Bachelordiploma van Defensie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 07/01/2012 | 10:16 uur

wakeboarder219

Mijn commandant vertelde me dat ik geen rekest in hoefde te dienen met het verzoek een master te mogen volgen.
Alleen mensen die niet (VTO) geplaatst kunnen worden zouden een master mogen volgen...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Bachelordiploma van Defensie

DEN HAAG -  Defensie ziet kans als werkgever aantrekkelijker te worden voor vwo'ers, meldde het departement zaterdag. Vanaf dit jaar ontvangen toekomstige officieren die met succes een opleiding binnen de Faculteit Militaire Wetenschappen (FMW) van de Nederlandse Defensie Academie hebben gevolgd, een erkend bachelordiploma.

Defensie hoopt dat deze erkenning de doorstroom bevordert naar masteropleidingen die de officieren na hun bacheloropleiding kunnen volgen. De afgelopen jaren zijn alle opleidingen van de FMW positief beoordeeld door de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO). Het zijn Krijgswetenschappen, Militaire Systemen & Technologie en Militaire Bedrijfswetenschappen. Het ministerie van Onderwijs besloot daarop dat aan de opleidingen de graad van bachelor mag worden verbonden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11255599/__Defensie_biedt_bachelordiploma__.html?sn=binnenland