plek bij Mijnenjagers?

Gestart door Matthijs, 22/07/2003 | 17:07 uur

-Peter-

Momenteel is er een proef op twee van de mijnenjagers om te kijken welk nieuwe type werk-tenue er uiteindelijkj gaat komen...

Na deze periode zal dit eerst nog geevalueerd moeten worden, waarna er vast nog wel een hele tijd overheen zal gaan voordat het daadwerkelijk ingevoerd zal worden...
Mogelijk zal er ook eerst nog een proef op een van de GES-eenheden worden uitgevoerd...

Dus voordat het nieuwe werk-tenue een feit is, zullen we allicht wel weer een jaartje verder zijn, als het niet langer gaat duren  :-X
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Matthijs

En dat is nou prettig om te horen.

Ik hoorde trouwens dat ze bezig zijn om alle boten nieuwe werkpakkken te verschaffen.
Zijn ze daarmee al begonnen bij de MD?
Ik heb die schoenen nou wel ingelopen hoor, mag ik nu beginnen?

-Peter-

Dan kan je er gewoon van uit gaan dat je naar de mijnendienst gaat, want jullie worden hiervoor apart opgeleid  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Matthijs

Idd wordt ik dan opmaat-matroos, dus de odops/naut-combi.
Ik heb die schoenen nou wel ingelopen hoor, mag ik nu beginnen?

-Peter-

Over het algemeen gezien kan je je voorkeur uitspreken, of je naar het GES, onderzeedienst, of mijnendienst toe wilt. De marine zal in hier in eerste instantie rekening mee proberen te houden.

Wel kan het zo zijn dat op het moment dat je klaar bent met je opleiding, jou voorkeur niet mogelijk is, omdat ze op dat moment vol zitten. Er zal dan gezocht worden naar een andere plaatsing...

Hou er in ieder geval rekening mee, dat de door jou gekozen voorkeur, misschien wel niet mogelijk is op dat moment, waardoor je richten bijvoorbeeld het GES zal moeten...

Maar dit soort dingen zijn vrij normaal binnen de marine...  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

-Peter-

En wordt je dan opgeleid als "opmaat" matroos?  of niet?
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Matthijs

Oh sorry ja ik heb er ff overheen gelezen.

Ik wil OD gaan doen.
Ik heb die schoenen nou wel ingelopen hoor, mag ik nu beginnen?

-Peter-

Welke richting ga je op? ben je aangenomen als TD-er, OD-er, WD-er, of wat anders?

Deze informatie is namelijk wel belangrijk, daar de Mijnendienst op dit moment last heeft van een overschot aan WD-ers, waardoor deze momenteel niet meer nodig zijn binnen de mijnendienst. Tevens is dit van belang omdat de opleidingen voor TD-er en WD-er nogal wat langer zijn waardoor je in die gevallen pas over anderhalf jaar richting de mijnendienst kan komen, en de situatie tussentijds aanzienlijk kan veranderen..

M.v.g.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Matthijs

Wat voor extra info doel je dan op?

De mensen die ik tijdens de vooropkomst heb ontmoet, wilden absoluut niet naar de mijnendienst, die kwamen allemaal voor de vloot, maar ik was de enige die naar MD wilde dus daarom vroeg het me af.
Ik heb die schoenen nou wel ingelopen hoor, mag ik nu beginnen?

-Peter-

#2
Er is in principe altijd plek binnen de verschillende afdelingen van de KM, daar overal nieuw personeel heen zal moeten.

Wel is vaak bepalend tot wat voor dienstvak (OD/WD/TD etc) je gaat behoren.

Zo worden er namelijk binnen de OD opmaat-matrozen opgeleid, die over het algemeen bijna allemaal naar de MD zullen gaan...

Wat extra informatie is dus wel handig voordat ik een duidelijk antwoord kan geven op deze vraag  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Matthijs

Ik heb gesolliciteerd voor OD/MD en ik mag opkomen voor EMMV in augustus.
Maar nu vraag ik me stevig af of er nog wel plek is bij de mijnendienst in verband met de bezuinigingen?

Kan iemand mij daar antwoord op geven?
Ik heb die schoenen nou wel ingelopen hoor, mag ik nu beginnen?