Wat is Nederland toch een prachtig land!!

Gestart door Elzenga, 22/07/2011 | 10:29 uur

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop2 op 03/11/2011 | 10:48 uur
en trots zijn op wat we hebben bereikt.

We hebben door de jaren heen heel wat bereikt, valt niet te ontkennen. Maar aangezien ik nogal vergeetachtig lijk te zijn als het om zaken in het prachtige Nederland gaat waar we trots op moeten zijn; kun je eens wat voorbeelden geven van zaken die we de afgelopen 10 jaar in dit land hebben bereikt waar we trots op mogen zijn?

Tanker

Citaat van: Kaaskop2 op 03/11/2011 | 10:48 uur
Citaat van: dudge op 03/11/2011 | 10:42 uur
Nederland stijgt op VN-ranglijst prettige landen

Misschien moeten Nederlanders 'ns wat minder klagen en trots zijn op wat we hebben bereikt. We staan in de top-3 meest ontwikkelde landen.

Volgens mij gaat het op allerlei fronten bergafwaarts de laatste jaren: zorgstelsel wordt onbetaalbaar, premies nemen ieder jaar fors toe, dekkingsgraden van pensioenfondsen staan zwaar onder druk, mensen moeten langer doorwerken, de Euro wat een zorgenkindje is en blijft, concurrentie met opkomende landen als China, onderwijs is van een bedroevend niveau de laatste decennia, er wordt al jaren fors bezuinigd op defensie etc.
We zitten opgescheept met incompetente en zelfverrijkende politici en bestuurders in de (semi)publieke sector etc.

Dat hosanna gevoel wat geschetst word dat herken ik niet, ja misschien als je Nederland vergelijkt met Congo.......

Kaaskop2

Citaat van: dudge op 03/11/2011 | 10:42 uur
Nederland stijgt op VN-ranglijst prettige landen

Misschien moeten Nederlanders 'ns wat minder klagen en trots zijn op wat we hebben bereikt. We staan in de top-3 meest ontwikkelde landen.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 24/10/2011 | 16:53 uur
Rob wordt het niet tijd dat je  ANWB-lidmaatschap dan niet opzegt?

Denk maar niet dat er nog veel geld van mij naar de ANWB zal gaan!

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 24/10/2011 | 16:47 uur
Wat is Nederland toch een prachtig land! Geweldig initiatief van de ANWD. Ik heb wel een paar vragen; waarom moet ik zelf fietsen kopen voor mijn kids, waarom moet ik ze zelf leren fietsen en de verkeersregels uitleggen, waarom moet ik zelf de banden plakken of naar de fietsenmaker? Waarom betaal ik voor ANWB-lidmaatschap? Kortom, een hele riedel ikke-ikke-ikke-vragen, die overigens ook voor nog een paar landgenoten op zouden kunnen gaan......

Rob wordt het niet tijd dat je  ANWB-lidmaatschap dan niet opzegt?

KapiteinRob

Wat is Nederland toch een prachtig land! Geweldig initiatief van de ANWD. Ik heb wel een paar vragen; waarom moet ik zelf fietsen kopen voor mijn kids, waarom moet ik ze zelf leren fietsen en de verkeersregels uitleggen, waarom moet ik zelf de banden plakken of naar de fietsenmaker? Waarom betaal ik voor ANWB-lidmaatschap? Kortom, een hele riedel ikke-ikke-ikke-vragen, die overigens ook voor nog een paar landgenoten op zouden kunnen gaan......

KapiteinRob

Kinderen asielzoekerscentra krijgen fiets

DEN HAAG -  De ANWB gaat kinderen in asielzoekerscentra aan een fiets helpen. Over ruim 2 jaar moeten alle asielzoekerscentra in Nederland over kinderfietsen beschikken, zo is het streven van het kinderfietsenplan, dat donderdag wordt gelanceerd.

De ANWB trekt bij het kinderfietsenplan op met de Rabobank Foundation, Stichting de Vrolijkheid, Unicef en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Er worden tweedehands fietsen ingezameld en de kinderen krijgen fiets- en verkeersles. Bij elk asielzoekerscentrum wordt een werkplaats ingericht waar bewoners zelf de fietsen kunnen opknappen.

Bron: Telegraafsite dd. 241011

Elzenga

Citaat van: Tanker op 23/10/2011 | 15:19 uur
Wat te denken van de huidige babyboom generatie, er is al 20 jaar bekend dat er ene vergrijzing aankomt, waarom niet eerder besloten om de pensioenleeftijd op te trekken.
Men had toen ook al kunnen zien en weten dat die golf ouderen relatief meer gebruik gaat maken van de gezondheidszorg.

De babyboomgeneratie heeft maximaal geprofiteerd van de stijging van de huizenprijzen, royale pensioenregelingen, VUT, WAO etc.
We hebben een 5e colonne die lekker uit de staatsruif mee heeft zitten vreten de afgelopen 20 jaar etc.
Dat heeft mij ook altijd al geïrriteerd...men wist dat het kwam en gaat pas maatregelen nemen als de babyboomers goeddeels met pensioen zijn. Maakt discussiëren tussen mijn generatie, de "verloren generatie", en de generatie van de "babyboomers" ook altijd zo moeilijk merk ik. Waar zij..even zwart/wit... bij hun afstuderen al stapels brieven in de bus hadden van bedrijven met een baanaanbod......werden die banen voor onze neus wegbezuinigd toen we afstudeerden....of bleven bezet door diezelfde babyboomers. Maar goed...realiteiten...we have to deal with them.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 23/10/2011 | 14:47 uur
Ik zie "die honger" weinig en het ikke-ikke-ikke juist ontzettend vaak. Ik denk zomaar dat het hier niet meer 'goedkomt" in die zin dat ik begin te jubelen in dit prachtige land te wonen.
Ik denk dat het hier juist wel goed komt...maar het besef dat we dingen moeten aanpakken en veranderen zal wel goed moeten doordringen. Op dat vlak zie ik een overheid die door politiek gestuntel en verdeeldheid zijn legitimiteit en kracht op dit vlak teveel heeft verloren. Omdat structurele politieke veranderingen moeilijk te realiseren zijn hou ik mijn hoop dus op een burgerinitiatief one day. En het liefst voordat een groot conflict of crisis die boodschap hardhandig erin brengt weer. Al lijkt de realiteit deze wens in te halen.

Tanker

Wat te denken van de huidige babyboom generatie, er is al 20 jaar bekend dat er ene vergrijzing aankomt, waarom niet eerder besloten om de pensioenleeftijd op te trekken.
Men had toen ook al kunnen zien en weten dat die golf ouderen relatief meer gebruik gaat maken van de gezondheidszorg.

De babyboomgeneratie heeft maximaal geprofiteerd van de stijging van de huizenprijzen, royale pensioenregelingen, VUT, WAO etc.
We hebben een 5e colonne die lekker uit de staatsruif mee heeft zitten vreten de afgelopen 20 jaar etc.

Voor de jongere generaties, die krijgen het zwaarder dan hun ouders.
Langer werken en maar afwachten of er nog iets bestaat van een pensioen als zij mogen stoppen met werken (of wordt het doorwerken tot de dood ?)

KapiteinRob

Ik zie "die honger" weinig en het ikke-ikke-ikke juist ontzettend vaak. Ik denk zomaar dat het hier niet meer 'goedkomt" in die zin dat ik begin te jubelen in dit prachtige land te wonen.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 23/10/2011 | 09:23 uurEn zijn onderstaande 2 quotes niet tegenstrijdig?
Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 23:28 uur
Daarnaast heeft de verzuiling en ook het doorgeslagen individualisme geen goed gedaan. Maar ik zie wel een "honger" bij burgers om daarin te veranderen...
Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 23:28 uur
het is alleen zo jammer dat zoveel burgers alleen maar mekkeren en niks ter hand nemen...bijv. in hun eigen buurt. Nee daar hebben ze het dan vaak te druk voor....eigen leven eerst.   
Nee. Er is wel die "honger" en behoefte..maar buiten mekkeren om doet men zelf vaak weinig of neemt geen initiatief. Daar is blijkbaar een aanzet of zetje nodig...of goed voorbeeld.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 23/10/2011 | 10:14 uur
;D Ergens waar het zonnig is en waar Engels wordt gesproken?

Zeg ik niet, omdat anders generatie Z het daar ook komt verzieken.....  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 23/10/2011 | 10:12 uur
Citaat van: jurrien visser op 23/10/2011 | 10:07 uur
De opkomst van Generatie Z.
Zijn jullie er wel klaar voor?

Nee, en als ik mijn FLO op normale wijze haal, zal ik mijn uiterste best doen een plek te vinden waar (de Nederlandse) generatie Z geen last van me heeft.......

;D Ergens waar het zonnig is en waar Engels wordt gesproken?

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 23/10/2011 | 10:07 uur
De opkomst van Generatie Z.
Zijn jullie er wel klaar voor?

Nee, en als ik mijn FLO op normale wijze haal, zal ik mijn uiterste best doen een plek te vinden waar (de Nederlandse) generatie Z geen last van me heeft.......