De trainingsmissie in Kunduz, deel 2

Gestart door Lex, 22/10/2011 | 21:49 uur

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 25/11/2011 | 09:09 uur
n.a.v. die post van mij eerder, kunnen ze beter rechters en officieren van justitie gaan opleiden.......daar valt nog een hoop te winnen.....

We moeten ons wat mij betreft kapot schamen dat we meewerken aan een rechtsysteem wat o.m. stenigt, ophangt en door verkrachting zwanger geraakte vrouwen 12 jaar in de cel gooit. Dat ze zich in Den Haag nog in de spiegel durven te bekijken......  >:(

Citaat van: Tanker op 25/11/2011 | 09:09 uur
Maar wat ik al eerder aangaf, het allerbeste is inpakken en wegwezen daar, ze willen ons niet prima toch......

Ze zijn volgens mij maar wat blij met ons. We betalen braaf de agentjes, leggen wat wegen aan, slikken alles voor zoete koek aan en doen blijkbaar nog wat andere dingen die ook nog wel het leven veraangenamen. Maar de veranderingen die wij daar graag willen zien (nou ja, ik niet; wat mij betreft zoeken ze het daar maar uit), komen echt niet van de grond of verdwijnen zodra we onze hielen gelicht hebben.

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 25/11/2011 | 08:18 uur
Citaat van: MINDEF op 25/11/2011 | 08:12 uur
Na een vijfweekse cursus ontvingen zij een certificaat.

Goh, ik dacht te hebben gelezen dat de "cursus" 8 weken (en volgens partijen als D66 en GL zelfs 18 weken) zou duren.....  :P

Het is toch te zot voor woorden dat men gelooft dat je in 5 (of zelfs 8 of 18) weken mensen opleidt tot politieagent naar semi-Nederlandse normen waarbij er ook nog wat leren lezen en schrijven, mensenrechten en andere naieve idealistische gedachtes ingepompt moeten worden.....

n.a.v. die post van mij eerder, kunnen ze beter rechters en officieren van justitie gaan opleiden.......daar valt nog een hoop te winnen.....

Maar wat ik al eerder aangaf, het allerbeste is inpakken en wegwezen daar, ze willen ons niet prima toch......

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF op 25/11/2011 | 08:12 uur
Na een vijfweekse cursus ontvingen zij een certificaat.

Goh, ik dacht te hebben gelezen dat de "cursus" 8 weken (en volgens partijen als D66 en GL zelfs 18 weken) zou duren.....  :P

Het is toch te zot voor woorden dat men gelooft dat je in 5 (of zelfs 8 of 18) weken mensen opleidt tot politieagent naar semi-Nederlandse normen waarbij er ook nog wat leren lezen en schrijven, mensenrechten en andere naieve idealistische gedachtes ingepompt moeten worden.....

KapiteinRob

De eerste 14 Afghaanse politieagenten zijn opgeleid als politietrainer. Na een vijfweekse cursus ontvingen zij een certificaat. Een overzicht van Defensie-operaties van 14 tot en met 20 november.

De agenten maken deel uit van de Afghaanse opleidingsafdeling die zelfstandig trainingen voor Afghaanse collega's gaat verzorgen. Nederlandse agenten die in Kunduz voor EUPOL werken, gaan de nieuwe Afghaanse trainers tijdens hun werk verder begeleiden en coachen. Uiteindelijk moet de Afghaanse politie zelf in staat zijn alle opleidingen voor de Afghaanse politieagenten te verzorgen.

Bron: MINDEF-site - weekoperaties 22 november 2011, 16.00 uur

Oorlogsvis

IK BEN HET ALWEER EENS MET JE KAPITEIN ROB !!!!!!!!!!!!! het is gewoon om van te kotsen.....weer die  politici ......het wordt tijd dat het hele kabinet vervangen wordt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 24/11/2011 | 20:06 uur
Ben nu benieuwd naar de reactie van Sap.

Die zal zich nu, net als die andere hypocriete volksvertegenwoordigers, oost-Afghaans doof houden voor kritiek hierop. Het is te schandalig voor woorden dat we dus onze centen steken in een "rechtssysteem" dat dit soort praktijken ten uitvoer brengt. Ik erger me kapot dat we nu de moraalridders uit de tweede kamer (en andere politieke hotemetoten) niet horen.

BAH!

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 24/11/2011 | 20:00 uur

En ons parlement hamert op integer politie- en justitiewerk. Waarom hoor ik de "we spenderen hier graag geld aan - partijen" nu niet?

Ho ho, vast een ander gebied waar onze normen en waarden niet uitgedragen worden!

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 24/11/2011 | 20:00 uur
Citaat van: Tanker op 24/11/2011 | 18:45 uur
Een vrouw in Afghanistan, die door een neef van haar moeder verkracht werd, is in de gevangenis beland...omdat zij zwanger raakte. Dat meldt de Amerikaanse tv-zender CNN.

En ons parlement hamert op integer politie- en justitiewerk. Waarom hoor ik de "we spenderen hier graag geld aan - partijen" nu niet?

Je zou denken dat dit al erg zat is maar als je dit stuk leest:

Citaat van: Telegraaf.nl op 24/11/2011 | 18:45 uur
Zij kan alleen vrijkomen als zij met haar verkrachter trouwt.

En wij maar een half miljoen per politie rekruut neertellen om dit soort vrouwen achter de tralies te krijgen en te houden, want ze gaan natuurlijk wel werken volgens de Afghaanse wetten en niet de Nederlandse. Ben nu benieuwd naar de reactie van Sap.

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 24/11/2011 | 18:45 uur
Een vrouw in Afghanistan, die door een neef van haar moeder verkracht werd, is in de gevangenis beland...omdat zij zwanger raakte. Dat meldt de Amerikaanse tv-zender CNN.

En ons parlement hamert op integer politie- en justitiewerk. Waarom hoor ik de "we spenderen hier graag geld aan - partijen" nu niet?

A.J.

Citaat van: onderofficier op 24/11/2011 | 15:42 uur
Het geld van de HRA had ook wel aan de tankbataljons gegeven kunnen worden  :devil:     Ik zeg HRA afschaffen: tanks terug wat zeg jij dan?   (en andere voorstanders van het behoud van de tanks)

Uhm, je kunt natuurlijk ook een dedicated topic openen ipv overal met je "HRA afschaffen" gaan spammen.

Tanker

Verkrachte vrouw in gevangenis

KABUL -  Een vrouw in Afghanistan, die door een neef van haar moeder verkracht werd, is in de gevangenis beland...omdat zij zwanger raakte. Dat meldt de Amerikaanse tv-zender CNN.


Gulznaz
Foto: CNN

Gulnaz (21) zweeg lange tijd angstvallig over de verkrachting. Toen bleek dat zij zwanger was en zij niet lange kon zwijgen, werd zij naar de gevangenis gestuurd.
De vrouw, kreeg in eerste instantie een gevangenisstraf van 12 jaar. 'Echtbreuk', luidde de aanklacht. Zij zit inmiddels twee jaar in de gevangenis en daar is zij bevallen van een dochtertje. Deze week werd de straf met drie jaar verminderd. Zij kan alleen vrijkomen als zij met haar verkrachter trouwt. Daardoor zit zij in een tweestrijd: aan de ene kant wil zij niet daar haar dochtertje in de gevangenis opgroeit, maar zij ziet een huwelijk met haar verkrachter ook niet zitten.
Op de zender CNN vertelt zij in een interview dat haar oom het huis binnenkwam toen zij alleen thuis was, de ramen en deuren sloot en haar vervolgens verkrachtte.

www.telegraaf.nl


Weer een voorbeeld van die achterlijke cultuur, we kunnen nog 100 jaar daar blijven dat achterlijke denken van die haardbaarden veranderd toch nooit..........
Ik kan hier zo fucking boos om worden....!

Enforcer

Citaat van: Tanker op 24/11/2011 | 16:57 uur
Die hele missie en het mandaat er omheen raakt kant nog wal.......dit is aan niemand uit te leggen.....

De vraag is of men dat uberhaupt nog wel wil, aangezien het hier vaak over politieke achterkamertjes zaken gaat.

Tanker

Citaat van: Enforcer op 24/11/2011 | 16:54 uur
Citaat van: irma op 24/11/2011 | 16:24 uur
Niet alle resultaten zijn in geld uit te drukken.....

Veel wel.

Waar het hier om gaat zijn vaak "directe kosten op de korte termijn" en opzichte van "beoogde indirecte opbrengsten op lange termijn"

Die hele missie en het mandaat er omheen raakt kant nog wal.......dit is aan niemand uit te leggen.....

Enforcer

Citaat van: irma op 24/11/2011 | 16:24 uur
Niet alle resultaten zijn in geld uit te drukken.....

Veel wel.

Waar het hier om gaat zijn vaak "directe kosten op de korte termijn" en opzichte van "beoogde indirecte opbrengsten op lange termijn"

irma

Niet alle resultaten zijn in geld uit te drukken.....
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)