Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/01/2012 | 12:53 uur

yelloow


Ros

Klaarblijkelijk is de site van Kroon ook onder de aandacht van Defensie en is hij teruggefloten.........

jurrien visser (JuVi op Twitter)


yelloow

Kortom, niemand heeft enig idee. Dus speculeren heeft geen enkele zin.

Ace1

Citaat van: Ros op 27/10/2013 | 12:14 uur
Mogelijk maar de kans dat hij daadwerkelijk mee op safari mag is, denk ik, nihil. Zie de krantenkoppen al voor mij....."Drager Militaire Willemsorde omgekomen in Mali". Slecht voor de imago van Nederland en Defensie.

Ik hou het erop dat dat hij inlichtingen gaat doen of als verbindings officier of als persofficier gebruikt wordt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 27/10/2013 | 12:14 uur
Mogelijk maar de kans dat hij daadwerkelijk mee op safari mag is, denk ik, nihil. Zie de krantenkoppen al voor mij....."Drager Militaire Willemsorde omgekomen in Mali". Slecht voor de imago van Nederland en Defensie.

Hiermee heb je een punt.

Elzenga


Ros

Citaat van: Elzenga op 27/10/2013 | 11:31 uur
of is dit een teken dat er een tekort aan commando's zijn om beoogde Mali missie te draaien?

En die ene maakt het verschil ?

Ros

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2013 | 11:49 uur
Ik heb het vermoeden dat het bloed kruipt waar het niet kan gaan en dat hij zich zelf vrijwillig gemeld heeft, goed voor de publiciteitswaarde over hem en voor Mindef.

Mogelijk maar de kans dat hij daadwerkelijk mee op safari mag is, denk ik, nihil. Zie de krantenkoppen al voor mij....."Drager Militaire Willemsorde omgekomen in Mali". Slecht voor de imago van Nederland en Defensie.

Huzaar1

Op het eerste oog vind ik dit echt een slechte move. Hij had namelijk een functie als CC. En dat is een functie die je met verantwoordelijkheid uitoefent. Niet enkel ten opzichte van het leger, het bataljon en de CC, maar vooral voor zijn mannen in die Compagnie. Nu weten die ook gelijk wat ze voor hem waard waren, want die denken allemaal dat hij al die tijd eigelijk liever ergens anders wilde werken. En dat is iets wat anderen altijd mogen blijven denken, maar niet iets wat je moet verzilveren met daadwerkelijk je compagnie in de "steek" laten en naar kct verkassen omdat die wel op vakantie gaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy


Enforcer

Citaat van: Elzenga op 27/10/2013 | 11:31 uur
of is dit een teken dat er een tekort aan commando's zijn om beoogde Mali missie te draaien?

Het gaat waarschijnlijk een zware wissel trekken op het KCT, buiten de "normale" opdrachten. De krapte heerst overal bij wat de politiek afgeslacht heeft, maar vervolgens toch ergens nog wil inzetten. De krapte zal vooral komen wanneer de originele duur verlengt wordt. Zie je nu ook bij de Patriots.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 27/10/2013 | 11:31 uur
of is dit een teken dat er een tekort aan commando's zijn om beoogde Mali missie te draaien?

Ik heb het vermoeden dat het bloed kruipt waar het niet kan gaan en dat hij zich zelf vrijwillig gemeld heeft, goed voor de publiciteitswaarde over hem en voor Mindef.

Elzenga

Citaat van: Ros op 27/10/2013 | 11:28 uur
Hij moet natuurlijk mee naar Mali om leiding te geven aan de SF achter de vijandelijke linies en het ondergronds verblijf van 6 weken in een kuil van 2 x 2 meter in goede banen te leiden  :devil:
of is dit een teken dat er een tekort aan commando's zijn om beoogde Mali missie te draaien?

Ros

Hij moet natuurlijk mee naar Mali om leiding te geven aan de SF achter de vijandelijke linies en het ondergronds verblijf van 6 weken in een kuil van 2 x 2 meter in goede banen te leiden  :devil: