Dronken militair veroorzaakt dodelijk ongeluk LOON OP ZAND

Gestart door andré herc, 11/12/2011 | 10:27 uur

Lex

Citaat van: Cigarz op 16/12/2011 | 22:49 uur
Is'ie geschorst voor wat'ie gedaan heeft, of omdat er "militair" in de krant heeeft gestaan...?
Ik denk dat je het antwoord hierop zelf wel weet.   ;)

Cigarz

Is'ie geschorst voor wat'ie gedaan heeft, of omdat er "militair" in de krant heeeft gestaan...?

Overigens is dit ook wel enigzins suggestief:
Citaat van: De Telegraaf op 14/12/2011 | 19:09 uurDe militair had vijf keer de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed.
Met zijn 23 jaar is hij namelijk beginnend bestuurder en die mag 'maar' 0,2 promille alcohol in z'n bloed hebben. 0,2 x 5 = 1. Was hij een paar jaar ouder geweest had hij bij hetzelfde promillage, 'slechts' twee keer de toegestane hoeveelheid alcohol in z'n bloed gehad...

Begrijp me niet verkeerd; alcohol en een voertuig besturen gaat wat mij betreft nooit samen! Wat mij betreft een 0,0 promille grens. Maar we moeten de zaken wel in z'n verband blijven zien...

A.J.

Defensie schorst veroorzaker fataal ongeluk

DEN HAAG -  De 23-jarige dronken militair die afgelopen zondag in Loon op Zand een verkeersongeval heeft veroorzaakt waardoor de 20-jarige Bastiaan Dank uit Sprang-Capelle om het leven kwam, is door zijn werkgever voorlopig geschorst. Een woordvoerder van Defensie heeft dat woensdag gezegd.

De man bestuurde een auto met vijf passagiers. De auto raakte van de weg en botste tegen een boom. De militair is sinds maandagavond weer op vrije voeten. Hij blijft wel verdacht, liet een woordvoerder van de marechaussee weten.

Het verhaal gaat dat de militair als illegale taxichauffeur aan het werk was. De marechaussee doet daarover geen mededelingen.

De militair had vijf keer de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed. Het slachtoffer uit Sprang-Capelle overleed ter plaatse. Een inzittende raakte gewond, drie andere passagiers kwamen met de schrik vrij.

Telegraaf

A.J.


SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 12/12/2011 | 23:30 uur
Citaat van: irma op 12/12/2011 | 08:09 uur
Dronken militair was snorder
LOON OP ZAND -  De dronken militair, die zondagochtend een dodelijk ongeluk veroorzaakte in Loon op Zand, was in zijn vrije tijd illegaal taxichauffeur.
Dus de krantenkop had moeten luiden: Dronken illegaal taxichauffeur veroorzaakt ongeluk....  :hrmph:
Turkse Snorder veroorz.....
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 17:04 uur
Citaat van: AD op 12/12/2011 | 08:09 uur
"Aan die man kon je absoluut niet merken dat hij had gedronken. Hij praatte niet met dubbele tong", vertelt een van de vrienden in de krant. "Bovendien was hij van Turkse komaf. Van zo iemand verwacht je ook niet dat hij drinkt."

WHOEHAAAAA, wat een knaller!

Volgens mij is het woord knaller een stopwoord bij Rob? :devil:

http://www.defensieforum.nl/Forum/rara_waarwiewat_ben_ik-t19149.990.html

Cigarz

Citaat van: irma op 12/12/2011 | 08:09 uur
Dronken militair was snorder
LOON OP ZAND -  De dronken militair, die zondagochtend een dodelijk ongeluk veroorzaakte in Loon op Zand, was in zijn vrije tijd illegaal taxichauffeur.
Dus de krantenkop had moeten luiden: Dronken illegaal taxichauffeur veroorzaakt ongeluk....  :hrmph:

KapiteinRob

Citaat van: AD op 12/12/2011 | 08:09 uur
"Aan die man kon je absoluut niet merken dat hij had gedronken. Hij praatte niet met dubbele tong", vertelt een van de vrienden in de krant. "Bovendien was hij van Turkse komaf. Van zo iemand verwacht je ook niet dat hij drinkt."

WHOEHAAAAA, wat een knaller!

irma

Dronken militair was snorder
LOON OP ZAND -  De dronken militair, die zondagochtend een dodelijk ongeluk veroorzaakte in Loon op Zand, was in zijn vrije tijd illegaal taxichauffeur.

Die vroege ochtend vervoerde hij een groep van vijf vrienden die net een avond hadden gestapt in Tilburg. De 20-jarige Bastiaan Dank overleefde de rit niet. Toen de 23-jarige militair uit Terneuzen tegen een boom botste, werd de jongen uit de auto geslingerd. Hij overleed ter plaatse.

Volgens het AD hadden de vrienden niet in de gaten dat de 'taxichauffeur' te veel had gedronken. "Aan die man kon je absoluut niet merken dat hij had gedronken. Hij praatte niet met dubbele tong", vertelt een van de vrienden in de krant. "Bovendien was hij van Turkse komaf. Van zo iemand verwacht je ook niet dat hij drinkt."

Verjaardag

De beste vriend van Bastiaan, die er met een hersenschudding en gebroken sleutelbeen levend vanaf kwam, vertelt dat ze eerder op de avond in Loon op Zand in het ouderlijk huis van een van de vrienden diens verjaardag hadden gevierd. Nadat ze daarna uit waren geweest in Tilburg stapte het vijftal in de auto van de militair, die eigenlijk maar plek had voor vier passagiers. "Dat je met een man meer instapt is natuurlijk niet de bedoeling, maar je weet dat ze daar in een zwarte taxi niet zo moeilijk over doen. En het scheelt een hoop geld op zo'n rit."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11104389/__Zatte_militair_was_snorder__.html?sn=binnenland,buitenland
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

SMI de Boer

Citaat van: Ace1 op 11/12/2011 | 14:06 uur
Of het nu een burger is of een  militair  die met alcohol op achter het stuur kruipt dat maakt mij niet uit, ik heb een hekel aan als iemand met alcohol op achter het stuur kruipt.

Maar van mij mogen ze de mongool ook doodtrappen

Als ik maandag oproepbaar ben blijf ik zondag al van de drank af...

Mocht ik niet oproebaar zijn of moeten werken

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Of het nu een burger is of een  militair  die met alcohol op achter het stuur kruipt dat maakt mij niet uit, ik heb een hekel aan als iemand met alcohol op achter het stuur kruipt.

Lex

Militair opgepakt na dodelijk ongeluk in Loon op Zand

LOON OP ZAND - De politie heeft zondag in Loon op Zand een militair uit Terneuzen aangehouden. De 23-jarige man zou onder invloed van drank rond vijf uur 's ochtends een ongeval hebben veroorzaakt op de Kasteellaan. Daarbij kwam een bijrijder om het leven.

Omstanders vertellen dat het gaat om een snorder, een illegale taxi uit Tilburg. De politie kan dat nog niet bevestigen. De man zou vanuit de richting van Tilburg zijn gekomen en op de bochtige Kasteellaan eerst tegen een boom zijn aangereden en vervolgens tegen een verkeersbord.

Slachtoffers
Volgens de politie zaten er zes mensen in de auto bij de militair. Dat zijn er te veel, omdat er maar voor vijf personen gordels in de auto's zaten. Bij het ongeval kwam een 20-jarige bijrijder uit Loon op Zand ter plekke om het leven nadat hij uit de auto werd geslingerd. Een ander raakte gewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

Alcohol
De militair is een 23-jarige man uit Terneuzen. Bij de blaastest heeft de militair vijf keer de toegestane hoeveelheid alcohol geblazen. Volgens de politie gaat het om een beginnend bestuurder. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De politie en de Koninklijke Marechaussee onderzoeken de zaak.

Omroep Brabant,
zondag 11 december 2011 - 12:07

A.J.

Dode bij ongeval in Loon op Zand

Bij een auto-ongeval in Loon op Zand is zondagmorgen 11 december tegen 5 uur een 20-jarige man uit Loon op Zand om het leven gekomen. De bestuurder had gedronken.

Het slachtoffer zat als passagier in een personenauto die tegen een boom botste. Hij is daarbij uit de auto geslingerd en overleden.

Het verkeersongeval gebeurde op de Kasteellaan in Loon op Zand. In de auto zaten zes personen. De 23-jarige bestuurder en vijf passagiers.

De auto kwam vanuit de richting Tilburg en was onderweg naar Loon op Zand. Door nog onbekende oorzaak verloor de automobilist de macht over het stuur, waardoor de auto frontaal tegen een boom botste.

Door de klap werd het 20-jarige slachtoffer uit de auto geslingerd. Hij overleed op de plaats van het ongeval aan zijn verwondingen. Een andere inzittende raakte ook gewond en is per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. De overige drie passagiers en de bestuurder kwam met de schrik vrij. Zij werden in het politiebureau in Loon op Zand opgevangen.

Agenten hebben inmiddels de nabestaanden van het overleden slachtoffer geïnformeerd.

De 23-jarige bestuurder een militair afkomstig uit Terneuzen, is door de politie gearresteerd omdat hij alcohol had gebruikt. In het politiebureau onderging hij een ademanalyse waaruit bleek dat hij vijfmaal teveel had gedronken voor een beginnend automobilist. Zijn rijbewijs is direct ingevorderd. Tijdens het onderzoek bleek dat de verdachte een militair is. Om die reden is ook de Koninklijke Marechaussee bij het verdere onderzoek betrokken.

Brabants Dagblad

andré herc

Dronken militair veroorzaakt dodelijk ongeluk LOON OP ZAND - 
Een dronken 23-jarige militair heeft zondagmorgen een eenzijdig verkeersongeval veroorzaakt waarbij een 20-jarige man uit Loon op Zand is omgekomen. Het ongeluk gebeurde op de weg van Tilburg naar Loon op Zand.

Het eenzijdige verkeersongeval gebeurde rond 5.00 uur op de Kasteellaan in Loon op Zand. In de auto zaten naast de bestuurder nog vijf passagiers. Door nog onbekende oorzaak verloor de militair de macht over het stuur, waardoor de auto frontaal tegen een boom botste.

Door de klap werd het 20-jarige slachottffer uit de auto geslingerd. Hij overleed op de plaats van het ongeval aan zijn verwondingen. Een andere inzittende raakte ook gewond en is per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. De overige inzittenden kwamen met de schrik vrij.

De 23-jarige militair is gearresteerd. Hij had vijf keer de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed. Zijn rijbewijs is direct ingevorderd.

Omdat de verdachte een militair is, is de Koninklijke Marechaussee bij het verdere onderzoek betrokken.

telegraaf.nl
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.