessante aanbiedingen die je hebt gekregn, zaten daar geen leuke dingen tussen? Zelfs ik heb al aanbiedingen gekregen. Zoek dat in de richting van vrachtwagenchauffeur, DKDB en andere beveiligers, een organisatie die wat met binnenandse informatie speelt, buitenlandse bedrijven die op hoogte werken...

Dat vrachtwagenchauffeur... zou ik niet eens erg vinden.

Leuk SMI, met de vlam in de pijp scheur je door de Brennerpas........ :'(

Scheur je niet liever met Leopard 2's en CV 90's door de Iraanse woestijn ?

SMI de Boer

Betrekkingen die je niet ambieert, dus. Kijk es terug in het verleden naar interessante aanbiedingen die je hebt gekregn, zaten daar geen leuke dingen tussen? Zelfs ik heb al aanbiedingen gekregen. Zoek dat in de richting van vrachtwagenchauffeur, DKDB en andere beveiligers, een organisatie die wat met binnenandse informatie speelt, buitenlandse bedrijven die op hoogte werken...

Dat vrachtwagenchauffeur... zou ik niet eens erg vinden.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 10:32 uur
adminstrateurs 

Je hebt helemaal gelijk. Bij de V&D kan ik zo als kasbeheerder aan de slag. En als ik goed zoek vind ik ook nog wel een bedrijf dat met 300 toelages werkt waar ik wat kan betekenen. En met mijn CAS-BAS-FINAD-kennis sluit ik naadloos aan bij de financiele administratie van Blokker. En niet te vergeten mijn secretariaatsskills. Maak van "DE COMMANDANT" onder aan de brieven "DE DIRECTEUR" en je kunt zo bij TNT-post gaan werken........

irma

Citaat van: jurrien visser op 16/07/2011 | 10:24 uur
Groot deel tankbataljon heeft nieuwe baan
DVHN | Gepubliceerd op 16 juli 2011, 07:00

Havelte -
Van de 282 militairen van het opgeheven 42e tankbataljon in Havelte hebben 192 inmiddels een andere baan. Van hen hebben 155 nieuw werk binnen Defensie gevonden en 37 buiten het leger. Vooral bij de pantserinfanterie in Havelte en Ermelo konden de tankers instromen.

Voor de resterende 90 personen probeert Defensie nog een andere baan te vinden, binnen of buiten het leger. Het tankbataljon, met dertig Leopards, werd dit voorjaar opgeheven vanwege bezuinigingen van een miljard euro bij Defensie. In Assen is de mortiercompagnie opgeheven. Van de 90 mensen hebben 24 nog geen nieuw werk.

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article6745540.ece/Groot-deel-tankbataljon-heeft-nieuwe-baan-
Een tijdelijke baan denk ik..... even de NF en alle komende reorganisaties in mn achterhoofd houdend  :mad:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 16/07/2011 | 10:12 uur
Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 10:08 uur
Nogmaals dat geldt ook voor mensen buiten defensie............    

Nogmaals: iemand die in de burgermaatschappij wordt ontslagen heeft door zijn werkomgeving, -ervaring en praktische scholing een voorsprong op zijn leeftijdsgenoot die uit de militaire maatschappij wordt ontslagen en specifieke kunstjes heeft geleerd die ze in die "andere (burger) maatschappiij" vaak niet kennen.

Er zijn zat functies binnen defensie die dezelfde ervaring, scholing e.d. hebben.
(of zijn gelijk aan)
denk maar aan
adminstrateurs   (er gaat een ontkenning komen.....)
koks
HR medewerkers
rij-instructeurs
rij-examinatoren
arbo-medewerkers
chauffeurs
planners
monteurs   

Er zijn ook zat functies (zoals die van A.J.) die inderdaad zeer specifiek zijn.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Groot deel tankbataljon heeft nieuwe baan
DVHN | Gepubliceerd op 16 juli 2011, 07:00

Havelte -
Van de 282 militairen van het opgeheven 42e tankbataljon in Havelte hebben 192 inmiddels een andere baan. Van hen hebben 155 nieuw werk binnen Defensie gevonden en 37 buiten het leger. Vooral bij de pantserinfanterie in Havelte en Ermelo konden de tankers instromen.

Voor de resterende 90 personen probeert Defensie nog een andere baan te vinden, binnen of buiten het leger. Het tankbataljon, met dertig Leopards, werd dit voorjaar opgeheven vanwege bezuinigingen van een miljard euro bij Defensie. In Assen is de mortiercompagnie opgeheven. Van de 90 mensen hebben 24 nog geen nieuw werk.

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article6745540.ece/Groot-deel-tankbataljon-heeft-nieuwe-baan-

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 15/07/2011 | 23:43 uur
De jongens die hun lichaam als gereedschap hebben maken natuurlijk wel kans op een betrekking op een toffe sportschool. Ook bedrijven die WOH-klussen hebben zouden best wel goeie INF Mariniers of uitgescheten KCTers kunnen gebruiken.

Ik ken een KCTer die gymleraar is geworden, een marinier die is gaan metselen, een infanterist die een gereedschapverhuurfiliaal heeft.

Desalniettemin ben ik er van overtuigd dat de markt beperkt is... ik zou zowiezo al niet in mijn-famielie bedrijf stappen.

@kapitein Rob: Ligt de wereld niet aan jouw voeten? Als je admin-A kan doen ken je toch ook Admin-B?

Mijn einde oefening betekent een enkele reis DLD waar ze met ROW kentekens rijden

SMI de Boer er is nog een optie je kunt nog altijd als beveiliger gaan werken. Een andere optie zou kunnen zijn om het Franse Vreemdelingen Legioen in te gaan ;)


KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 10:08 uur
Nogmaals dat geldt ook voor mensen buiten defensie............    

Nogmaals: iemand die in de burgermaatschappij wordt ontslagen heeft door zijn werkomgeving, -ervaring en praktische scholing een voorsprong op zijn leeftijdsgenoot die uit de militaire maatschappij wordt ontslagen en specifieke kunstjes heeft geleerd die ze in die "andere (burger) maatschappiij" vaak niet kennen.

onderofficier

#27
Citaat van: Kapitein Rob op 16/07/2011 | 09:55 uur
Ik weet niet of je jezelf realiseert dat mijn leeftijdgenoten en ik in dienst zijn gekomen met de ongeschreven voorwaarde dat je als OT-er tot je FLO verzekerd was van een baan!

Je praat me veel te gemakkelijk over zaken die je als 40+ bij indiensttreding nooit voor mogelijk had kunnen houden

Nogmaals dat geldt ook voor mensen buiten defensie............    

Het is al een tijdje aan de gang en daardoor ben ik van mening dat men het had aan zien kunnen komen.

En daar ga je al de mist mee in "de ongeschreven" voorwaarden.

Wat denk je dat ik als 40- sta te juichen?  Dat ik heel snel een baan zal vinden?    

In mijn BBT-tijd heb ik een aantal studies gedaan waarbij ik een diploma heb behaald    minimaal 3 daarvan zijn waardeloos geworden omdat de regels zijn veranderd en er geen dispensatie meer is gegeven zoals vroeger dat werd gedaan bij bijvoorbeeld de chauffeursdiploma (mensen die voor een bepaalde datum waren geboren hoefde er geen te hebben)

Ik heb wat diploma's maar geen ervaring........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 08:42 uur
Wie heeft het over de helft van de salaris inleveren, ga je eerst eens verdiepen hoeveel % een WW uitkering is....deze keer help ik je 70% van je laatst verdiende inkomen.

Je zal niet de enige zijn die ontslagen kan worden...... er zijn je alle vele voor gegaan......  wat moet je anders? In de WW blijven en dan de bijstand in  (ga zelf maar even uitzoeken wat de regelgeving is omtrent het hebben van eigen huis en de bijstand)
 
Zo te lezen heb je geen inkomstenverzekering, dat is niet slim als je een koophuis hebt...... 
Of dacht je dat het jouw nooit zou of kan overkomen om werkeloos te raken? Je kan zeker ook niet arbeidsongeschikt raken?

Je neemt zelf risico's dan moet je niet gaan piepen als mis dreigt te gaan!

   

Ik weet niet of je jezelf realiseert dat mijn leeftijdgenoten en ik in dienst zijn gekomen met de ongeschreven voorwaarde dat je als OT-er tot je FLO verzekerd was van een baan! Wijzen naar het dan maar afsluiten van een inkomensverzkering e.d. goedkoop praten in de ruimte, want als ikmdat 10 jaar geleden had gedaan (en dat heb ik voor mijn AOW-gat al uitgezocht en ging me l 85 euro per maand kosten), had ik die premie naar mijn inschatting niet eens op kunnen brengen. Het is defensie dat afspraken schendt. Of ben je ook vergetend at we er plotsklaps 3 jaar langer werken bij kregen?

Daarbij is dat leuk gezegd, die 70% WW. Maar daar zit de VEB niet meer bij, en na anderhalf jaar mag je de bijstand in. Oh ex-sergeant-majoor, uw bent zo dom geweest een huis te kopen? Gaat u dat eerst even (met fors verlies) verkopen en eet dan uw saldo eerst op. voordat u zich weer aan het loket meldt.

Je praat me veel te gemakkelijk over zaken die je als 40+ bij indiensttreding nooit voor mogelijk had kunnen houden en die nu door mensen als jou worden gepresenteerd met de toevoeging "dat je er maar rekening mee had moeten houden" en/of "dat je dat risico aan had moeten zien komen". Dat vind ik een irreeel standpunt in relatie tot de oudere militair die ruim voor de val van de muur en de belachelijke slachtingen bij defensie in dienst is gekomen!

onderofficier

#25
Ik hoor bijna hetzelfde (niet van jou)  toen defensie begon met meer uitzendingen.

"daar heb ik niet voor getekend"


Maar we hadden het aan zien kunnen komen want steeds meer burgerbedrijven geven geen vaste contracten meer.
Kijk eens naar TNT wat die geflikt heeft:  de vaste mensen er uit:  part-timers er voor in de plaats....................dat is vast het enige bedrijf niet die dit gedaan heeft en er zullen nog meerdere bedrijven volgen.
Deze vaste  ex-werknemers hadden dit ook niet verwacht.  (zouden deze mensen het eea niet hebben uitgestippeld en bekeken?)

Toen haalde ik, net als jij, mijn schouders op toen we het lazen
Toen de deze mensen gingen demostreren én staken waren we aan het mopperen daar de post een weekje niet kwam, toch?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.