Maritime Week

Gestart door Ace1, 05/10/2011 | 11:46 uur

andré herc

#18
Nog meer Foto's Stan Patrol 5009 voor de Kaapverdische eilanden
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

#17
Citaat van: Ace1 op 09/10/2011 | 20:45 uur
Voor de liefhebbers, dit schip wordt momenteel gebouwd bij Damen.


Open dag Damen Gorinchem,maar 15 km vanaf mijn huis
Ondanks dat was het toch mijn eerste bezoek aan deze scheepswerf.
Gastvrij ontvangen uitgebreid hapje en drankjes :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 21:40 uur
Blijft de vraag of Rob ook zin heeft om zich in de voetsporen van de vader der marine te begeven en af te reizen naar het verre Vlissingen

Bij mijn weten is "de marine" al ontstaan voordat Michiel de Ruyter (waar je naar ik aanneem op doelt) zelfs maar geboren was. Daarbij kwam De Ruyter uit Vlissingen, dus dat "afreizen naar het verre Vlissingen" kan ik hooguit plaatsen in het kader van zijn FLO-reis....  :crazy:

Antwoord op de vraag is overigens "nee".

Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 21:40 uur
en ja Rob Ik weet het de Poolster heeft het levenslicht gezien op een andere werf (RDM)

100 punten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#15
Citaat van: Kapitein Rob op 28/10/2011 | 21:10 uur
Ik lees hier bijdrages die in het grote onzintopic thuishoren....

1. Ik vind het helemaal geen zakkenvullers bij Daamen, al mag het bedrijf zich "voortstuwingsproblemen" volgens mij wel aanrekenen waardoor ik soms de neiging krijg niet automatisch over topschepen te praten.
2. Ik heb geen behoefte om hoog op te geven over "de oude Ruyter".

Blijft de vraag of Rob ook zin heeft om zich in de voetsporen van de vader der marine te begeven en af te reizen naar het verre Vlissingen en ja Rob Ik weet het de Poolster heeft het levenslicht gezien op een andere werf (RDM)

KapiteinRob

Ik lees hier bijdrages die in het grote onzintopic thuishoren....

1. Ik vind het helemaal geen zakkenvullers bij Daamen, al mag het bedrijf zich "voortstuwingsproblemen" volgens mij wel aanrekenen waardoor ik soms de neiging krijg niet automatisch over topschepen te praten.
2. Ik heb geen behoefte om hoog op te geven over "de oude Ruyter".

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#13
Citaat van: Ace1 op 28/10/2011 | 20:50 uur
Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 20:42 uur
Citaat van: Ace1 op 28/10/2011 | 20:33 uur
Citaat van: www.maritimeweek.nl op 28/10/2011 | 20:06 uur
Het is mogelijk van dichtbij marineschepen te bekijken en aan werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding vragen te stellen.

Iets voor Rob om naar Vlissingen te gaan en vragen te stellen aan de  werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding? ik durf er een kratje Jupiler erop in te zetten als Rob gaat hij het woord zakkenvullers gaat gebruiken? :devil:

Welnee... schrijvers zijn er als de kippen bij als iets gratis te halen is, dan krijgt hij vast het gevoel dat hij nog iets terug krijgt en... hij kan z'n ei kwijt over zijn "oude dame"

Hij kan bij de oudere medewerkers zijn ei wel kwijt over die andere "oude dame" GW Fregat de Ruyter F806? ;)

En ik, al oud Kojak (Tromp F801) opvarende, kan me voorstellen dat hij dat ook leuk vindt... dus het zal me niets verbazen als Rob, misschien Incognito, naar het diepe zuid-westen afreist.

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 28/10/2011 | 20:42 uur
Citaat van: Ace1 op 28/10/2011 | 20:33 uur
Citaat van: www.maritimeweek.nl op 28/10/2011 | 20:06 uur
Het is mogelijk van dichtbij marineschepen te bekijken en aan werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding vragen te stellen.

Iets voor Rob om naar Vlissingen te gaan en vragen te stellen aan de  werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding? ik durf er een kratje Jupiler erop in te zetten als Rob gaat hij het woord zakkenvullers gaat gebruiken? :devil:

Welnee... schrijvers zijn er als de kippen bij als iets gratis te halen is, dan krijgt hij vast het gevoel dat hij nog iets terug krijgt en... hij kan z'n ei kwijt over zijn "oude dame"

Hij kan bij de oudere medewerkers zijn ei wel kwijt over die andere "oude dame" GW Fregat de Ruyter F806? ;)

Ace1

Open Dag Amels Vlissingen

Op zaterdag 12 november wordt bij Amels Vlissingen een Open dag georganiseerd. De Open dag vindt plaats tijdens de Maritime Week 2011.

Bezoekers kunnen met eigen ogen zien welke indrukwekkende schepen er in aanbouw zijn. Daarbij worden de opleidings- en carrièremogelijkheden toegelicht. Het is mogelijk van dichtbij superjachten te bekijken en aan werknemers van Amels Vlissingen vragen te stellen.

Diverse maritieme bedrijven presenteren zich daarnaast in de hal:
Alewijnse, Gemini Teakdekken en Jachtinterieurs, Heinen & Hopman Engineering, Hertel, Imtech, Van der Meijden Interiors, Mammoet, Pinta Nieuwburg, Van der Peijl, Wagenvoorde en Scheldepoort.

Waar
Amels Vlissingen
Koningsweg 2
4381 NA Vlissingen

Wanneer
12 november

Tijdstip
10.00-15.30 uur

Meer informatie
www.amels-holland.com

http://www.maritimeweek.nl/NL/537/open-dag-amels-vlissingen.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 28/10/2011 | 20:33 uur
Citaat van: www.maritimeweek.nl op 28/10/2011 | 20:06 uur
Het is mogelijk van dichtbij marineschepen te bekijken en aan werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding vragen te stellen.

Iets voor Rob om naar Vlissingen te gaan en vragen te stellen aan de  werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding? ik durf er een kratje Jupiler erop in te zetten als Rob gaat hij het woord zakkenvullers gaat gebruiken? :devil:

Welnee... schrijvers zijn er als de kippen bij als iets gratis te halen is, dan krijgt hij vast het gevoel dat hij nog iets terug krijgt en... hij kan z'n ei kwijt over zijn "oude dame"

Ace1

Citaat van: www.maritimeweek.nl op 28/10/2011 | 20:06 uur
Het is mogelijk van dichtbij marineschepen te bekijken en aan werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding vragen te stellen.

Iets voor Rob om naar Vlissingen te gaan en vragen te stellen aan de  werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding? ik durf er een kratje Jupiler erop in te zetten als Rob gaat hij het woord zakkenvullers gaat gebruiken? :devil:

Ace1

Damen Schelde Naval Shipbuilding Vlissingen

Op zaterdag 12 november wordt bij Damen Schelde Naval Shipbuilding in Vlissingen een Open dag georganiseerd. De Open dag vindt plaats tijdens de Maritime Week 2011.
Bezoekers kunnen met eigen ogen zien welke indrukwekkende schepen er in aanbouw zijn. Daarbij worden de opleidings- en carrièremogelijkheden toegelicht. Het is mogelijk van dichtbij marineschepen te bekijken en aan werknemers van Damen Schelde Naval Shipbuilding vragen te stellen.
Diverse maritieme bedrijven presenteren zich daarnaast in de hal:
Alewijnse, Gemini Teakdekken en Jachtinterieurs, Heinen & Hopman Engineering, Hertel, Imtech, Van der Meijden Interiors, Mammoet, Pinta Nieuwburg, Van der Peijl, Wagenvoorde en Scheldepoort.

Waar
Damen Schelde Naval Shipbuilding
Koningsweg 2
4381 NA Vlissingen
Wanneer
12 november
Tijdstip
10.00-15.30 uur

Parkeren
In verband met de te verwachten drukte wordt bezoekers gevraagd de aanwijzingen van de verkeersregelaars te volgen.
Meer informatie

http://www.damennaval.com

http://www.maritimeweek.nl/NL/538/damen-schelde-naval-shipbuilding-vlissingen.html

KapiteinRob

Natuurlijk ga ik er niet naar toe. Die kliek vriendjes soepeert defensiebudget door overbodige marineschepen te bouwen.

Ace1

#6
Citaat van: Kapitein Rob op 10/10/2011 | 09:04 uur
Verdorie, geen Sigma's?  :devil:

Rob,  ga je er wel naar toe, er is een catering bij die gratis is? :devil:

KapiteinRob

Verdorie, geen Sigma's?  :devil:

Ace1

Voor de liefhebbers, dit schip wordt momenteel gebouwd bij Damen.


Ace1

Open Dag Damen Shipyards Gorinchem

Op zaterdag 12 november wordt bij Damen Shipyards in Gorinchem een Open dag georganiseerd. De Open dag vindt plaats tijdens de Maritime Week 2011.

Waar
Damen Shipyards Gorinchem
Avelingen West 20
4202 AA Gorinchem

Wanneer
12 november 2011

Tijdstip
10.00-16.00 uur

Meer informatie
www.damen.nl

http://www.maritimeweek.nl/NL/480/open-dag-damen-shipyards-gorinchem.html

Ace1

#2
Volgens schuttevaer  wordt er een Stan Patrol 5009 gebouwd bij Damen Shipyards Gorinchem, aangezien je daar vrij mag rondlopen en foto´s mag maken is dat zeker de moeite waard.

http://www.schuttevaer.nl/nieuws/scheepsbouw-en-reparatie/nid16331-damen-bouwt-breed-inzetbaar-bijlboegschip-voor-abu-dhabi.html

Ace1

Van 3 tot en met 12 november 2011 vindt de eerste editie van de Maritime Week plaats. Ruim een week lang worden de schijnwerpers op de maritieme industrie gericht.

Tijdens de Maritime Week kunnen geïnteresseerden met eigen ogen zien en ervaren wat de opleidings- en carrièremogelijkheden binnen de maritieme industrie zijn. Daarnaast worden er verschillende activiteiten georganiseerd voor personen die reeds in de maritieme industrie werkzaam zijn. Behalve het Maritime Awards Gala vindt Europort plaats, er zijn seminars en maritieme bedrijven organiseren open dagen.

http://www.maritimeweek.nl/

Deze Maritime Week is de opvolger van de week van de Scheesbouw en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat op 12 November a.s. Damen Shipyards Gorinchem een open dag zal zal organiseren.

Nadere informatie wordt binnenkort bekendgemaakt via maritimeweek.nl, Twitter en Facebook.