Een baan na Defensie?

Gestart door Remmus, 15/07/2011 | 16:18 uur

A.J.

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 09:28 uur
Nogmaals de leeftijdskwestie speelt ook een rol voor mensen die buiten defensie werken en hun baan verliezen.

Welke leeftijdscategorie vind dan volgens jou wel makkelijk een baan? 


Je gaat nog steeds voorbij aan relevante werkervaring/ papieren voor het gros van het BOT personeel. Ik ben (H)SI op allerlei KKW/ wapensystemen, ik kan vliegtuigen uit de lucht schieten etc. Misschien dat Al-Qaida mij wil hebben, maar dan houdt het ook ongeveer op.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 08:42 uur
Wie heeft het over de helft van de salaris inleveren, ga je eerst eens verdiepen hoeveel % een WW uitkering is....deze keer help ik je 70% van je laatst verdiende inkomen.

Je zal niet de enige zijn die ontslagen kan worden...... er zijn je alle vele voor gegaan......  wat moet je anders? In de WW blijven en dan de bijstand in  (ga zelf maar even uitzoeken wat de regelgeving is omtrent het hebben van eigen huis en de bijstand)
 
Zo te lezen heb je geen inkomstenverzekering, dat is niet slim als je een koophuis hebt...... 
Of dacht je dat het jouw nooit zou of kan overkomen om werkeloos te raken? Je kan zeker ook niet arbeidsongeschikt raken?

Je doelt op de NHG? Want dat is de enige "inkomstenverzekering" mbt een eigen huis wat je eventueel kan hebben.

Citaat
Je neemt zelf risico's dan moet je niet gaan piepen als mis dreigt te gaan!   

Ik heb geen risico's genomen, ik heb alles heel bewust uitgestippeld en bekeken. Maar sinds afgelopen april gaat de baas plotseling als een beurshandelaar speculeren met mijn toekomst. Ik bedoel de opmerking "Je hebt geen baan voor het leven meer". is iets wat we voor april nog nooit gehoord hadden, nee toen moesten we plotseling een aantal jaar langer gaan arbeiten.

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: irma op 16/07/2011 | 09:11 uur
Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 18:18 uur

Een 24 jarige chauffeur van DVVO die maakt veel meer kans............
In tegenstelling tot een 50 jarige chauffeur van DVVO.......

Hiermee zeg ik niet dat het soort werk dat je doet niet uitmaakt, maar ik ben er van overtuigd dat leeftijd ook echt wel een rol speelt als t gaat om buiten wel of niet aan de slag komen.

En ook hoe flexibel je zelf bent.       

(die 50 jarige DVVO-chauffeur zal een stukje harder moeten werken in de burgermaatschappij dan wat hij gewend is bij defensie,
deze 50 jarige wil constant de leuke dingen doen en schuift de "lastige" klussen af op zijn jongere collega's want hij heeft die k*t-rit al tig keer gedaan en nu is het de beurt aan de jongeren is het argument.
Dat zie ik niet alleen bij burgers trouwens...maar ook bij (oudere) militairen...............)

Nogmaals de leeftijdskwestie speelt ook een rol voor mensen die buiten defensie werken en hun baan verliezen.

Welke leeftijdscategorie vind dan volgens jou wel makkelijk een baan? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 18:18 uur

Een 24 jarige chauffeur van DVVO die maakt veel meer kans............
In tegenstelling tot een 50 jarige chauffeur van DVVO.......

Hiermee zeg ik niet dat het soort werk dat je doet niet uitmaakt, maar ik ben er van overtuigd dat leeftijd ook echt wel een rol speelt als t gaat om buiten wel of niet aan de slag komen.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

onderofficier

Citaat van: reccetegekkie op 16/07/2011 | 00:09 uur
Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 18:18 uur

Het is maar wat je zelf wat voor baan (lees salaris) je zelf wilt accepteren
(Een kennis van me (50+, makelaar) was ontslagen na een jaar vond die een baan als verkoper van kunststof kozijnen.
Hij was zo "brutaal" om toch te solliciteren ondanks er een leeftijd!! in de advertentie stond vermeld  (niet gaan brullen dat het niet mag want in mijn optiek schept het duidelijkheid....als men een jongere wilt hebben dan nemen ze die toch aan......) 
En hij is aangenomen,  heeft wel een stuk salaris moeten in leveren en werkt nu voor het zelfde geld als dat die kreeg in de WW.  )

Dat bedoel ik dus! Omdat de baas zijn huishoudboekje niet op orde heeft moet ik maar als weet ik veel wat aan de slag voor de helft van mijn inkomen? Zal leuk zijn wanneer ik de hypotheek weer moet betalen....

Wie heeft het over de helft van de salaris inleveren, ga je eerst eens verdiepen hoeveel % een WW uitkering is....deze keer help ik je 70% van je laatst verdiende inkomen.

Je zal niet de enige zijn die ontslagen kan worden...... er zijn je alle vele voor gegaan......  wat moet je anders? In de WW blijven en dan de bijstand in  (ga zelf maar even uitzoeken wat de regelgeving is omtrent het hebben van eigen huis en de bijstand)
 
Zo te lezen heb je geen inkomstenverzekering, dat is niet slim als je een koophuis hebt...... 
Of dacht je dat het jouw nooit zou of kan overkomen om werkeloos te raken? Je kan zeker ook niet arbeidsongeschikt raken?

Je neemt zelf risico's dan moet je niet gaan piepen als mis dreigt te gaan!

   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Remmus

Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 18:18 uur

Het is maar wat je zelf wat voor baan (lees salaris) je zelf wilt accepteren
(Een kennis van me (50+, makelaar) was ontslagen na een jaar vond die een baan als verkoper van kunststof kozijnen.
Hij was zo "brutaal" om toch te solliciteren ondanks er een leeftijd!! in de advertentie stond vermeld  (niet gaan brullen dat het niet mag want in mijn optiek schept het duidelijkheid....als men een jongere wilt hebben dan nemen ze die toch aan......) 
En hij is aangenomen,  heeft wel een stuk salaris moeten in leveren en werkt nu voor het zelfde geld als dat die kreeg in de WW.  )

Dat bedoel ik dus! Omdat de baas zijn huishoudboekje niet op orde heeft moet ik maar als weet ik veel wat aan de slag voor de helft van mijn inkomen? Zal leuk zijn wanneer ik de hypotheek weer moet betalen....

Remmus


SMI de Boer

De jongens die hun lichaam als gereedschap hebben maken natuurlijk wel kans op een betrekking op een toffe sportschool. Ook bedrijven die WOH-klussen hebben zouden best wel goeie INF Mariniers of uitgescheten KCTers kunnen gebruiken.

Ik ken een KCTer die gymleraar is geworden, een marinier die is gaan metselen, een infanterist die een gereedschapverhuurfiliaal heeft.

Desalniettemin ben ik er van overtuigd dat de markt beperkt is... ik zou zowiezo al niet in mijn-famielie bedrijf stappen.

@kapitein Rob: Ligt de wereld niet aan jouw voeten? Als je admin-A kan doen ken je toch ook Admin-B?

Mijn einde oefening betekent een enkele reis DLD waar ze met ROW kentekens rijden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Remmus

#15
Een soldaat/korporaal werd beloofd dat hij/zij een opleidng mocht doen, op kosten van Defensie. Dus: Dienen voor hare Majesteit in ruil voor een salaris en een opleiding. Ik wil even in het midden laten of dit te veel of te weinig was, (buiten het feit of het operationeel haalbaar was) dit is gewoon wat er beloofd is.
Buiten dat ga ik met A.J. mee.... Wat gaat er gebeuren met iemand met BOT/fase3 aanstelling?
Daarom heb ik dit topic gestart en nog steeds, van geen enkele zijde, heb ik een antwoord gehad dat de stelling van de politiek/RPD ondersteund!

A.J.

#14
Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 20:53 uur
Wat had hij kunnen worden voordat hij bij defensie  aan de slag ging als leopard chauffeur ?
Wat dacht die in de burgermaatschappij te kunnen gaan doen nadat die bij defensie weg ging als leopard chauffeur? Leopard chauffeur worden bij een burger bedrijf...............  :crazy:

Dacht die als soldaat "fase 3" te kunnen worden?

Dit soort dingen zeggen mij genoeg over het niveau van de persoon zelf   :devil:

Dat voorheen én nog steeds defensie bereid is om geld te besteden aan cursussen voor diegene die in de eindfase zitten van hun contract is eigenlijk een groot plus punt.
Vele burger bedrijven geven de werknemers tegenwoordig een tijdelijk contract zonder studie-mogelijkheden....  daar hoor ik niemand over.

Leuk, alleen hebben we het nu niet alleen over de BBT/ fase 1 en 2 makkers. Maar voornamelijk (verjonging/ piramide etc. weet je nog) te maken met BOT/ Fase 3 collega's. Die toch al nooit recht hadden op een studie, laat staan een vergoeding of tijd... "Jou beloning is dat je tot je FLO binnen defensie mag blijven en hebben al teveel in jou geinvesteerd om je zomaar te laten gaan"...

Het is dus erg kort door de bocht om nu de oudere collega's de schuld te gaan geven dat ze geen relevante burgerpapieren hebben nu het zwaard van NF boven ons hoofd hangt.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 15/07/2011 | 20:38 uur
Op tv of ergens op internet kwam een filmpje voorbij met daarin een kort interview met een SLD1 Leopard chauffeur die tot de conclusie was gekomen dat met zijn vooropleiding en ervaring in de burgermaatschappij eigenlijk alleen heftruck chauffeur weggelegd was. Tja....

Wat had hij kunnen worden voordat hij bij defensie  aan de slag ging als leopard chauffeur ?
Wat dacht die in de burgermaatschappij te kunnen gaan doen nadat die bij defensie weg ging als leopard chauffeur? Leopard chauffeur worden bij een burger bedrijf...............  :crazy:

Dacht die als soldaat "fase 3" te kunnen worden?

Dit soort dingen zeggen mij genoeg over het niveau van de persoon zelf   :devil:

Dat voorheen én nog steeds defensie bereid is om geld te besteden aan cursussen voor diegene die in de eindfase zitten van hun contract is eigenlijk een groot plus punt.
Vele burger bedrijven geven de werknemers tegenwoordig een tijdelijk contract zonder studie-mogelijkheden....  daar hoor ik niemand over.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 15/07/2011 | 16:43 uur
En niet alle infanteristen kunnen de beveiliging in......

Of willen de beveiliging in.

Op tv of ergens op internet kwam een filmpje voorbij met daarin een kort interview met een SLD1 Leopard chauffeur die tot de conclusie was gekomen dat met zijn vooropleiding en ervaring in de burgermaatschappij eigenlijk alleen heftruck chauffeur weggelegd was. Tja....

Voor mij is deze problematiek (ook voor de recente bezuinigingen al) een reden om te zorgen voor een hele stevige basis voordat ik besluit beroeps te worden, juist om ergens op terug te kunnen vallen als defensie besluit mij niet meer nodig te hebben of andersom.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 20:02 uur
Is dat zo?  Ook die bezuinigen ....en hebben daarnaast liever een jongere........

Dan nog heeft die ING-er het voordeel van een burger-omgeving waar hij uitkomt en dus een voorsprong.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 15/07/2011 | 20:00 uur
Citaat van: onderofficier op 15/07/2011 | 18:18 uur
Leeftijd? Sorry, maar daar heeft die 45+ van (ik noem maar wat) ING ook mee te maken. Dat heeft niets te maken dat die persoon van defensie afkomstig is.

Mijn leeftijdgenoot van de ING kan bij de ABN, Fortis, de beurs, accountantsbureaux etc terecht. Er is toch echt maar 1 krijgsmacht in Nederland. En dus heeft de ING-er van 45 jaar wel degelijk (ietsje) meer kans om een baan te vinden.

Is dat zo?  Ook die bezuinigen ....en hebben daarnaast liever een jongere........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.