De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2012

Gestart door Elzenga, 07/10/2011 | 12:56 uur

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 21:17 uur
Ik had het over internationale organisaties als de VN. Dus van die "praatgroepen"....

Net zoals de veiligheidsraad van de VN, wat een onzin.......

KapiteinRob

Ik had het over internationale organisaties als de VN. Dus van die "praatgroepen"....

ARM-WAP

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 19:30 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Mss kiezen velen tegenwoordig wel voor het "minste kwaad", zowel in de States als in Europa ?
En wie bepaalt dat de republikeinen het meeste kwaad vertegenwoordigen en de democraten het minste? Welke objectieve meetlat gebruik je daarvoor?
Daarvoor is wat mij betreft geen objectieve meetlat. Politiek is niet objectief. Mocht men enkel op een programma afgaan en er van uit gaan dat politici alles doen wat ze beloven dan was het niet zo moeilijk denk ik...
Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 19:30 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Het is idd zo dat die overheidsschuld blijven stijgen is onder Obama. Maar met zo'n grote schuld zullen er veel rentelasten aan vast hangen waardoor de schuld vanzelf blijft stijgen, zelfs al minder je daadwerkelijk je uitgaven.
Bij mijn weten heeft Obama de uitgaven helemaal niet vermindert. En hij zit ook nog steeds. 3 jaar na zijn aantreden, in Afghanistan en Irak wat ook hem heel veel geld kost.
De economische toestand is de laatste drie jaar wel sterk gewijzigd: enkele banken zijn verdwenen, hele huishoudens zijn alles kwijt (niet enkel pensioenen) en er zijn pakken Amerikanen zonder job.
Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 19:30 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Wat mij vooral zorgen maakt is "God", "leger versterken" en "indien nodig internationale organisaties als de UN indien nodig verwerpen"
Dat "God" moet men zelf weten, is mijn ding niet. Maar leger versterken is sowieso verstandig in deze roerige aardkloottijden en ik juich een ieder toe die internationale organisaties als de VN verwerpt.
God is mijn ding zeker niet. Maar dat een Westers potentieel staatshoofd "God" aanhaalt en dat die God wil dat de US de wereld leiden is er een probleem.
Met leger versterken heb ik op zich ook geen probleem. Maar de US zijn al de mondiale leider in defensieuitgaven... En mss mag er wat meer gespendeerd worden aan "sociale zaken" – voor de kleine man en onderwijs enz?
Internationale org verwerpen OK? Mss dan ook meteen uit NATO stappen. Dan kan de US daar meteen wat minder geld aan uitgeven.

KapiteinRob

Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Mss kiezen velen tegenwoordig wel voor het "minste kwaad", zowel in de States als in Europa ?

En wie bepaalt dat de republikeinen het meeste kwaad vertegenwoordigen en de democraten het minste? Welke objectieve meetlat gebruik je daarvoor?

Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Het is idd zo dat die overheidsschuld blijven stijgen is onder Obama. Maar met zo'n grote schuld zullen er veel rentelasten aan vast hangen waardoor de schuld vanzelf blijft stijgen, zelfs al minder je daadwerkelijk je uitgaven.

Bij mijn weten heeft Obama de uitgaven helemaal niet vermindert. En hij zit ook nog steeds. 3 jaar na zijn aantreden, in Afghanistan en Irak wat ook hem heel veel geld kost.

Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 17:43 uur
Wat mij vooral zorgen maakt is "God", "leger versterken" en "indien nodig internationale organisaties als de UN indien nodig verwerpen"

Dat "God" moet men zelf weten, is mijn ding niet. Maar leger versterken is sowieso verstandig in deze roerige aardkloottijden en ik juich een ieder toe die internationale organisaties als de VN verwerpt.

ARM-WAP

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 16:29 uur
Citaat van: Ros op 07/10/2011 | 16:03 uur
Ik denk dat je mag stellen dat de schuld onder Obama minder snel is gestegen dan het onder leiding van Bush en Co zou zijn geweest ?.
Dat zal best, maar het is in ieder geval gestegen. Obama maakt zijn beloofde changes niet echt waar.....
Obama heeft niet al zijn beloofde changes waar gemaakt, klopt (o.a. Guantanamo).
En sommige van zijn changes zijn niet verregaand genoeg geweest (o.a. Health Bill)

Mss kiezen velen tegenwoordig wel voor het "minste kwaad", zowel in de States als in Europa ?

Het is idd zo dat die overheidsschuld blijven stijgen is onder Obama. Maar met zo'n grote schuld zullen er veel rentelasten aan vast hangen waardoor de schuld vanzelf blijft stijgen, zelfs al minder je daadwerkelijk je uitgaven.

Wat mij vooral zorgen maakt is "God", "leger versterken" en "indien nodig internationale organisaties als de UN indien nodig verwerpen"

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 07/10/2011 | 16:03 uur
Ik denk dat je mag stellen dat de schuld onder Obama minder snel is gestegen dan het onder leiding van Bush en Co zou zijn geweest ?.

Dat zal best, maar het is in ieder geval gestegen. Obama maakt zijn beloofde changes niet echt waar.....

KapiteinRob

Even hoor: ik stel hier niet dat onder een republikeinse president de Amerikaanse staatsschuld minder of meer had gestegen. Ik reageerde op de stelling van ARM-WAP "Alvast een goede reden om niet Republikeins te gaan... want dan wordt die schuld alleen maar groter." met de simpele vraag of de staatsschuld onder Obama dan niet groter is geworden...... Nou, dat is-ie dus ook. En natuurlijk is het allemaal Bush z'n schuld en kon Obama er helemaal niets aan doen. Die kon geen economisch reddingsplan verzinnen, de troepen uit Afghanistan en Irak terugtrekken. Allemaal onmogelijk.....

En het verweer dat de Republikeinen constant dwars hebben gelegen is een flutargument, want de eerste twee jaar van Obama's presidentschap had hij een democratische meerderheid in zowel Senaat als Congres.

Ros

Ik denk dat je mag stellen dat de schuld onder Obama minder snel is gestegen dan het onder leiding van Bush en Co zou zijn geweest ?.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 13:12 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 13:07 uur
Alvast een goede reden om niet Republikeins te gaan... want dan wordt die schuld alleen maar groter.

Oh, dus onder democraat Obama is de staatsschuld de afgelopen 3 jaar niet groter geworden?

Obama, heeft hetzelfde gedaan als een van zijn demorcatische voorgangers Franklin D. Roosevelt die met de new Deal kwam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Franklin_D._Roosevelt

onderofficier

Wat zal dit grapje deze presidentsverkiezingen gaan kosten.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 13:12 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 13:07 uur
Alvast een goede reden om niet Republikeins te gaan... want dan wordt die schuld alleen maar groter.
Oh, dus onder democraat Obama is de staatsschuld de afgelopen 3 jaar niet groter geworden?
Dat is een direct gevolg van de desastreuze (economische) politiek van zijn voorganger. Had hij dat niet gedaan dan was de VS inmiddels ook in de praktijk gewoon failliet geweest.

ARM-WAP

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2011 | 13:12 uur
Oh, dus onder democraat Obama is de staatsschuld de afgelopen 3 jaar niet groter geworden?
Hij heeft alvast wel enkele pogingen ondernomen om hierin verandering te brengen.
En de tegenwerking van de Republikeinen valt zeker niet te ontkennen, oa met de deadline-historie die we nog niet zo lang geleden hebben mogen gadeslaan.
Feit is dat tijdens het bewind van Democraten men wel degelijk pogingen heeft ondernomen om aan schuldafbouw te doen, wat dan door Bush Jr geweldig tenietgedaan werd én de schuld lekker drastisch mocht stijgen.

Ros

Citaat
In de eeuw van Amerika hebben de VS de sterkste economie en het sterkste leger van de wereld.

En het nog niet kunnen winnen van een handjevol tegenstanders in Afghanistan  :confused:

Maar de trend is weer gezet, een Bush kloon aan de macht.........ik zou alvast kippengaas gaan spannen rond een paar hoge gebouwen en alle vluchtsimulator spellen uit de handel nemen  :neutral:

KapiteinRob

Citaat van: ARM-WAP op 07/10/2011 | 13:07 uur
Alvast een goede reden om niet Republikeins te gaan... want dan wordt die schuld alleen maar groter.

Oh, dus onder democraat Obama is de staatsschuld de afgelopen 3 jaar niet groter geworden?

ARM-WAP

Citaat van: Elzenga op 07/10/2011 | 12:57 uur
Romney: God wil dat Amerika de wereld leidt
Mocht ik Amerikaan zijn dan wist ik nu reeds voor wie ik zeker niet zou stemmen...
Trouwens... "Sterkste economie" ? ? ?
Een van de "Sterkste overheidsschuld" zeker wel.
Alvast een goede reden om niet Republikeins te gaan... want dan wordt die schuld alleen maar groter.