Rara, waar/wie/wat ben ik? Deel 2

Gestart door Lex, 26/07/2011 | 09:33 uur

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 16:02 uur
Die hoef je niet op te vangen. Moet je gewoon terugsturen. Dan heb je meer aan wat sleepboten....
Dat lijkt me een iets te radicale stap gezien achtergrond vluchtelingen nu en situatie waarin die verkeren. Op termijn wel terug..althans daar ben ik wel voor.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 15:59 uur
die kun je dan beter gebruiken voor het opvangen van vluchtelingen rond Lampedusa...

Die hoef je niet op te vangen. Moet je gewoon terugsturen. Dan heb je meer aan wat sleepboten....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 15:55 uur
Omdat we LPD's hebben die daar m.i. uitstekend geschikt voor zijn door o.m. aanwezige transportmiddelen. Dan ga je geen afgetrapte ferry's opknappen, geschikt maken, bewapenen, bemanningen opleiden, etc. etc.
die kun je dan beter gebruiken voor het opvangen van vluchtelingen rond Lampedusa...

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 18/10/2013 | 15:42 uur
Rob heeft het idee om LPD's voor VSP te gebruiken, waarom zou je daarvoor geen ongebruikte ferry's gebruiken.

Omdat we LPD's hebben die daar m.i. uitstekend geschikt voor zijn door o.m. aanwezige transportmiddelen. Dan ga je geen afgetrapte ferry's opknappen, geschikt maken, bewapenen, bemanningen opleiden, etc. etc.

Ace1

Citaat van: Harald op 18/10/2013 | 15:14 uur
Larkspur van Trans Europa Ferry

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MS_Larkspur_R03.jpg

Klopt op zaterdag 5 oktober was ik in Oostende en zag de Larkspur daar liggen en de  Larkspur wordt momenteel niet gebruikt omdat de rederij TransEuropa Ferries het  faillissement  heeft aangevraagd. Rob heeft het idee om LPD's voor VSP te gebruiken, waarom zou je daarvoor geen ongebruikte ferry's gebruiken daar liggen er door de crisis wel een paar stil in Europa.


Ace1


Harald

Citaat van: Ace1 op 18/10/2013 | 13:44 uur
Klopt en hoe kwam je op het antwoord?

ten eerste dacht ik al dat het een H-A-lijn schip zou zijn geweest
ten tweede heeft het de trekken van de SS Rotterdam .... even verder kijken
en da da ...

http://www.ssmaritime.com/eleusis2.htm

Ace1

#474
Citaat van: Harald op 18/10/2013 | 13:39 uur
(ex) SS Statendam
van de Holland Amerika lijn

een paar keer doorverkocht, onder verschillende namen gevaren, waaronder :
Rhapsody
Regent Star
Harmony I

Klopt en hoe kwam je op het antwoord?

Hier heb ik de foto's vandaan, overigens ik wel verwacht dat een marine man/vrouw of een oud marine man/vrouw met antwoord zou komen.

http://www.ssmaritime.com/Statendam.htm

Harald

(ex) SS Statendam
van de Holland Amerika lijn

een paar keer doorverkocht, onder verschillende namen gevaren, waaronder :
Rhapsody
Regent Star
Harmony I


Ace1

#472
Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 12:00 uur
De Pacific Princess?

Nee Rob je moet aan veel ouder denken nog ouder dan jou  favoriete schip de Oude Dame, overigens sluit ik het niet uit dat je dit schip wel eens tegen bent gekomen op de  zeven zeeën of in een haven. Dit geldt natuurlijk ook voor Lex en Jurrien Visser.

KapiteinRob


Ace1

Een wat duidelijker foto nu om het wat makkelijker te maken.


Ace1

Geen marineschip dit keer maar een burgerschip dit keer, wie verrast mij?

StrataNL

Citaat van: Elzenga op 17/08/2013 | 16:06 uur
Oh die heeft wel een 'balkon" daar...andere LCF niet ;)...althans niet op de foto's die ik bekeek.

? Welke foto's bekijk jij dan want ik zie bij alle 4 aan beide zijden een balkonnetje hoor  :angel:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation