Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

onderofficier

@Oorlogsvis:  denk je dat iedereen die bij defensie werkt hier lid van is???          Schijnbaar wel................ 

Ik denk dat er meer mensen, waaronder jij*, die hier lezen/reageren niet bij defensie werken. 
*dat weet ik zeker

Maar even terug komend op een eerdere reactie van je:  waarom deze topic sluiten?  Omdat jij dit een niet boeiend topic vind???
Ik vind bijv. het topic over de leopard niet meer boeiend............ ook maar een slotje op?       Je bent van mening als één lid een topic niet boeiend meer vind deze gesloten kan worden?  Dan kan elk topic wel gesloten worden................   Of is je grens dat een echte marinier / militair niet meer reageert.......... hoe weet jij dat iemand een echte militair is of niet?   

Als je  een topic niet boeiend/interresant vind hoef je niet te reageren............ (zeker niet met dat er wel een slotje op kan) 
(kan er geen slotje op oorlogsvis............. :devil:   :devil:  ) 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Citaat van: Kapitein Rob op 18/06/2012 | 07:49 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 17/06/2012 | 23:00 uur
slot op dit topic...niet een echte marinier klaagt hier op dit forum..

Dan zou ik het hele topic nog maar eens doorlezen, want ik weet zeker minstens 1 forumlid te hebben zien posten dat hij als marinier die verhuizing naar Vlissingen totaal niet ziet zitten.
Een.....is het korps al zo klein dan ?

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 18/06/2012 | 02:30 uur
Ik moet eerlijk zijn dat ik de situatie op Leeuwarden niet goed ken, wat ik wel weet is dat Volkel zo goed als ''nieuw'' is. Volkel sluiten zou de reinste kapitaalvernietiging zijn, dat is dus dubbel bezuinigen.

Zoals de ervaring leert, maakt dat defensie geen moer uit.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 18/06/2012 | 02:30 uur
Wanneer de belangen voor defensie tussen 2 locaties gelijk zijn mag hier van mij ook naar gekeken worden, zo niet gaat het belang van defensie m.i. ten alle tijden voor.
Laten we niet vergeten dat er geen extra werkgelegenheid gecreëerd wordt , er wordt enkel mee geschoven.

Je zou je zelfs af kunnen vragen in hoeverre er extra werkgelegenheid onder de ''locals'' wordt gecreëerd, ik ken de cijfers niet, maar ik vraag me af in hoeverre de locatie van het KMARNS invloed heeft op de samenstelling van het personeel.

Ik denk dus, interessant voor de regio, minder voor het personeel. Want ik heb de indruk dat zij vooral meeverhuizen of reizen.

Ooit van toeleveringsbedrijven gehoord?   Of denk je dat defensie  de mariniers zelfsupporting is?  Bakt eigen brood, de mariniers maken (wel) hun eigen kamers en kantoren schoon en als ze dat hebben gedaan onderhouden ze zelf de gebouwen, maaien ze het gras e.d.

Citaat van: Nikehercules op 18/06/2012 | 02:30 uur
Ik moet eerlijk zijn dat ik de situatie op Leeuwarden niet goed ken, wat ik wel weet is dat Volkel zo goed als ''nieuw'' is. Volkel sluiten zou de reinste kapitaalvernietiging zijn, dat is dus dubbel bezuinigen.

Grappig ik heb het over een gebied nl Noord-Nederland en jij reageert tot twee keer aan toe met een reactie enkel en alleen over Leeuwarden......Alsof Leeuwarden het gebied Noord-Nederland is........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 17/06/2012 | 23:00 uur
slot op dit topic...niet een echte marinier klaagt hier op dit forum..

Dan zou ik het hele topic nog maar eens doorlezen, want ik weet zeker minstens 1 forumlid te hebben zien posten dat hij als marinier die verhuizing naar Vlissingen totaal niet ziet zitten.

Nikehercules

#423
Citaat van: onderofficier op 17/06/2012 | 21:21 uur
Ik vind  dat werkgelegenheid best een reden mag zijn om iets te behouden of neer te zetten. 

Wanneer de belangen voor defensie tussen 2 locaties gelijk zijn mag hier van mij ook naar gekeken worden, zo niet gaat het belang van defensie m.i. ten alle tijden voor.
Laten we niet vergeten dat er geen extra werkgelegenheid gecreëerd wordt , er wordt enkel mee geschoven.

Je zou je zelfs af kunnen vragen in hoeverre er extra werkgelegenheid onder de ''locals'' wordt gecreëerd, ik ken de cijfers niet, maar ik vraag me af in hoeverre de locatie van het KMARNS invloed heeft op de samenstelling van het personeel.

Ik denk dus, interessant voor de regio, minder voor het personeel. Want ik heb de indruk dat zij vooral meeverhuizen of reizen.

Citaat van: onderofficier op 17/06/2012 | 21:21 uur
Ik denk alleen dat Zuid-Nederland genoeg defensie heeft. En midden-Nederland ook.   Noord-Nederland komt er bekaaid vanaf, terwijl daar ruimte zat is.

Ik moet eerlijk zijn dat ik de situatie op Leeuwarden niet goed ken, wat ik wel weet is dat Volkel zo goed als ''nieuw'' is. Volkel sluiten zou de reinste kapitaalvernietiging zijn, dat is dus dubbel bezuinigen.

Citaat van: Oorlogsvis op 17/06/2012 | 23:00 uur
blijkbaar zal het hun een worst wezen

*sarcasm mode on* Natuurlijk, want alle eenheden zijn hier vertegenwoordigd... Als iemand op DF niet reageert intereseerd het hem niet en is hij niet begaan met de zaak... *sarcasm mode off*

HM

Citaat van: Oorlogsvis op 17/06/2012 | 23:00 uur
..blijkbaar zal het hun een worst wezen..

Op wat voor feiten moeten die reageren? Het leeft zeker wel.

Maar om me hier te mengen in een discussie tussen forumleden die elkaar in elk topic opzoeken om het liefst op basis van ondertoon ipv feiten te discussiëren trekt me niet.



Alleen berusting kan ons verslaan

Oorlogsvis

slot op dit topic...niet een echte marinier klaagt hier op dit forum..blijkbaar zal het hun een worst wezen..en eigenlijk boeit het mij ook niet

Marc66


onderofficier

#419
Citaat van: Enforcer op 17/06/2012 | 21:36 uur
Den Helder is toch ook nog Noord/West-Friesland?!

Yep dus ik ben nu van mening dat de mariniers richting Den Helder zouden moeten gaan.


Citaat van: Enforcer op 17/06/2012 | 21:36 uur
Maar dat maakt voor die Mariniers in dit topic weinig uit.

Het heeft alles te maken met dit topic.
Want er mag best gekeken worden  waar iets van defensie geplaatst wordt, het korps mariniers maakt ook gewoon deel uit van defensie      
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Enforcer

Citaat van: onderofficier op 17/06/2012 | 21:21 uur
Ik denk alleen dat Zuid-Nederland genoeg defensie heeft. En midden-Nederland ook.   Noord-Nederland komt er bekaaid vanaf, terwijl daar ruimte zat is.

Ja en relatief wonen daar minder mensen. Dus vanuit dat oogpunt is het ook niet vreemd dat er daar maar bepekt wat zit. Den Helder is toch ook nog Noord/West-Friesland?! Als ze Leeuwarden dicht gooien, denk ik wel dat je punt valide wordt. Maar dat maakt voor die Mariniers in dit topic weinig uit.

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 17/06/2012 | 20:48 uur
Ik schreef dit omdat blijkbaar men(?) vindt dat de werkgelegenheid geen reden mag zijn om iets te houden of te verkrijgen. Het laatste vind ik overigens een zeer vreemde gedachte, maar okay, als men(?) dat vindt  :(

Iedereen mag wat vinden...... alleen lijkt het (soms) dat een mening van bepaalde personen dé mening is en dat deze gedeeld moet worden...

Ik vind  dat werkgelegenheid best een reden mag zijn om iets te behouden of neer te zetten.  
Ik denk alleen dat Zuid-Nederland genoeg defensie heeft. En midden-Nederland ook.   Noord-Nederland komt er bekaaid vanaf, terwijl daar ruimte zat is.


 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

Ik schreef dit omdat blijkbaar men(?) vindt dat de werkgelegenheid geen reden mag zijn om iets te houden of te verkrijgen. Het laatste vind ik overigens een zeer vreemde gedachte, maar okay, als men(?) dat vindt  :(

Nikehercules

Citaat van: Marc66 op 17/06/2012 | 20:35 uur
In deze tijd van bezuinigen waarbij de "keus" is, slikken of stikken lijkt het mij een gouden greep om de marine te centraliseren en dat kan gebeuren in Den Helder, maar Vlissingen vind ik ook best.

En nu is de werkgelegenheid in Den Helder opeens niet meer van belang..? Ja joh, laten we de complete Helderse marine gaan verhuizen, wat een fantastisch idee... NOT!



Marc66

Even over de geplaatste opmerking dat de mariniers al jaren in Doorn zitten. De keuze van Doorn was een min of meer opgedrongen keuze en, deze is gemaakt direct van WO-II waarbij kazernes opgericht danwel heringericht werden en toevallig kwamen de mariniers in Doorn terecht. Het is echt geen doordachte keuze geweest!